פורים - האם צריך 'שומע כעונה' במגילה? | ענייני דיומא פורים - האם צריך 'שומע כעונה' במגילה? | ענייני דיומא
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת - לחצו כאן

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,894
תודות
5,078
נקודות
475
האם צריך להגיע לדין שומע כעונה במגילה, או שמספיק שמיעה,
ויש לדון בפרט לנשים, לבה"ג - עי' הגר"ד מצגר בסוף תוס' הרא"ש (קוק, מגילה, סי' א') שמביא חסד לאברהם שלא צריך שומע כעונה, ומדייק כן מכמה ראשונים.​
ואם כנים הדברים, מיושב קושיית העיוני תוס' (ברכות מה, ב) על הרא"ש (שם) שלחלק מהאחרונים ס"ל שמי שאמר ברכת המזון בלשון הקודש יוצא אפי' אינו מבין,
ומ"מ כששומע - לא נחשב שומע כעונה, ומ"מ במגילה מודה הרא"ש שיוצאים בשמיעה, וכמבואר בגמ' במגילה,
וק' שלכאורה אמנם אין דין להבין את המגילה, אבל אם זה פוסל את הדין שומע כעונה - מדוע במגילה יצא?

ולפי החסד לאברהם והגר"ד מצגר - ניחא, שבמגילה לא צריך להגיע לשומע כעונה.
 

הודעות מומלצות

כאן בעז"ה יעלו הערות ומו"מ בדבריו של בעל...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון