פורים - אחשורו"ש | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה פורים - אחשורו"ש | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,921
תודות
5,120
נקודות
475
מגילה י"ב א' רב ושמואל חד אמר מלך פיקח היה וחד אמר מלך טיפש.

וכתבו בעלי התוס' על המגילה, שמחלוקת זו רמוזה בשמו של אחשורוש:
אדם
חכם
שוטה
ופליגי
רב
ושמואל.

והנה במגילה י"א א' דרשו בגמ' כמה דרשות על שם אחשורוש -אחיו של ראש, וכדו'.
ויש להוסיף בכל זה שיש טוענים ששמו של אחשורוש היה אצל הגויים "חשיארש" [ומצינו בכמה מקומות שהפסוק משנה קצת את השם],
ובשם שכתוב במגילה - רמוז כל הרמזים בגמ' ובתוס'.
 
מגילה י"ב א' רב ושמואל חד אמר מלך פיקח היה וחד אמר מלך טיפש.

וכתבו בעלי התוס' על המגילה, שמחלוקת זו רמוזה בשמו של אחשורוש:
אדם
חכם
שוטה
ופליגי
רב
ושמואל.

והנה במגילה י"א א' דרשו בגמ' כמה דרשות על שם אחשורוש -אחיו של ראש, וכדו'.
ויש להוסיף בכל זה שיש טוענים ששמו של אחשורוש היה אצל הגויים "חשיארש" [ומצינו בכמה מקומות שהפסוק משנה קצת את השם],
ובשם שכתוב במגילה - רמוז כל הרמזים בגמ' ובתוס'.
ויש להוסיף. דלכאו' קשה מה שייך לרמוז בשמו גם חכם וגם טיפש, דממ''נ או דחכם היה או דטיפש היה.

אך באמת ל''ק דהרי כידוע או''א דברי אלוקים חיים [ובפרט בדברי אגדה כידוע] אלא דהיה בו גם עניני חכמה וגם עניני טפשות, ועיקר פלוגתתם ככה''נ הוא במה שנוגע למאורעות דהמגילה אם שייך יותר להחלק דחכמה או להחלק דטפשות.
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון