אני הק' חושב שהכנסת מחשבים לבתי מדרש אינה בעייתית במיוחד, ואף שבמקומות מסוימים קיימת הסתייגות רשמית, נראה שהיא נאכפת מעט מאוד. (במקצת מבתי מדרשות ליטאיים. מה קורה אצל אחיי החסידים איני יודע).
בנוגע לשימוש במחשב בשעת הסדרים. לדעתי זו בעיה רצינית. אתה רואה אברכים צעירים בכולל נחשב, שלומדים מתוך מחשב בעוד חבריהם שוקעים במשא ומתן אחד עם השני, מלבנים את הסוגיא לעומק בצוותא (סוג של ביקורת עמיתים), ואילו אלו "המתחשבנים" עוסקים לרוחבה של סוגיא... ומזניחים את עומקה.
כמובן הבעיה העיקרית אינה המחשב עצמו, אלא המאגרים התורניים שהוא מכיל. ואכן, הם יכולים לסייע בכתיבת חיבורים ומאמרים, אבל השימוש בהם בלימוד עיוני מסיח דעת מעיקר הלימוד ומזיק מאוד! אברכים עלולים להעדיף ריבוי כתיבה על פני רכישת עומק בסוגיא, לגרום להם לשאוף לכתוב חבורות או בכלל ליצור חיבור על ידי ליקוט חומרים ממקורות שונים שזמינים בשפע, דבר שמעניק קורח רוח ותחושת סיפוק שטחית על חשבון לימוד עיוני שנדחק לפינה.
כמו כן שמעתי פעם על מחקרים שטוענים כי שימוש במחשב בשעת לימוד, מחליש את כח החשיבה [אגב זה עוד סיבה למה עדיף לימוד רציני על פני השוטטות (אפילו) בפורום אוצר התורה...:)]