חילוקים ופלפולים המבוססים על טעות במקורות | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 2 חילוקים ופלפולים המבוססים על טעות במקורות | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 2
כי בשחיטה זה כן השתנה ממה שהיה אז אין ענין לומר מה היה קודם, אלא מה התחדש, בשונה מקידושין שעצם האישות לא השתנתה אלא התחדש בה קניינים וחוזק לאישות ולכן אומר הרמב"ם מה היה קודם ומה נוסף על זה
לא הבנתי, אבל גם בשחיטה הרמב"ם אומר מה היה לפני.
 
מעשה בראש ישיבה ששאל בחור למדן, האם אשה יכולה לנדור?
הבחור התחיל להתפלפל ולהתפלסף עד שהציע מערכה שלימה להוכיח שאשה יכולה לנדור.
צחק ראש הישיבה לקח חומש במדבר והראה לופסוק מפורש "איש או אשה כי יפלא לנדור נדר נזיר לה."
שמעתי מעשיה זו בעבר, בתוספת נופך שהיה יהודי שהדפיס ספר שלם להוכיח דבר זה. יותר הרגיש לי כמו סיפורי חסידים, תמוה לאמר שאדם יוציא ספר שלם בלי לבדוק את המקראות.
 
בדיוק השבוע ראיתי בעלון של ארגון תורה שבכתב.

מעשה בראש ישיבה ששאל בחור למדן, האם אשה יכולה לנדור?
הבחור התחיל להתפלפל ולהתפלסף עד שהציע מערכה שלימה להוכיח שאשה יכולה לנדור.
צחק ראש הישיבה לקח חומש במדבר והראה לופסוק מפורש "איש או אשה כי יפלא לנדור נדר נזיר לה."

בקיצור זה גם קריטי ללמוד חומש.
מפורסם שמישהו חיבר קונטרס שלם בענין והראהו להקה"י שא"ל בזה"ל "ספר קטן יש לי בביתי וחומש שמו, וכתיב ביה איש או אשה וגו"
 

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון