הרוגוטשובער השתייכותו לחסידות| דף 2 | פורום אוצר התורה

הרוגוטשובער השתייכותו לחסידות

כותרת האשכול

הגאון רבי מרדכי קאלינא מווישאגראד. אמנם פחות התפרסם מגדולים אחרים, אבל מדובר בגברא רבה.
לגוש"ע גם אני סבור כמו שכתב כ' להבדיל את יחסו של הרוגאצ'ובר בכתב ובשיחה בלי קשר לנ"ל.
כמדו' הרב זוין ז''ל בספר אישים ושיטות מתאר שדוקא בעל פה היה בעל הסברה נוחה
רצ''ב העמוד הרלונטי
גם לתשומת לבו של הרב @מה ידידות
 

קבצים מצורפים

החב"דים טוענים שהוא היה חב"די מבטן ולידה, הנה מה שהם כותבים בחב"דפדיה
באתר ההוא כל מי שהיה בקשר כל שהוא עם חב"ד הופך לחבדניק כדוגמא הרב דסלר שהיה לו חברותא תקופה עם אחד מגדולי חב"ד ועוד גדולי עולם מעין אלו באתר זה נחשבים חבדניקים וכו' וכו' יש לקחת את דבריהם בערבון מוגבל ביותר.
 
ומיניה וביה אתה מביא ראיה?
ללא ספק שו"ע הרב נחשב לאחד מגדולי הפוסקים. כך שלענ"ד אין באמרה זו משהו יוצא דופן שמעיד על השתייכותו של הרוגוטשובער...
(אגב הוא היה חסיד חב"ד-קאפוסט...)
ערכו במכלול.
הוא השמיט את בעל השו"ע
ומנה את השו"ע הרב
וזה אומר דרשיני
 
ישנו ספר שלם של שו"ת בין הרוגוטשובער לרב כמדומני שהתגורר בארה"ב ומעודי התפלאתי מפורסם כיצד בגאונותו ביטל כמעט כל מי ששוחח עמו בלימוד, וכאן רואים ספר שלם של התכתבות ארוכה ביניהם, אף שרב זה כמדומני לא היה מגדולי הרבנים בארה"ב ולא היה מפורסם כעילוי, חשבתי אולי כי כשדיברו עם הרוגוטשובער פא"פ לא היה שייך לעמוד בקצב גאונותו ולכן לעיתים זה ששוחח עמו 'איבד את הקשר' מעוצמת הגאונות המבהילה ויתכן שכשזה היה מו"מ בכתב היה יותר קל לנהל עמו את הדברים כנלע"ד.
לגוש"ע גם אני סבור כמו שכתב כ' להבדיל את יחסו של הרוגאצ'ובר בכתב ובשיחה בלי קשר לנ"ל.
יש גם ספר "שלמת יוסף" שהוא התכתבויות של הגר"ש סובל אתו, שגם בזה ניתן לראות את הנ"ל.
 
יש גם ספר "שלמת יוסף" שהוא התכתבויות של הגר"ש סובל אתו, שגם בזה ניתן לראות את הנ"ל.
כמדו' שאין השוואה בין צורת התתכתבות בין הגר''ש סובל ז''ל עם הצ''פ להגר''מ קאלינא ז''ל.
בשלמת יוסף הוא עונה לו פעמים רבות בתקיפות כדרכו עם ביטויים כמו 'מה מטרידני' וכיו''ב ובמכתבי תורה המו''מ מתנהל כמו בין ב' שוים.
ובכלל זה ב' מיני התכתבויות, בשלמת יוסף יש 'שואל' הוא הגר''ש סובל, ו'נשאל' הוא הצ''פ, במכתבי תורה יש מו''מ בין שני אדירי תורה. ודו''ק.
 
הוא לא התבטל מבחינה לימודית לסברותיהם וחידושים של אף אחד בשלוש מאות שנה שלפניו.
אך כשהיה צריך ברכה או להקביל פני רבו ברגל או לגבי מנהגים ונוסח התפילה וכדו' בכל היה חב"דניק (קאפוסט'ניק) גמור.
 
הוא לא התבטל מבחינה לימודית לסברותיהם וחידושים של אף אחד בשלוש מאות שנה שלפניו.
אך כשהיה צריך ברכה או להקביל פני רבו ברגל או לגבי מנהגים ונוסח התפילה וכדו' בכל היה חב"דניק (קאפוסט'ניק) גמור.
יש לזה מקור?
 
הוא לא התבטל מבחינה לימודית לסברותיהם וחידושים של אף אחד בשלוש מאות שנה שלפניו.
אך כשהיה צריך ברכה או להקביל פני רבו ברגל או לגבי מנהגים ונוסח התפילה וכדו' בכל היה חב"דניק (קאפוסט'ניק) גמור.
תוכל להרחיב במושג 'קאפוסטניק' האם זה חב"ד דהיום כממשיכים או שזה היה פלג אחר? מי היה אדמו"ר שלהם האדמו"ר מחב"ד או שהיה אחר? מה כוונתך 'כשהיה צריך ברכה או להקביל פני רבו ברגל' האם אכן הרוגוטשובער הלך לקבל ברכה או להקביל ברגל?
 
תוכל להרחיב במושג 'קאפוסטניק' האם זה חב"ד דהיום כממשיכים או שזה היה פלג אחר? מי היה אדמו"ר שלהם האדמו"ר מחב"ד או שהיה אחר?
לקשר אותך לערך 'קאפוסט' בויקי/המכלול?

בגדול ניתן לומר, שלרבי הצמח צדק מחב"ד היו כמה בנים שהוכתרו לאדמו"ר כשהמפורסם מכולם הינו הרבי מהר"ש שגר בליובאוויטש (ומאז מכונה חסידותו בשם חב"ד - ליובאוויטש), בן אחר קיבל פלג אחר בחסידות (שכונתה מאז חב"ד - קאפוסט).
הפלגים האחרים בחב"ד נסגרו והתאחדו עם הזרם המרכזי - זרם ליובאוויטש - בזמן הרבי הקודם מחב"ד - ה"ה הרבי הריי"צ זיע"א.
 
נערך לאחרונה:
תוכל להרחיב במושג 'קאפוסטניק' האם זה חב"ד דהיום כממשיכים או שזה היה פלג אחר? מי היה אדמו"ר שלהם האדמו"ר מחב"ד או שהיה אחר? מה כוונתך 'כשהיה צריך ברכה או להקביל פני רבו ברגל' האם אכן הרוגוטשובער הלך לקבל ברכה או להקביל ברגל?
קאפוסט זה זרם בחב"ד בנו הגדול של הצמח צדק היה הרה"ק מקאפוסט
 
מקור לכך שקיים את דין הגמ', או לכך שהקאפוסטער היה רבו מיום הוולדו?
כ''ת קרא לו רבו, אנחנו מנסים לעמוד על הגדרת הענין ועל מקורו
מתשובתו נראה שיש מקור שהוא נחשב רבו, וממילא ש''מ דהוא קיים הדין דלהקביל פני רבו, האומנם?
 
מצאתי כעת בתשו' הצ''פ החדשות [ח''א סי' ג]

לידידי הרב החו''ב החסיד כמוהר''ר נתן נטע נ''י
קבלתי מכתבו ומאוד שמח לבי אשר נעשה חסיד, אך לא בגדר הך דשבת קכ"א ע"ב... ויזהר לקיים הך ג' דברים דב''ק דף ל'...

קיצרתי את הציונים שם, אבל תוה''ד שלו הוא דבשבת שם איירי בחסיד שאינו בהכרח יר''ש עי''ש, אלא מזהירו להיות חסיד כמו שאמרו מאן דבעי למהוי חסידא לקיים מילי דנזקין ומילי דברכות וכו' ועוד כיו''ב ממרחבי הש''ס.
 
נו וכי חשבת אחרת?
לדעתי פורום שמכבד את עצמו שיאסור על קישור מהאתר המשובש הזה.
מה זו ההשתלחות המביכה הזו? נבקשך לכבד את הפורום ולנצור את דעותיך הבלתי מבוססות.

אגב כך, הנה מכתב של הרוגוטשובער בו פונה לרבי הרש"ב מליובאוויץ בתואר 'כ"ק':

מכתב.jpg
 
אציין כי פעם התבטא בהתפעלות על בעל התניא כי בכדי לכתוב את 'הקונטרס אחרון', יש צורך בגידים במוח בעובי אצבע (!).
היה קורא לבעל התניא 'הגאון האמיתי'.
אבל במקום אחר כתב כי רוב דברי הגר"ז הם קרוב לאמת... או משהו דומה.
וזה היפך ההתבטלות.
 
אבל במקום אחר כתב כי רוב דברי הגר"ז הם קרוב לאמת... או משהו דומה.
וזה היפך ההתבטלות.
מעולם לא שמעתי על כך, אשמח למקור.
לאידך יש ריבוי מקומות בהם מופיע אחרת, שניים מהם ציינתי לעיל.
 
חזור
חלק עליון