וז"ל רש"י שם:אלא אמר רבא כל מידי דחשיב עליה לפני ולפנים לא מיפסל בהיכל
אלא אמר רבא - לעולם דעייליה דרך פתחים ואשמועי' קרא דהיכא דחשיב עליה מתחילתו להכניסו [לפני] ולפנים ותחילת הבאתו להיכל ע"מ פנים היה לא מיפסיל עד דמטי לפנים ואם החזירו לחוץ כשר:
האם זה קשור לדם שנכנס להיכל?
היכי משכחת לה באדם שיש לו דם קדשים
ולכאורה הוא היה אמור להיות פסול
אך מפני שהוא מתכנן להכנס לקודש הקדשים הדם כשר למהדרין!?
אכן!האם זה קשור לדם שנכנס להיכל?
כונת כ''ת דע''י הכונה להכניס לקוה''ק הו''ל עירוב מחשבותמחשבת פיגול לבד=כרת
ואם היה מחשבה נוספת- ניצל.
[-אמ' עדיין לא כשר]
אבל א"צ לקודש הקדשים, ודי שיזה בקודש, ומן הסתם (בלא עיון כעת) שה"ה לפר כהן משיח ופר העלם דבר של ציבור.המכניס דם חטאת במזיד להיכל, יש הסוברים שהוא פסול - עיין זבחים פב.
חוץ מכהן גדול ביום הכיפורים שנכנס להזות בקודש הקדשים.
ויעויין שם דף פג.
אכן זהו עוד צעד בכיוון הנכון.המכניס דם חטאת במזיד להיכל, יש הסוברים שהוא פסול - עיין זבחים פב.
חוץ מכהן גדול ביום הכיפורים שנכנס להזות בקודש הקדשים.
ויעויין שם דף פג.
למה זה קשור לקודש הקדשים?באומר הריני שוחט להזות דמו למחר?
רמב"ם פסוהמ"ק פי"זלמה זה קשור לקודש הקדשים?
תשובה יפה.רמב"ם פסוהמ"ק פי"ז
ד - היה עומד בעזרה וחשב מחשבת הזמן בחטאות הנעשות בפנים בדבר הנעשה בפנים אינו פגול חשב בדבר הנעשה בחוץ הרי זה פגול:
ה - כיצד היה עומד בעזרה ואמר הריני שוחט להזות דמו למחר אינו פגול שההזיה לפנים בהיכל:
וז"ל רש"י שם:אלא אמר רבא כל מידי דחשיב עליה לפני ולפנים לא מיפסל בהיכל
אלא אמר רבא - לעולם דעייליה דרך פתחים ואשמועי' קרא דהיכא דחשיב עליה מתחילתו להכניסו [לפני] ולפנים ותחילת הבאתו להיכל ע"מ פנים היה לא מיפסיל עד דמטי לפנים ואם החזירו לחוץ כשר:
אכן, לזו היתה כונת השאלה!בגמ' שם דף פב. אומר רבא שאם חשב להכניסה לפני ולפנים, והכניסה להיכל לא נפסלה עד שתגיע לפני ולפנים.