אני עוד זוכר את מאמריו של פ.חובב נגד אברהם פריד והכעס על המילים "בורא עולם צדיק עליון אולי תסביר לי בהגיון"
זהו תוצר של בעיית תרגום שירים קלאסית
במקור (אאל"ט) "באשעפער גרויסער באלעבאס, אפשר זאגסטו מיר פארוואס"

נ.ב. כמדו' שבשיר זה, הבעיה המהותית יותר היא שזה נוגד את דעת רבותינו הראשונים בענין ההשגחה הפרטית.
 
זהו תוצר של בעיית תרגום שירים קלאסית במקור (אאל"ט) "באשעפער גרויסער באלעבאס, אפשר זאגסטו מיר פארוואס" נ.ב. כמדו' שבשיר זה, הבעיה המהותית יותר היא שזה נוגד את דעת רבותינו הראשונים בענין ההשגחה הפרטית.
סתם כך מענין לענין באותו ענין ניהיה איזה טרנד שכל שיר שהוא באידיש הוא צדיק גם שמכיל בתוכו מילים איי....
 
סתם כך מענין לענין באותו ענין ניהיה איזה טרנד שכל שיר שהוא באידיש הוא צדיק גם שמכיל בתוכו מילים איי....
מענין, לענין אחר
שהרי שיר זה, אף אם יש אי אלו טענות, מקורו טהור, מיהודי ירא וחרד שהוחזק בכשרות, ה"ה הרי"ט עהרליך ז"ל.
 
מענין, לענין אחר
שהרי שיר זה, אף אם יש אי אלו טענות, מקורו טהור, מיהודי ירא וחרד שהוחזק בכשרות, ה"ה הרי"ט עהרליך ז"ל.
ח''ו לא דיברתי נגד ר' יו''ט ואם כך הבנת אז אני מבהיר שלא זו כוונתי .
אלא נגד הזמרונים החדשים שששרים באידיש את כל הלכלוך,
 
אילו היה חי עמנו רבינו הגר"א ודאי היה כועס למשל על השיר "ממלא כל עלמין".
תלמידו כנראה פחות כעס כשראה דברי הזוהר הנ"ל:
(א"כ יש לציין מאידך לדברי המהרש"ל: "האומר חרוז 'סובב את כל ומלא את כל הרי זה מחרף ומגדף", ויעוי' בשו"ת רמ"א קכ"ו שדחה דבריו. בכל אופן לשייך התנגדות לגר"א סתם מתוך תחושת בטן זה לא חכם במיוחד).
 
נערך לאחרונה:
נ.ב. כמדו' שבשיר זה, הבעיה המהותית יותר היא שזה נוגד את דעת רבותינו הראשונים בענין ההשגחה הפרטית.
שהרי שיר זה, אף אם יש אי אלו טענות, מקורו טהור, מיהודי ירא וחרד שהוחזק בכשרות, ה"ה הרי"ט עהרליך ז"ל.
השיר במקור נגמר אחרת.
א.פ. חתך אותו והספיק לו מה שלתועלת נהיה טוב, - זה נוגד את דעת רוב הראשונים.
(במקור התולעת הזו הצילה אדם ששכב באיזור ממות כשנחש בא להרוג אותו.)
(ומעניין לעניין, לענ"ד זה הפשט בחידוש של החסידים שיש השגח"פ גם על דומם - כיון שבסופו של דבר זה תמיד יגיע לנ"מ לאדם, וכידוע אפקט הפרפר
 
עוד אשכול שהלך לו לאיבוד כבר בתחילת הדרך…
ביקש רשימת "שירים אסורים" וחזר עם תזמורת צורמנית, ללא צליל אחד שימושי! :)
 
כי מה לעשות שכל הדיבורים על סגנון ותו לא.
אין בינתיים שום שיר אסור אלא אולי בגדר ה"לא מתאים".
 
מורי ורבותי חבירי חברי הפורום שליט''א ובמיוחד מורינו @נדיב לב ומורינו @רבי
כפי הבנתי לא הבנתם מהות דברי החבירים פה בקשר לשירים של היום ,
אי לכך ובהתאם לזאת . שמעתי מהרב פנחס ביכלר העוסק בתעשיית המוזיקה . שהיום רוב השירים הם חסרי מוסר וחסרי תוכן ולהפך וכו'
זה שזה לא מילים נוראיות אמת!!!! אבל זה שזמר שר שיר שכל המהות והתוכן הוא שמה שתעשה ה' יאהב אותך זה נוגד את הדרך שבה התחנכנו ,
זה שכל השיר בנוי על אבא תאהב אוהב אותך חולה עליך מת עליך זה לא צורה של בן תיירה .
אני דן אותכם לכף זכות כי אולי לא שמעתם אבל אני בתור אחד שמאוד אוהב מוזיקה ומאוד מוזיקלי ויוצא לי לשמוע הרבה שירים חדשים , זה מקפיץ אותי מעצבים ,
אם עד לפני כמה שנים המסר היה להודות לה' איזה פסוק מתהילים או משיר השירים (בלי להיכנס לפן ההלכתי אם מותר ) .
היום הכל בעברית זולה ומילים של תוכן חרדי מודרני .
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון