א.
בגמרא ראש השנה דף טז כ' למה תוקעין, רחמנא אמר תקעו, אלא למה מריעין, רחמנא אמר זכרון תרועה, אלא למה תוקעין ומריעין כשהן עומדים תוקעין ומריעין כשהן יושבים, כדי לערבב השטן.
ובהמשך הגמ', כל שנה שאין מריעין לה בתחילתה מריעין לה בסופה, ועיי' בריטב"א דכ' דזה קאי על שנה שאין חוזרים ומריעים גם בישיבה...