ד' תעניות בין המצרים ת"ב - לא להזיע כדי לא להתקלח בתשעת הימים | ענייני דיומא ד' תעניות בין המצרים ת"ב - לא להזיע כדי לא להתקלח בתשעת הימים | ענייני דיומא
אני חושב שכיום בבני ברק רוב רובם של הרבנים נוטים ששרי להתקלח. הפוסקים היו באירופה ושם היה קר. כך שמעתי מיותר מג' מוצי'ם חשובים
איך זה עונה על השאלה הזו?
לשיטות המתירים להתקלח בתשעת הימים למי שמזיע כיון שאינו לשם הנאה, האם יש עניין להקפיד לא להזיע?
 
מנהג הספרדים מדורי דורות להתקלח בשנה שיש שבוע שחל בו תשעה באב אך ורק במים קרים ולא במים חמים.

אבל השנה תשפ"ה שלפי מרן השלחן ערוך אין דין שבוע שחל בו - מכיון שערב תשעה באב חל בשבת לכן לפי מנהג הספרדים ועדות המזרח השנה מותר להתקלח גם במים חמים ולא רק במים קרים.

תעיינו בחזון עובדיה ארבע תעניות ותרוו את צמאונכם.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
עונה שבבני ברק אין אפשרות להימנע מלהזיע ולכן הכל שרי
זה כבר עובדה
לא הלכה
שאלת השואל היתה לדעת המתירים, אם יש עניין להשתדל לא להזיע
אתה אומר שהעובדה שמזיעים בין אם רוצים בין אם לא
אבל זה לא עונה על עצם השאלה
מקווה שהובנתי...
 
מנהג הספרדים מדורי דורות להתקלח בשנה שיש שבוע שחל בו תשעה באב אך ורק במים קרים ולא במים חמים אבל השנה תשפ"ה שלפי מרן השלחן ערוך אין דין שבוע שחל בו מכיון שערב תשעה באב חל בשבת לכן לפי מנהג הספרדים ועדות המזרח השנה מותר להתקלח גם במים חמים ולא רק במים קרים תעיינו בחזון עובדיה ארבע תעניות ותרוו את צמאונכם לילה טוב
איך זה עונה על השאלה הזו?
לשיטות המתירים להתקלח בתשעת הימים למי שמזיע כיון שאינו לשם הנאה, האם יש עניין להקפיד לא להזיע?

לגופו של ענין, אם ההתר זה בדיעבד כי אנחנו לא מלאכים, אז לכאורה מדוע להגיע לזה,
אבל אם הנושא זה ש''ברמה כזאת לא אסרו'' אז יתכן שאין בעיה,
ויש גם את הסברא של ידידינו הרב @האיש השרוי בשמחה שאין מה לעשות, וככה זה, כי בבני ברק מאוד חם, ואין מצב להינצל מזה,
[דרך אגב: כל הפורום גר בבני ברק?]
 
שמעתי מחברו לספסל בכולל על אחד מגדולי ראשי הישיבות היום
שאותו רה"י היה מסיים את הזמן בר"ח אב בהיותו בכולל
ולא נודע טעמו
האם משום בן אדם לחברו
או שלא רצה להזיע
 
נערך לאחרונה:
לגופו של ענין, אם ההתר זה בדיעבד כי אנחנו לא מלאכים, אז לכאורה מדוע להגיע לזה,
אבל אם הנושא זה ש''ברמה כזאת לא אסרו'' אז יתכן שאין בעיה,
לא זה ולא זה, העניין הוא כמו שכתבתי בתחילה, שלסבול זה לא נחשב אבילות רק לא ליהנות. אבל כיון שסו"ס נהנה קצת יש מקום להחמיר שלא יזיע.
רבינו החזו'א היה נוסע לצפת בגלל שא''א ליהות פה בבני ברק בתשעת הימים
מקור?

בכל אופן תודה לכולם.
ואני רק רוצה להוסיף ולסבך קצת את את העניין, מי שכבר מזיע קצת ורוצה להתקלח עפ"י המתירים, האם יש עניין שיזיע עוד קודם כדי לחזק ההיתר?
ואולי הוא תלוי באותו העניין.
 
ואני רק רוצה להוסיף ולסבך קצת את את העניין, מי שכבר מזיע קצת ורוצה להתקלח עפ"י המתירים, האם יש עניין שיזיע עוד קודם כדי לחזק ההיתר?
וכן יל"ד מי שאוכל בת"ב מחמת חולי וכדו'
האם צריך להתאמץ יותר מהרגלו כדי לחזק ההיתר....
 
וכן יל"ד מי שאוכל בת"ב מחמת חולי וכדו'
האם צריך להתאמץ יותר מהרגלו כדי לחזק ההיתר....
זה היה ציני?
בת"ב ההיתר משום סכנה ואם מותר מותר ולא שייך בזה לחזק ההיתר.
משא"כ בתשעת הימים ההיתר להתקלח הוא כי זה לא אבילות, וזה עניין שהוא לגמרי לא שחור לבן. בהחלט יתכן שיש כאן עניין להפוך את התוכן של המקלחת לעניין של לא לסבול, כדי למעט במה שיהא בזה לשם הנאה.
 
לא זה ולא זה, העניין הוא כמו שכתבתי בתחילה, שלסבול זה לא נחשב אבילות רק לא ליהנות. אבל כיון שסו"ס נהנה קצת יש מקום להחמיר שלא יזיע.

מקור?

בכל אופן תודה לכולם.
ואני רק רוצה להוסיף ולסבך קצת את את העניין, מי שכבר מזיע קצת ורוצה להתקלח עפ"י המתירים, האם יש עניין שיזיע עוד קודם כדי לחזק ההיתר?
ואולי הוא תלוי באותו העניין.פ
א' מבחינת ההלכה לגרום להיתר אסור אבל ב' מי אמר באיזה רמה של זיעה מותר ??
 
א' מבחינת ההלכה לגרום להיתר אסור אבל ב' מי אמר באיזה רמה של זיעה מותר ??
כל אחד מרגיש בעצמו באיזה רמה מותר. ולא נראה לי שזה נקרא לגרום להיתר, כיון שכבר ממילא מתיר במצב הזה, ועוד שאם הוא לא לשם הנאה לכאורה לא נאמר בכלל.
(וסתם שים לב למחוק את החלקים שלא רלונטים בהודעה שאתה מצטט)
 
אין איסור ללכת ברחוב בתשעת הימים וממילא אין צורך לא להזיע.
וכגון אם יכול ליסוע באוטובוס? או שרוצה סתם לצאת לטייל?
לא התכוונתי לומר שלא ילכו ברחוב, אבל שישתדל למעט.
 

הודעות מומלצות

מתי לא אומרים משנכנס אדר מרבים בשמחה?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון