הקרבה בבמות בזה''ז | בית המדרש – דיונים תורניים הקרבה בבמות בזה''ז | בית המדרש – דיונים תורניים
רמב"ם מעה"ק יט, טז
השוחט קדשי נכרים בחוץ חייב, וכן המעלה אותן בחוץ, והנכרים מותרין להקריב עולות לשם בכל מקום, והוא שיקריבו בבמה שיבנו, ואסור לסייען ולעשות שליחותן שהרי נאסר עלינו להקריב בחוץ, ומותר להורות להם וללמדם היאך יקריבו לשם הקל ברוך הוא.
 
ומותר להורות להם וללמדם היאך יקריבו לשם הקל ברוך הוא.
בזה בדיוק נסתפקתי, יש מו''צ במקום מסויים שבאו אליו קבוצות וביקשו שילמד אותם לנהוג עפ''י תורה הגויים, האם יאמר להם גם את הדין הזה או רק שבע מצוות.
 
בזה בדיוק נסתפקתי, יש מו''צ במקום מסויים שבאו אליו קבוצות וביקשו שילמד אותם לנהוג עפ''י תורה הגויים, האם יאמר להם גם את הדין הזה או רק שבע מצוות.
אדרבה מדברי הרמב"ם הללו שמקורם בגמ' זבחים למדו (ראה בשו"ת יד אליהו לובלין סימן מח) שכשם שמותר ללמד גוי הלכות קרבנות כך מותר ללמדו שאר מצוות ב"נ.

שו"ת יד אליהו לובלין סימן מח
העתקתי מה שרלוונטי.
וזה לשונו: עוד נ"ל להביא ראיה דליתא להאי תירוצא כלל דע"כ אין הדין כן באמת אלא דמותר ללמדו גם עתה בז' מצות דידהו מהא דאמרינן בזבחים דף קי"ז והובא לפסק דין בהרמב"ם ג"כ סוף הל' מעשה הקרבנות דאין אנו רשאים לעשות שלוחים להביא קרבנו של גוי על הבמה כו' אבל מצוה עלינו ללמדם איך יתנהגו: וא"כ כ"ש וק"ו ז' מצות דמותר ומצוה ועל כן היה לתוספות בחגיגה פשוט דמצוה ללמדם בז' מצות אף בזמן הזה וליתא לתי' מ"ש בע"י וע"כ לא כתב הרמב"ם בהל' שופטים גבי ז' מצות שחייבים העכו"ם ללמוד שאין לישראל ללמדם עמ"ש בס' באר שבע דף צ"ב ע"ד צב"ד סי' י"ד דמתיר ללמוד עם העכו"ם כו' ומסיים שומר נפשו ירחיק מללמוד כו' וכל דבריו אינם מוכרחים כלל ומ"ש שם מנימוקי יוסף כו' זהו סתירה על ראייתו ולפ"ד היה מצוה נמי כמ"ש התוס' בחגיגה גבי ז' מצות למאי דאסור שאר מצות ולפ"ד הנ"ל שוים כי אין אסור בשום מצוה ללמוד עמהם כי לפ"ד אידחי סוגי' מהלכה ועכ"פ יהיה רשות ולמה ירחיק עצמו לפ"ד אך האמת שיש אסור גדול בדבר אך מ"ש דקאי על ענין הסודות כו' זה נכלל בדברי ועכ"פ נעלם ממנו דברי האוסרים הנ"ל המחמירים דהא לא הביאם כלל נחזור לנדון שאלה הראשונה פשיטא לתירץ דע"י דאפילו בז' מצות אסור ללמדם אבל אין נראה כן לדינא אבל עכ"פ לכל שני התירוצים מוכח דאסור ללמוד עמהם בשאר התורה:
 
אלא דמותר ללמדו גם עתה בז' מצות דידהו מהא דאמרינן בזבחים דף קי"ז והובא לפסק דין בהרמב"ם ג"כ סוף הל' מעשה הקרבנות דאין אנו רשאים לעשות שלוחים להביא קרבנו של גוי על הבמה כו' אבל מצוה עלינו ללמדם איך יתנהגו: וא"כ כ"ש וק"ו ז' מצות דמותר ומצוה
תודה רבה! הוספת לי נדבך גדול בסוגי'.
ובכ''ז אקשה, אם כוונת הרמב״ם ללמדנו על בני נח, למה לא כתב זאת בספר שופטים ,במקום בו הוא מלמדנו את כל הלכותיהם של ב''נ
 
תודה רבה! הוספת לי נדבך גדול בסוגי'.
ובכ''ז אקשה, אם כוונת הרמב״ם ללמדנו על בני נח, למה לא כתב זאת בספר שופטים ,במקום בו הוא מלמדנו את כל הלכותיהם של ב''נ
כי הרמב"ם לא יכפול את הדין בשני מקומות. וכיון שהשמיע היתר לגבי קרבנות (למרות שאינם מחויבים) כל שכן וק"ו שמותר להורות להם ז' מצוות ב"נ. (שחייבים בהם).
 

הודעות מומלצות

כיצד קטן ייתן מתנות לאביונים כאשר אין הוא...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון