פנחס - כהן שהרג את הנפש זרעו פסול לכהונה ?? | במדבר פנחס - כהן שהרג את הנפש זרעו פסול לכהונה ?? | במדבר

מן הרמתיים

משתמש חדש
gem
הודעות
5
תודות
7
נקודות
5
מדברי הזוהר בפרשתינו
אלא במאי אוקימנא תחת אשר קנא לאלהיו דמשמע דבגין עובדא דא רווח כהונתא מה דלא הוה קודם, תא חזי כל כהן דקטיל נפש פסיל ליה כהונתיה לעלמין דהא ודאי פסיל ההוא דרגא דיליה לגביה ופנחס מן דינא פסיל לכהנא הוה ובגין דקנא ליה לקודשא בריך הוא אצטריך ליחסא ליה כהונת עלמין ליה ולבנוי אבתריה לדרי דרין

וצ"ע היכן מצאנו כזאת שכהן ההורג את הנפש פוסל זרעו (וגם לגבי עצמו דעת התוס' ביבמות ז. דאינו נפסל מעבודה ודווקא בנשיאת כפים אסור ועי' תויו"ט בכורות ז ז וברעק"א שם אבל לגבי זרעו לא מצאנו כלל שאף בנשיאת כפים זרעו כשר)
 
וצ"ע היכן מצאנו כזאת שכהן ההורג את הנפש פוסל זרעו (וגם לגבי עצמו דעת התוס' ביבמות ז. דאינו נפסל מעבודה ודווקא בנשיאת כפים אסור ועי' תויו"ט בכורות ז ז וברעק"א שם אבל לגבי זרעו לא מצאנו כלל שאף בנשיאת כפים זרעו כשר)
לכאו' הכוונה שהוא עצמו לא היה יכול לקבל כהונה לעולם, וממילא זרעו לא יהיה כהן כיון דס"ל להזוהר כמ"ד שעדיין לא נתכהן פנחס, ופשוט
 
הזוהר בא לומר טעם אחר למה הוצרך ברית על הכהונה ולא מטעם הגמ' שלא נתכהן עד אז
וז"ל פנחס זכי בהאי עלמא וזכה בעלמא דאתי. וזכה לקיימא יתיר מכל אינון דנפקו ממצרים, וזכה לכהנא עלאה - הוא וכל בנוי אבתריה. ואי תימא דלא זכה לכהנא עד לא עבד עובדא דא - לא. דהא אינון דאמרי דלא דזכה קודם לאו הכי אלא במאי אוקימנא "תחת אשר קנא לאלקיו", דמשמע דבגין עובדא דא רווח כהונתא מה דלא הוה קודם תא חזי, כל כהן דקטיל נפש פסיל ליה כהונתיה לעלמין דהא ודאי פסיל ההוא דרגא דיליה לגביה. ופנחס מן דינא פסיל לכהנא הוה. ובגין דקנא ליה לקב"ה - אצטריך ליחסא ליה כהונת עלמין ליה ולבנוי אבתריה לדרי דרין
 

הודעות מומלצות

שבועות יג.

א"ל אביי דוקא קאמר מר רבי סבר לה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון