וַתִּקַּח רִבְקָה אֶת בִּגְדֵי עֵשָׂו בְּנָהּ הַגָּדֹל הַחֲמֻדֹת וגו' (כז, טו).
אמרו חז"ל שהיו מעור של לויתן, ופירשו רבני אשכנז, דזה שכתב 'את בגדי עשו', וכי תימא בגדי עם הארץ טמאים הם (ראה חגיגה פ"ב, מ"ז) , לזאת אמר 'החמודות', שחמד מנמרוד, שהם מאדם הראשון, שהיו מעור של לויתן, ועור הדג אינו מטמא כידוע, וזה מה שתרגם אונקלוס: 'ית לבושי עשו ברא רבא דכיתא', שפירושו 'טהורות'.
(חומך אנך למרן החיד"א, מחוברים)
אמרו חז"ל שהיו מעור של לויתן, ופירשו רבני אשכנז, דזה שכתב 'את בגדי עשו', וכי תימא בגדי עם הארץ טמאים הם (ראה חגיגה פ"ב, מ"ז) , לזאת אמר 'החמודות', שחמד מנמרוד, שהם מאדם הראשון, שהיו מעור של לויתן, ועור הדג אינו מטמא כידוע, וזה מה שתרגם אונקלוס: 'ית לבושי עשו ברא רבא דכיתא', שפירושו 'טהורות'.
(חומך אנך למרן החיד"א, מחוברים)
