הענין המוסרי להימנע מלהנהיג רכב | פורום אוצר התורה

הענין המוסרי להימנע מלהנהיג רכב | פורום אוצר התורה

מתחילים מחדש

משתמש מוביל
הודעות
445
תודות
1,053
נקודות
101
בא"י נהוג אצל רובם של בני תורה שלא להנהיג ברכב. ואם כי בהרבה זה מפני העלויות הגבוהות של החזקת רכב, נראה שיש טעם מוסרי ע"פ תורה בזה.
וכן ידוע קפידתו של הגר"ח קנייבסקי זי"ע לנהיגה ברכב.
באשכול זה יש להעלות נימוקים בענין זה, ומדבריהם של גדולי ישראל.
 
בירושלים הרבה מסלת ומשמנו של ציבור האברכים נוהג.
נראה לי שאין כאן וויכוח אם זה מוסרי
אלא באים לבאר מהו הענין שלא לנהוג.

בירושלים רוב הציבור הוא יותר רגוע בממון ולכן נותן לעצמו הוצאות יותר גבוהות.
 
קרובים להגר"ח אינם ראי', כמובן לכל בר בי רב.

הנוגע לנו הוא הוראתו ותו לא מידי.
נראה לי כנ"ל
אין כאן ויכוח מי נוהג
ואני חושב שאכן ראוי ללבן מהם הטעמים לא לנהוג [אני עצמי עדיין לא נוהג אולם אבי וחמי נוהגים, וכך כנראה יהיה גם עתידי].
 
הרב אפשטיין הלך באש ובמים אחרי כל הוראה של הגר"ח.

יש גם ראשי ישיבה חשובים שנהגו.

מה אתה מנסה להסיק? שאין נ"מ מה שרבי חיים "אמר בפירוש"?
 
בנוסף, לא כל הוראותיו של הגר"ח התקבלו בציבור בני התורה
ואביא דוגמאות:
1.חתונה לפני גיל 20
2. פאות בחוץ.
3. איסור לענוד שעון.
זה לא אומר שזה בסדר.
שוב מדברים כאן על הענין המוסרי.
 
בנוסף, לא כל הוראותיו של הגר"ח התקבלו בציבור בני התורה
ואביא דוגמאות:
1.חתונה לפני גיל 20
2. פאות בחוץ.
3. איסור לענוד שעון.

נראה שה"התקבלות" הוא מחמת הקושי שבדבר ולא מחמת איזה שיטה.
כמו שהרבה דהרי חז"ל לא "התקבלו" לדאבון לב.
והגמ' אומרת בב"ב קסה,א:
אמר רב יהודה אמר רב רוב בגזל ומיעוט בעריות והכל בלשון הרע בלשון הרע סלקא דעתך אלא אבק לשון הרע:
 
נראה שה"התקבלות" הוא מחמת הקושי שבדבר ולא מחמת איזה שיטה.
כמו שהרבה דהרי חז"ל לא "התקבלו" לדאבון לב.
והגמ' אומרת בב"ב קסה,א:
אמר רב יהודה אמר רב רוב בגזל ומיעוט בעריות והכל בלשון הרע בלשון הרע סלקא דעתך אלא אבק לשון הרע:
לא התקבלו גם ע"י גדולי הפוסקים בציבור בני התורה. [כאלו שלא רואים בעינים כשחושבים שמשהו אסור.]
 
לא התקבלו גם ע"י גדולי הפוסקים בציבור בני התורה. [כאלו שלא רואים בעינים כשחושבים שמשהו אסור.]

ויש לך הסבר לזה?
הם חלקו על רבי חיים?
סברו שרבי חיים גם מתיר?
 
ויש לך הסבר לזה?
הם חלקו על רבי חיים?
סברו שרבי חיים גם מתיר?
בודאי שחלקו.
[לא מדבר על ראשי ישיבות שהעיפו בחורים שנהגו ע"פ הגר"ח - שלדעתי זו חוצפה. אלא על פוסקים שהפכו את העולם על בראקל וכדו' ואילו בעניינים הנ"ל לא פסקו כדבריו]
 
חזור
חלק עליון
זוכה שני בהגרלת פורום אוצר התורה
לפרטים >>>
בפורום אוצר החידות כבר ביקרת?
השתתף כאן! >>>
קראת את המאמרים החדשים?
לפרטים >>>