פורים - מְהוּמָן - זה המן! | פורום אוצר התורה

פורים מְהוּמָן - זה המן!

כותרת האשכול

בשם המלבי"ם,
מלבי"ם אסתר ג
בארו המפרשים כי אחר שנשכח מאחשורוש שאסתר הגידה זאת בשם מרדכי, וזה המלך היה חפץ מאד ביחוד לשלם גמול למיטיביו, ולא מצא דבר במה שישלם לאסתר עבור שהצילה נפשו משחת, חשב כי אך בזאת יאות לה במה שייטיב להשרים אשר יעצוהו לקחת את אסתר, שהראשון מסריסיו היה מהומן, והוא יעצהו לבקש לו נערות בתולות וע"י נשא את אסתר, ולכן העלהו על במתי עב,​
 
מלבי"ם אסתר ג
בארו המפרשים כי אחר שנשכח מאחשורוש שאסתר הגידה זאת בשם מרדכי, וזה המלך היה חפץ מאד ביחוד לשלם גמול למיטיביו, ולא מצא דבר במה שישלם לאסתר עבור שהצילה נפשו משחת, חשב כי אך בזאת יאות לה במה שייטיב להשרים אשר יעצוהו לקחת את אסתר, שהראשון מסריסיו היה מהומן, והוא יעצהו לבקש לו נערות בתולות וע"י נשא את אסתר, ולכן העלהו על במתי עב,​
וזה מסתבר מאד.
וזה מסביר גם את הסמיכות של מעשה דבגתן ותרש ל'אחר הדברים האלה גידל המלך' וכו'.
 
ולא ממוכן?
בפשטות לא,
אך הגרח"ק כתב:
ולפ"ז היינו מהומן היינו ממוכן והי' זנב לאריות וראש לשועלים [היינו האחרון בשרים והראשון בסריסים].
 
חזור
חלק עליון