איך מחזקים את ההקפדה על "ונשמרתם"? איך למנוע חילול ה'? | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2 איך מחזקים את ההקפדה על "ונשמרתם"? איך למנוע חילול ה'? | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2
מי שחושב שאפשר לשלוט על כל חסר אחריות מוזמן למצוא פתרונות לעשרות ומעלה רוכבי אופנים חשמליות\קורקינטים, וכל כיו"ב, הנוסעים בנתיב ההפוך, לוקחים סיבוב בנתיב ההפוך, נוסעים באין כניסה, לא עוצרים בעצור, עוקפים מימין, ללא אור בלילה, ללא קסדה, ועוד ועוד - ובפועל לא תמיד מצטברים הניסים הנצרכים כדי שלא יקרה אסון רח"ל.
בתור נהג ברחובות רכסים שאינם הומים כמו בערים הגדולות - אני חווה לא פעם את הניסים שקורים להם שלא להתעופף ולהחבט, אף שאני נוסע רגוע ומשתדל להסתכל לצדדים פיזית ולא להסתמך על המראות.
 
מי שחושב שאפשר לשלוט על כל חסר אחריות מוזמן למצוא פתרונות לעשרות ומעלה רוכבי אופנים חשמליות\קורקינטים, וכל כיו"ב, הנוסעים בנתיב ההפוך, לוקחים סיבוב בנתיב ההפוך, נוסעים באין כניסה, לא עוצרים בעצור, עוקפים מימין, ללא אור בלילה, ללא קסדה, ועוד ועוד - ובפועל לא תמיד מצטברים הניסים הנצרכים כדי שלא יקרה אסון רח"ל.
בתור נהג ברחובות רכסים שאינם הומים כמו בערים הגדולות - אני חווה לא פעם את הניסים שקורים להם שלא להתעופף ולהחבט, אף שאני נוסע רגוע ומשתדל להסתכל לצדדים פיזית ולא להסתמך על המראות.
שאני התם שמדובר בעיר שלימה
וכאן על איזור מיועד
 
מי שחושב שאפשר לשלוט על כל חסר אחריות מוזמן למצוא פתרונות לעשרות ומעלה רוכבי אופנים חשמליות\קורקינטים, וכל כיו"ב, הנוסעים בנתיב ההפוך, לוקחים סיבוב בנתיב ההפוך, נוסעים באין כניסה, לא עוצרים בעצור, עוקפים מימין, ללא אור בלילה, ללא קסדה, ועוד ועוד - ובפועל לא תמיד מצטברים הניסים הנצרכים כדי שלא יקרה אסון רח"ל.
בתור נהג ברחובות רכסים שאינם הומים כמו בערים הגדולות - אני חווה לא פעם את הניסים שקורים להם שלא להתעופף ולהחבט, אף שאני נוסע רגוע ומשתדל להסתכל לצדדים פיזית ולא להסתמך על המראות.
גם המשטרה לא חושבת שהיא תצליח להוריד את הפשיעה ל 0%, אבל זה לא מתיר לנו לזנוח את העניין!
 
יתכן וזה בגללל שיבושי הדעות שיש בענין הזה
כי הציונים לקחו חלק מהמצוה
ומידת הביטחון לקח חלק מהמצווה (כמובן שזו טעות אבל זה ההרגשה)
אז מה נשאר...
כוונתי שאותו אחד שטיפס הוא בטוח שהוא יותר צדיק ממך
ודו"ק
 
בתור אחד שגר באזור שבו היתה העצרת,
כמות אתרי הבניה שיש שמה היא אסטרונומית
(מהתמונות ניתן לראות על כמה סוגי ומיני מנופים ופיגומים אנשים טיפסו)
ובדיוק כמו שבחורים מומחים בלפרוץ למטבח ולגנוב צ'ולנט בליל שבת,
וזה לא משנה כמה מנעולים ומצלמות ואחראים ומפתחות וכושים ושומרים - תמיד הם מצליחים,
כך גם במקרה הזה,
מירב הסיכוים שכלל אתרי הבניה היו סגורים בדיוק כמו התקן,
אף מנהל אתר בניה לא רצה לקחת על עצמו אחריות שיכנסו לו לאתר.
אבל שזה בחורי ישיבות חסרי מעצורים זה משהו בלתי אפשרי, ממש כך.
אם נדבר על מגדל מרום בו התרחש עיקר הבלאגן, זה אתר בניה אדיר שמתפרס על שני רחובות עם ארבע כיוונים ואם אינספור מקומות פריצה,
לטפס על הגדר זה גם אפשרות, לשבור את המנעולים, לחתוך חוטים, הכל כשר בדרך ליעד הנחשק...
וזה אתר בניה אחד מיני עשרות אתרי בניה שיש שמה באזור.
 
בתור אחד שגר באזור שבו היתה העצרת,
כמות אתרי הבניה שיש שמה היא אסטרונומית
(מהתמונות ניתן לראות על כמה סוגי ומיני מנופים ופיגומים אנשים טיפסו)
ובדיוק כמו שבחורים מומחים בלפרוץ למטבח ולגנוב צ'ולנט בליל שבת,
וזה לא משנה כמה מנעולים ומצלמות ואחראים ומפתחות וכושים ושומרים - תמיד הם מצליחים,
כך גם במקרה הזה,
מירב הסיכוים שכלל אתרי הבניה היו סגורים בדיוק כמו התקן,
אף מנהל אתר בניה לא רצה לקחת על עצמו אחריות שיכנסו לו לאתר.
אבל שזה בחורי ישיבות חסרי מעצורים זה משהו בלתי אפשרי, ממש כך.
אם נדבר על מגדל מרום בו התרחש עיקר הבלאגן, זה אתר בניה אדיר שמתפרס על שני רחובות עם ארבע כיוונים ואם אינספור מקומות פריצה,
לטפס על הגדר זה גם אפשרות, לשבור את המנעולים, לחתוך חוטים, הכל כשר בדרך ליעד הנחשק...
וזה אתר בניה אחד מיני עשרות אתרי בניה שיש שמה באזור.
אם אכן כדבריך מי אמר שמותר לעשות שמה את העצרת?
הרבנים שהחליטו על המיקום היו בשטח וראו את כל זה?
 
עם כל המגרעות, זה המקום הכי רחב והכי גדול עם התשתיות המתאימות,
יותר מכל מקום אחר בארץ.
במקומות אחרים לא היה צריך לטפס על עגורן בשביל להיכנס למצב של סכנת נפשות,
עצם העמידה ברחוב היתה יכולה להוות סכנת נפשות,
מה שאף אחד לא יכול לומר על אזור הכניסה לעיר ירושלים.
ואם דובר על לקיחת אחריות של המארגנים,
העצרת התפרסה על שטח ע-נ-ק ולא חושב שהיה מקום שהיה בו צפיפות מסכנת חיים,
לא היתה במה בשביל למנוע התרכזות (ובעיק משיקולי כבוד ואינטרסים...)
לא היו מסכים ולא היה מוקד ספציפי,
ואדרבה, עצם זה שבעצרת הזו בשביל למצוא את החוסר אחריות של המארגנים היה צריך
להתמקד באותם אלו שעלו עשרות קומות, זה לכשעצמו מוכיח את האחריות הגדולה שהיתה שמה!!!
ברוב האירועים השונים, החוסר אחריות והטענות מתחילות בדברים הרבה יותר קטנים...
 
עם כל המגרעות, זה המקום הכי רחב והכי גדול עם התשתיות המתאימות,
יותר מכל מקום אחר בארץ.
במקומות אחרים לא היה צריך לטפס על אגורן בשביל להיכנס למצב של סכנת נפשות,
עצם העמידה ברחוב היתה יכולה להוות סכנת נפשות,
מה שאף אחד לא יכול לומר על אזור הכניסה לעיר ירושלים.
ואם דובר על לקיחת אחריות של המארגנים,
העצרת התפרסה על שטח ע-נ-ק ולא חושב שהיה מקום שהיה בו צפיפות מסכנת חיים,
לא היתה במה בשביל למנוע התרכזות (ובעיק משיקולי כבוד ואינטרסים...)
לא היו מסכים ולא היה מוקד ספציפי,
ואדרבה, עצם זה שבעצרת הזו בשביל למצוא את החוסר אחריות של המארגנים היה צריך
להתמקד באותם אלו שעלו עשרות קומות, זה לכשעצמו מוכיח את האחריות הגדולה שהיתה שמה!!!
ברוב האירועים השונים, החוסר אחריות והטענות מתחילות בדברים הרבה יותר קטנים...
זה לא "אותם אלו שעלו עשרות קומות" אלא זה אותם מאות נשמות שחלק מהם היה אמר לחזור לבית בארון לולי יד ה' החזיקה אותם באוויר ממש. כיעויין בסרטונים.
ואם המקום הכי פחות גרוע זה מקום שגורם לסכנת נפשות, וליבי אומר לי שגם הבחור הנל לא בחר את המיקום והזמן בגלל הנוף וד"ב, אז מי התיר לקיים את העצרת? כלום חסר עניינים אפ' בבית המקדש שחכמים ביטלו בגלל סכנת נפשות של יחידים? וכאן מדובר ברבים!
 
זו הראיה שמי שפרסם התמונות וחיכה בשקט בשקט לאסוף את התגובות שיכתימו את החרדים, קיבל הכל.
יתרה מזאת, דאגו בכל במה אפשרית לקרוא לזה הפגנה נגד גיוס או מושגים חילוניים אחרים. זאת היתה עצרת תפילה, מישהו אמר על זה משהו? לא יודע.
אני לא חושב שצריך להתפעל מאיך שקיבלו את זה בתקשורת ובציבור בחוץ. שיקפצו עד השמים וירדו. יהודים התקבצו יחד להתפלל, דבר נפלא. מחר ימצאו משהו אחר להגיד. מזכיר לי מטפל אחד שעבד עם מכורים לחומרים שהצהיר שהוא לוקח בחורים שתיינים לבני ברק בפורים לסיור למען יראו ויראו. ככה ממש, לקחת את הבחורים הנאורים לראות את הבריות המשונות בבני ברק. רחמים עליהם ושיקפצו לשמיים.
זה לא קשור. לא דיברתי על התקשורת בשאלה מה עושים עם החילול ה', דיברתי על אלו שרואים את הדברים, מה יש לענות להם?
 
אני באמת ובתמים למה לא מצליח להבין למה מי שמארגן אירוע לא צריך לקחת אחריות על המשתתפים
מי שמחתן לוקח אחריות על הרוקדים בחתונה? ואז זה באולם שלו לאותם השעות.
באם אנשים לא לוקחים אחריות על מעשיהם, אז אחרים צריכים לקחת?
 
מי שמחתן לוקח אחריות על הרוקדים בחתונה? ואז זה באולם שלו לאותם השעות.
ודאי. לעדכונך: חלק מהתשלום לאולם זה על ביטוח החוגגים ואם קורה משהו לאי מי אזי הביטוח משלם.
באם אנשים לא לוקחים אחריות על מעשיהם, אז אחרים צריכים לקחת?
זה לא אנשים שביום בהיר טיפסו על עץ ברחוב צדדי, זה אנשים שאתה גרמת להם להתאסף באזור כל שהוא, ולא דאגת למנוע מפגעים שהיו יכולים לקרות שם.
 

הודעות מומלצות

בֶּן זוֹמָא אוֹמֵר, אֵיזֶהוּ...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה