מגילה

  1. ג

    פורים מנין שהמגילה נקראת ביום, ומה הנפק"מ בין הדרשות?

    בגמ' מגילה כ' ב' דורשת שצריך לקרוא את המגילה ביום [וכל היום כשר] מהפסוק "והימים האלה נזכרים ונעשים". והר"ח מביא מהירושלמי שורשים מהפסוק "ביום אשר שיברו אויבי היהודים", ע"כ, וכנראה הכוונה שהמגילה נקראת בזמן שמקביל לנס, וכעי"ז ברש"י שם ד' א' על הגמ' שצריך לקרוא את המגילה גם בלילה וגם ביום מהפסוק...
  2. הספרן

    תמונה מונפשת - מגילה

    מה הקשר בין התמונה למגילה? https://forum-otzar-hatorah.co.il/threads/%D7%97%D7%99%D7%93%D7%94-%D7%91%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%A4%D7%A9%D7%AA-%D7%9E%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%97%D7%99%D7%93%D7%94-1.1069/
  3. ר

    פורים הילולה זו קריאתה פורים שחל בשבת

    עיין מגילה יד. בטעם שלא אומרים הלל בפורים, ולדברי רב נחמן קריאתה היא הילולה. וכתב המאירי לטעמו של ר"נ מי שאין לו מגילה חייב לומר הלל. וצ"ע מדוע פורים שחל בשבת שלא קוראים את המגילה, לא מקיימים הילולה על ידי קריאתה.
  4. ש

    מגילה נתינת שלום לשדים

    הגמרא במגילה דף ג אומרת שאסור לומר שלום לשד. ולכאורא מה כ'כ גרוע בזה? כתוב פה יסוד חזק בבין אדם לחבירו כשאתה נותן שלום למישהו [ בשפת העם צומי] אתה נותן לו כח ורצון לחיות ולהמשיך לפעול ולעשות. וזה איננו רוצים שהשד יקבל, אדרבא שילך ויחלש עד שיעלם. לענייננו, אם על שד אמירת שלום פועלת, כל שכן על...
חזור
חלק עליון