ויחי - למה יעקב השביע את יוסף שלא יקבור אותו במצרים? | בראשית ויחי - למה יעקב השביע את יוסף שלא יקבור אותו במצרים? | בראשית
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

יודע רזי תורה

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
119
תודות
495
נקודות
96
בפרשת ויגש (בראשית מ"ו ד') כתוב "אנכי ארד עמך ... ואנכי אעלך"
רש"י הקדוש מבאר שה' הבטיח ליעקב שיעלה אותו ויקבר בארץ ישראל
וקשה שמובא בפרשת ויחי (בראשית מ"ז כ"ט) שיעקב השביע את יוסף שלא יקבור אותו במצריים
ולמה השביע אותו אחרי שה' הבטיח לו שיקבר בארץ ישראל?
 
אולי פירש שהבטחת הקב"ה אינה מחייבת שכן יהיה מיד בפטירתו, וחשש שקודם יקברו אותו במצרים ואח"כ יעלו אותו לארץ.

ועוד אפשר לומר על פי הגמרא בברכות ד ע"א כדר' יעקב בר אידי דר' יעקב בר אידי רמי כתיב (בראשית כח טו): "והנה אנכי עמך ושמרתיך בכל אשר תלך" וכתיב (בראשית לב ח): "וירא יעקב מאד" אמר שמא יגרום החטא דגם כאן חשש שמא יגרום החטא.
 
בפרשת ויגש (בראשית מ"ו ד') כתוב "אנכי ארד עמך ... ואנכי אעלך"
רש"י הקדוש מבאר שה' הבטיח ליעקב שיעלה אותו ויקבר בארץ ישראל
וקשה שמובא בפרשת ויחי (בראשית מ"ז כ"ט) שיעקב השביע את יוסף שלא יקבור אותו במצריים
ולמה השביע אותו אחרי שה' הבטיח לו שיקבר בארץ ישראל?
ראוי לתקן "מצרים" ולא "מצריים" כמו הפרוגרס החדש.
 
בפרשת ויגש (בראשית מ"ו ד') כתוב "אנכי ארד עמך ... ואנכי אעלך"
רש"י הקדוש מבאר שה' הבטיח ליעקב שיעלה אותו ויקבר בארץ ישראל
וקשה שמובא בפרשת ויחי (בראשית מ"ז כ"ט) שיעקב השביע את יוסף שלא יקבור אותו במצריים
ולמה השביע אותו אחרי שה' הבטיח לו שיקבר בארץ ישראל?
אולי חשש שמא יגרום החטא
 
נערך לאחרונה:
למה השביע אותו אחרי שה' הבטיח לו שיקבר בארץ ישראל?
אולי פירש שהבטחת הקב"ה אינה מחייבת שכן יהיה מיד בפטירתו, וחשש שקודם יקברו אותו במצרים ואח"כ יעלו אותו לארץ.

אל נא תקברני במצרים. וקשה הלא הבטיחו הקב"ה ואנכי אעלך גם עלה ומה הוצרך להשביע את יוסף על כך
וי"ל דחשש שמא לעליית עצמותיו הבטיחו והוא לא רצה להקבר שם כלל. [פענח רזא]

האמת הוא שמובטח היה יעקב שיעלה ממצרים, שכבר הבטיחו הקב"ה ואנכי אעלך גם עלה, אלא ששאלתו היתה שלא ישימוהו בארץ מצרים ולהעלהו לעת הגאולה כאשר עשו ליוסף, וזהו שאמר אל נא תקברני במצרים אף לפי שעה, אלא מיד כששכבתי עם אבותי תשאני ממצרים [פנים יפות]​
 

הודעות מומלצות

[URL='https://forum-otzar-hatorah.co.il/threads...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון