חידה בהלכה - דרבנן יותר חמור מדאורייתא? | אוצר החידות חידה בהלכה - דרבנן יותר חמור מדאורייתא? | אוצר החידות
פִּתָרוֹן
רנ"ג סעיף ה
כתב הרמ"א "אסור לומר לנכרי להחם קדירה אם נצטנן. ואם עשה כן אסור לאכלו אפ"י צונן"
המג"א (הביאו המשנ"ב ס"ק צה) כתב דבדיעבד יש להקל כשעבר הנכרי על איסור בישול(שזה דאורייתא).כיון שיש פוסקים המתירים לכתחילה לחמם לח שנצטנן אפ"י ע"י ישראל(סימן שיח סעיף ד), אבל אם חיממו הא"י במקום שדרך לבשל, כיון שלכו"ע אסור(דרבנן מצד מחזי) המאכל אסור אפילו בדיעבד ואפילו בצונן
א"כ יוצא שדאורייתא קל יותר מדרבנן
רנ"ג סעיף ה
כתב הרמ"א "אסור לומר לנכרי להחם קדירה אם נצטנן. ואם עשה כן אסור לאכלו אפ"י צונן"
המג"א (הביאו המשנ"ב ס"ק צה) כתב דבדיעבד יש להקל כשעבר הנכרי על איסור בישול(שזה דאורייתא).כיון שיש פוסקים המתירים לכתחילה לחמם לח שנצטנן אפ"י ע"י ישראל(סימן שיח סעיף ד), אבל אם חיממו הא"י במקום שדרך לבשל, כיון שלכו"ע אסור(דרבנן מצד מחזי) המאכל אסור אפילו בדיעבד ואפילו בצונן
א"כ יוצא שדאורייתא קל יותר מדרבנן
 
פִּתָרוֹן

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

היכן מצינו במשנה כלי שמטרתו הוא לעזור לאלו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה