וירא - הצלת צוער | בראשית | פורום אוצר התורה וירא - הצלת צוער | בראשית | פורום אוצר התורה

הצעיר שבחבורה

בית המדרש/הלכה ומנהג
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
מנהל פורום
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
3,412
תודות
8,002
נקודות
402
הנה כתב המלבי"ם בפירושו "ע"כ אמר ג"כ "לא אשחית", ר"ל שלא יושחת הככר רק יכלה יושבי ארבע הערים במגפה והעיר והככר לא יושחתו"

ונר' מדבריו שכל שעיר אחת תנצל, לא יושחת הככר אלא ימותו יושבי הערים האחרות בדרך אחרת

אבל... בסופו של דבר הרי נצלה צוער ולא נחרבה, ועדיין נהפכו כל ארבעת הערים האחרות, וא"כ מדוע לא יכל לעשות כן גם אם בעיר אחת יש בה י' צדיקים וכיוצא בזה?
 
אבל... בסופו של דבר הרי נצלה צוער ולא נחרבה
אגב, בפענח רזא: כי ירא לשבת בצוער, פירוש יחידי, כי אנשי העיר כשראו האש כסבורים היו שהוא מעשה שונאים המתלחמים על סדום ועמורה, ויצאו כולם כקטן כגדול שמה לעזור העיר, ונשרפו כולם כמותם.​
 
הנה כתב המלבי"ם בפירושו "ע"כ אמר ג"כ "לא אשחית", ר"ל שלא יושחת הככר רק יכלה יושבי ארבע הערים במגפה והעיר והככר לא יושחתו"

ונר' מדבריו שכל שעיר אחת תנצל, לא יושחת הככר אלא ימותו יושבי הערים האחרות בדרך אחרת

אבל... בסופו של דבר הרי נצלה צוער ולא נחרבה, ועדיין נהפכו כל ארבעת הערים האחרות, וא"כ מדוע לא יכל לעשות כן גם אם בעיר אחת יש בה י' צדיקים וכיוצא בזה?
מי יימר,
אולי רק שם מכיון שהיתה לו זכות הצלה מיוחדת,
 
אגב, בפענח רזא: כי ירא לשבת בצוער, פירוש יחידי, כי אנשי העיר כשראו האש כסבורים היו שהוא מעשה שונאים המתלחמים על סדום ועמורה, ויצאו כולם כקטן כגדול שמה לעזור העיר, ונשרפו כולם כמותם.​
ובמלבי"ם: כי חשב שצוער לא נצולה רק לפי שעה כי גם היא היתה בכלל הגזרה, ואפשר שאנשי צוער מתו בדבר
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

רבי חיים בנימין פונטרימולי היה...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה