נשא - חילופי אותיות בפרשה | במדבר | פורום אוצר התורה נשא - חילופי אותיות בפרשה | במדבר | פורום אוצר התורה
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת - לחצו כאן

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,894
תודות
5,078
נקודות
475
עי' רש"י נשא שאפשר להחליף רק אות אחת. [קטרת, כשמחליפים ה-ק' ב-ד' = נהיה בגימטריא תרי"ג].
וכן עי' יעב"ץ חולין צ"ח ב' ברש"י ד"ה אין על "אין בשלה אלא שלמה", שמפרש [באופן אחר מהראשונים] שהכוונה שמחליפים את ה-ב' באלב"ם, ואז זה נהיה כאותיות שלמה.
 
עי' רש"י נשא שאפשר להחליף רק אות אחת. [קטרת, כשמחליפים ה-ק' ב-ד' = נהיה בגימטריא תרי"ג].
וכן עי' יעב"ץ חולין צ"ח ב' ברש"י ד"ה אין על "אין בשלה אלא שלמה", שמפרש [באופן אחר מהראשונים] שהכוונה שמחליפים את ה-ב' באלב"ם, ואז זה נהיה כאותיות שלמה.
אמנם ברש"י בכמה מקומות נראה שלא ניח"ל לפרש כך גמרות, גם בחולין שלא פירש כיעב"ץ,
וכן בע"ז כ"ט א' ד"ה שכמה פי' שתיבה זו דומה לשכר בב' אותיות, ולא כתב כי מ' מתחלפת ב-ר' באח"ס בט"ע.

וכמדומה שיש מקומות נוספים שרש"י לא רצה לפרש כן.
 
עי' רש"י נשא שאפשר להחליף רק אות אחת. [קטרת, כשמחליפים ה-ק' ב-ד' = נהיה בגימטריא תרי"ג].
רש"י הביא זאת בשם ר' משה הדרשן, ולפנינו הוא במדרש רבה,
ועי 'בהקדמת המדרש רבה, שהמדרש על במדבר הוא אינו מהאמוראים,
ושמעתי שהוא מר' משה הדרשן [וי"א שלכה"פ חלקו הראשון ממנו].
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

אמרו לי גדולים ממני הספר "יושר דברי אמת"
מה דעתכם?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון