עשי"ת, יום כיפורים - בעניין שיעור למצוות סעודה בערב יום כיפור | ענייני דיומא עשי"ת, יום כיפורים - בעניין שיעור למצוות סעודה בערב יום כיפור | ענייני דיומא
  • יִשְׂרָאֵל נוֹשַׁע בַּה' תְּשׁוּעַת עוֹלָמִים, גַּם-הַיּוֹם יִוָּשְׁעוּ מִפִּיךָ שׁוֹכֵן מְרוֹמִים, כִּי-אַתָּה רַב סְלִיחוֹת וּבַעַל הָרַחֲמִים:

    פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל גמר חתימה טובה!

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
3,378
תודות
7,277
נקודות
692
יל"ע אם בשביל לקיים החיוב [שלרוב הראשונים הוא דאורייתא (עי' מ"מ הל' שביתת עשור פ"א ה"ו ושו"ע סי' תקע ס"ג בד' הרמב"ם, חרדים מ"ע פ"ד אות ו)] של לאכול בערב יו"כ מספיק כזית או שצריך ככותבת עי' מנחת חינוך (מצ' שיג סק"ט). ובכף החיים (סי' תרד סק"ב) הביא בשם האריז"ל שצריך לאכול שיעור שני ימים.

ולכאורה לפי הפסקי הרי"ד (יומא פ, ב; הובא בשבלי הלקט סי' שז) והמהרי"ט (ח"ב או"ח סי' ח) [ועי' תורה תמימה (ויקרא פכ"ג אות צז)] שטעם מצוות אכילה הוא משום שאחרי אכילה מרובה הצום קשה יותר, א"כ לכאורה חייב לאכול יותר ממה שרגיל לאכול כל יום [ואולי הטעם אינו משנה דיני המצווה].​
 

הודעות מומלצות

הרה"ק רבי אריה לייבוש בהג"ר שמחה, אב"ד...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון