לפני ולפנים - עבודת יום הכיפורים | בלוגים תורניים לפני ולפנים - עבודת יום הכיפורים | בלוגים תורניים

חיים ארוכים

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
138
תודות
271
נקודות
96
חיים ארוכים יצר פוסט חדש
לפני ולפנים - עבודת יום הכיפורים

ויאמר ד' אל משה אחרי מות שני בני אהרון בקרבתם לפני ד' וימותו ... דבר אל אהרון אחיך ואל יבוא בכל עת אל הקודש מבית לפרוכת ... בזאת יבוא אהרון אל הקודש בפר בן בקר לחטאת ואיל לעולה... והיתה זאת לכם לחוקת עולם בחדש השביעי באחד לחודש תענו את נפשותיכם... כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאותיכם לפני ד' תטהרו.

פרשה זו הנקראת ביום הכיפורים 'עבודתו של יום' ואילו בפרשה אין נראה דהוא פרשת היום, אלא הוא פרשה על הנכנס לקודש האיך יכנס אלא בזאת וכו' שני השעירים וקטורת הם עבודת הכניסה לקדשי הקדשים, וכך...

קרא את הפוסט המלא בבלוג כאן...
 
כניסה למקדש יש רק ביום הכיפורים ולכן גם עבודת הכניסה למקדש אינה אלא רק ביום הכיפורים.
או שמא נאמר ההיפך, עבודת הכניסה למקדש אינה אלא ביום הכיפורים
ולכך נאסרה הכניסה בשאר ימות השנה

ויש לי מקום לזה מדברי המלבי"ם שכתב שקודם מיתת בני אהרן היה מותר להכנס אף בשאר ימות השנה.
 
אכן כך כ' במדרש דאהרון הכהן היה יכול להכנס בכל עת ורק שיעשה כסדר הזה, עיי' משך חכמה פרשת אחרי מות בשם הגאון (מספר גביע הכסף לתלמיד הגאון),

ולגופם של דברים בתורה לא נראה דהכניסה קשורה ליוה"כ, ובכל הפרשה כולה לא נזכר שיעשנה ביוה"כ, ורק בסוף הפרשה,
לכן היה נראה לי יותר לומר כי זמן הכניסה לקודש הקדשים מתאים רק ביוה"כ, אך העבודה עצמה היא עבודת כניסה לקדשי הקדשים,
והראיה מאהרון הכהן שכשהיה נכנס בכל עת היה עושה את כל עבודת כה"ג ביוה"כ
 
ולגופם של דברים בתורה לא נראה דהכניסה קשורה ליוה"כ, ובכל הפרשה כולה לא נזכר שיעשנה ביוה"כ, ורק בסוף הפרשה,
נלע"ד שאם נפרש זאת על סדר העבודה המוזכר בפרשה, ולא על הכניסה, וכדבריי דלעיל, א"ש טפי.
 

הודעות מומלצות

הנה מצוות צניעות שהביאה"ל ריש סי' ג' כותב שהיא...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון