• מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חדש בפורום אוצר התורה: "קבוצות ידע תורני" - התייעצו, למדו ומצאו מומחים! >>> לפרטים לחצו כאן

יואל שילה

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
491
תודות
1,722
נקודות
281
סוכה ב'.
"למען ידעו דורותיכם" - מטרת האדם לחיות בהרגשה של תחושה תמידית של השגחה - הם הסוכה =חיי האדם בהרגשה של הסכך = ההשגחה רחוקה ממנו - הרי זה פסול, לכן ממילא אם האדם מגביה את הדפנות עד הסכך, כלומר מתקן זאת ע"י התבוננות בהשגחה העליונה - הכשיר את הסוכה =ידיעה לדורות; למ"ד סוכה לצל מה עושים כשהסכך גבוה - מרחיבים את תחום ההתבוננות שלי מעבר לד' אמותי, כלומר גם על הסובבים אותי, וזה יחפה על הפגם באמונה; המהרש"א ברכות נ"ד: מבאר שמשמעות עשתרות קרנים היא שנמצאת בין כוחות היצר הרע, ומי שנמצא שם - צריך להוציא את עשרות קרנים ='דל עשתרות קרנים' וממילא ישאר בתחושת הקב"ה ולא של צל שבא מהס"מ ='לימות המשיח'; למ"ד סוכה כדירת עראי - צריך להרגיש עצמך כעראי בעולם, כאשר מקיימים שיויתי ה' =הסכך קרוב - זו תעודת ההכשר אף אם יש יסודות קבע, וממילא האכילה וכו' - הן חפצא של מצוה, אך כשאין מקיימים - אף אם האדם חש עראי - אין זה כשר, ואין על יסורים קיבול שכר לאינם מאמינים.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

[אומרים בתפלת מנחה בשבת יצחק ירנן]...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון