בטחון, למה? | בלוגים תורניים | פורום אוצר התורה בטחון, למה? | בלוגים תורניים | פורום אוצר התורה

שלוות העמל

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
110
תודות
202
נקודות
40
שלוות העמל יצר פוסט חדש
בטחון, למה?

כי זה מסוכן?
"מפני שאם איננו בוטח באלהים בוטח בזולתו, ומי שבוטח בזולת ה' מסיר האלהים השגחתו מעליו, ומניח אותו ביד מי שבטח עליו"
ולא רק עם בוטח במישהו אחר...
"ואם יבטח על חכמתו ותחבולותיו וכח גופו והשתדלותו יעזבהו ה' לנפשו ויגע לריק ויחלש כחו, ותקצר תחבולתו מהשיג חפצו"
"ואם יבטח ברוב עשרו, יוסר ממנו וישאר לזולתו ... ואפשר שיהיה הממון סבת רעתו ואבדן נפשו" (חוה"ל בפתיחה לבטחון)
לא רק
הבוטח נמשל לבעל האלכימיה [אדם שעושה מברזל כסף וזהב] "ויהיה דומה במנוחת נפשו ורוחב לבו ומעוט דאגתו...

קרא את הפוסט המלא בבלוג כאן...
 
תודה על הפוסט והמקורות.

כתב הח"ח בשם עולם. "רבים מכאובים לרשע והבוטח בה' חסד יסובבנו שסגי בבטחון אע"פ שאינו צדיק, והבטחון לבד מצילו מן הסכנה.
לא סותר לחזון איש באמונה ובטחון?
 
תודה על הפוסט והמקורות.


לא סותר לחזון איש באמונה ובטחון?
תודה על ההארה
הח"ח כותב שזה לא כהגאון שהוא לכאו' כהחזו"א באמונה ובטחון
רק שבעיניי ולא נכנסתי לנקודה הזו כאן שזה לא סתירה דהיינו שהחזו"א גם יסכים שמי שבוטח זכות זו תעמוד לו שיהיה לו רק טוב רק שאין זה הבטחה ואינו יכול לבטוח בזה [ואם נגזר עליו אולי לא יעזור].
 
תודה על ההארה
הח"ח כותב שזה לא כהגאון שהוא לכאו' כהחזו"א באמונה ובטחון
רק שבעיניי ולא נכנסתי לנקודה הזו כאן שזה לא סתירה דהיינו שהחזו"א גם יסכים שמי שבוטח זכות זו תעמוד לו שיהיה לו רק טוב רק שאין זה הבטחה ואינו יכול לבטוח בזה [ואם נגזר עליו אולי לא יעזור].
חילוק אמיתי אני חושב שזה מדוקדק בלשונו
 
תודה על ההארה
הח"ח כותב שזה לא כהגאון שהוא לכאו' כהחזו"א באמונה ובטחון
רק שבעיניי ולא נכנסתי לנקודה הזו כאן שזה לא סתירה דהיינו שהחזו"א גם יסכים שמי שבוטח זכות זו תעמוד לו שיהיה לו רק טוב רק שאין זה הבטחה ואינו יכול לבטוח בזה [ואם נגזר עליו אולי לא יעזור].
תודה על הפוסט והמקורות.


לא סותר לחזון איש באמונה ובטחון?
תיקון טעות הח"ח בשם עולם קונטרס נפוצות ישראל פרק ח' מבאר כנ"ל בשם הגאון ודלא כהחובת הלבבות [ובחובת הלבבות נראה שלמד הח"ח שהוא כהחזו"א]
ולולי שהיה כותב דלא כחו"ה הייתי אומר שאתי שפיר
 
לכאו' מקור הדברים ב'מדבר קדמות' להחיד''א מערכה ק' אות טז.

"בשכר הקיווי וכו'.. ובזה פירש .. מטבע ברכת את צמח דוד מהרה תצמיח וקרנו תרום בישועתך כי לישועתך קוינו כל היום דאומרו כי לישועתך אינו מובן מה נתינת טעם היא.. אבל ע"פ האמור א"ש והכי פירושה את צמח דוד וכו' וכי תימא שאין לנו זכות מ"מ תצמיח כי לישועתך קוינו ויש לנו הקיווי ובשכר הקיווי כדאי שתגאלנו".

וכמדומני שדברים דומים בפלא יועץ.
 
לכאו' מקור הדברים ב'מדבר קדמות' להחיד''א מערכה ק' אות טז.

"בשכר הקיווי וכו'.. ובזה פירש .. מטבע ברכת את צמח דוד מהרה תצמיח וקרנו תרום בישועתך כי לישועתך קוינו כל היום דאומרו כי לישועתך אינו מובן מה נתינת טעם היא.. אבל ע"פ האמור א"ש והכי פירושה את צמח דוד וכו' וכי תימא שאין לנו זכות מ"מ תצמיח כי לישועתך קוינו ויש לנו הקיווי ובשכר הקיווי כדאי שתגאלנו".

וכמדומני שדברים דומים בפלא יועץ.
אכן יש לזה מקורות רבים מספור
במדרש שהובא לעיל
ובגמ' מסכת ברכות על הפסוק משמועה רעה לא יירא נכון ליבו בטוח בה' ועיין ברשב"א שם [הובא במכתב מאליהו]
ועוד עיין במנחת אשר
 

הודעות מומלצות

הנה בספר מעשה איש מסופר שפעם הגרח"ק בהיותו ילד...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון