שבועות - מעלת ליל שבועות | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה שבועות - מעלת ליל שבועות | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה
נוסף ללוח שנה: 06-01-25

שים חלקינו בתורתך

משתמש רשום
gemgem
הודעות
20
תודות
42
נקודות
5
כתב הרמח"ל הקדוש, יום זה של חג השבועות הקב"ה, משפיע הארה והשפעה עצומה על כל אחד ואחד מישראל ונותן את התורה והמצוות לכל יהודי בעם ישראל. כמה היו מתרגשים ומתקדשים הצדיקים שבכל הדורות לפני הגיע היום הקדוש, יום מתן התורה המחודש. אם היו יודעים בני האדם כמה קדוש יום זה היו נבהלים, שכבר כתב ה'בית אברהם': "החג הקדוש הזה חג השבועות, הוא כנגד יום כיפור, והלילה הזה מכפר על חייבי כריתות כמו יום כיפור".
 
כותב האר"י הקדוש: "צריך האדם שלא לישן בלילה הזה כלל אפילו רגע אחד ולהיות כל הלילה ניעורים ועוסקים בתורה… ודע כי מי שלא ישן בלילה הזה כלל אפילו רגע אחד ויעסוק בתורה כל הלילה, ולא יפסיק בשיחה בטילה – מובטח לו שישלים שנתו ולא יארע לו שום נזק בשנה ההיא… ולא עוד אלא שהוראת חיי האדם בשנה ההיא תלויה בעניין זה..".
 
מסופר על הרב הקדוש, בעל ה'אוהב ישראל' מאפטא זצ"ל, שנכנס לבית הכנסת בבוקר חג השבועות, והחל לומר את ברכות השחר בדמעות ובכיות. כשסיים את ברכות השחר שאל הצדיק את הנוכחים האם בירך את ברכת 'שעשה לי כל צרכי'? עד אשר ילד אחד שנכח במקום אמר ששמע שהרבי בירך זאת ואף ענה אמן.
הרבי הסביר לתלמידיו שהוא אינו זוכר אם ברך זאת מפני שבחג השבועות יש מחילת עוונות, כפי שמוחלים לחתן ולכלה, ולכן הוא שקוע כל החג הקדוש בכוונה כמו ביום כיפור, וכיון שביום כיפור לא מברכים ברכת 'שעשה לי כל צרכי', לכן אינו זוכר אם בירך, מחמת הדבקות והכוונות כמו ביום כיפור.
 
כותב הרב "סדר היום": "בחג השבועות ראוי שישמח בו האדם שמחה יתירה, מפני שהוא יום שניתנה בו תורה לישראל והכל מודים בקדושתו יותר משאר ימים טובים. ולכן כותב ה"חתם סופר" זצ"ל שיש לערוך סעודות ולשורר לה' על היום בו נתן אך ורק לעמנו את התורה הקדושה".
ומוסיף החיד"א הקדוש ואומר, שגם אחר שנח מלימוד הלילה ואכל את סעודת היום, יקבע לו זמן ללימוד התורה שכן נבחן האדם ביום זה בחביבות התורה שלו. והעיקר לשמוח ולהודות ביום קדוש זה שנתן לנו את תורתו והבדילנו משאר העמים. ונכון ללמוד את התהילים ביום חג השבועות, כיון שזו שעת רצון לעסוק בדבריו של דוד המלך ביום פטירתו.
וכתב המהרח"ו הקדוש שיש לתת בעיקר ביום זה צדקה ומזון לעניים ביד רחבה.
 
הוראת חיי האדם בשנה זו תלויים בלילה זה: האם ילמד תורה מתוך בריאות ונחת, האם יהיה טרוד לפרנסתו או ישב במנוחה, האם יצליח בעסקיו ויוכל ללמוד בשלווה, וכתב ר' לוי יצחק מברדיטשוב זצ"ל שביום זה יכול לבקש האדם על כל צרכיו שהם לצורך עבודת ה': בריאות, פרנסה, שמחה וכדומה.
ובפרט אם יראה האדם בלילה זה שהוא עוסק בתורה מאהבה ובשמחה, יזכה בעזרתו יתברך לחידושי תורה לכל השנה, שכן כתב ה"שפת אמת": "בכל חג שבועות זמן מתן תורתנו מקבלים בני ישראל חלק התורה המתחדשת על כל ימי השנה, ואחר כך מוציאים מכח אל הפועל כל אחד במקומו ובשעתו, וזה ההתחדשות תלוי כפי הכנת כל אחד ויום זה שורש התורה של כל השנה".
 
אלו הן תפילות חדשות על קיום כל המ"ח דברים שהתורה נקנית בהם, ויש בהן התעוררות גדולה בהאי ליליא דכלה, ושמעתי, שיש נקודה אחת באותו הלילה אשר בו נושעים מה שמבקשים ממנו ית', ועל כן אפשר וראוי לבקש על כתרה של תורה, אשר עומדת בקרן זוית, וממתנת אל חשוק ונחשק ביום סגולה, אשר בו ניתנה תורה על ידי נותן התורה בקדושתו.​
 

קבצים מצורפים

חשוב לזכור לא לשבש מהותו של יום יום נועד לשמוח עם קבלת התורה לא תשובה לא סיגופים שמחת התורה וכמובן מה יותר מתאים גם לשמוח עם התורה גופא אך חוששני שעם כל הדברים שנכתבו כאן אנחנו נראה יותר ניגוני קינות באהבת עולם
 
א. זה ניגוני יראה מחמת שמציירים את האש הגדולה על ההר וקול שופר חזק מאוד.
ב. אולי זה דומה לניגוני קינה אבל זה בא בהחלט ממקום אחר דהיינו זה לא ממקום של ריחוק כמו קינות אלא ממקום של אהבה בתוספת יראה שמחייבת לעשות הגבלות ולעמוד מרחוק ומכל מקום רצוננו לראות את מלכנו ומחמת היראה אמרו דבר אתה עמנו ונשמעה.
ג. אתן דוגמא ומשל לזה יש אדם שמתרחקים ממנו כי לא ראוי לעמוד בקרבתו אך יש אדם שמתרחקים ממנו כי מבינים שיש לנו עוד הרבה מה להשיג כדי לזכות להיות בקרבתו הנעימה.
 
כַּאֲשֶׁר עוֹבֵר מַעְגַּל הַשָּׁנָה, וְשׁוּב אָנוּ מַגִּיעִים לְחַג־הַשָּׁבוּעוֹת, עָלֵינוּ לָדַעַת, שֶׁבָּעוֹלָם הַפְּרָטִי שֶׁלָּנוּ, גַּם מִתְרַחֵשׁ כָּל הַסִּפּוּר הַזֶּה, הִנֵּה אָנוּ עוֹלָם שָׁלֵם מָלֵא אֻמּוֹת הָעוֹלָם, שֶׁזֶּה כְּלָל הַתַּאֲווֹת וְהַמִּדּוֹת שֶׁלָּנוּ, וְהַקָּדוֹשׁ־בָּרוּךְ־הוּא כִּבְיָכוֹל שׁוֹאֵל אוֹתָנוּ אִם אָנוּ מְקַבְּלִים אֶת הַתּוֹרָה וְכוּ', וּנְקֻדַּת יִשְׂרָאֵל שֶׁבָּנוּ זוֹעֶקֶת מֵעֹמֶק הַלֵּב – "נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע", וְהַקָּדוֹשׁ־בָּרוּךְ־הוּא, בְּכָל יוֹם וָיוֹם וּבְכָל רֶגַע וָרֶגַע כּוֹפֶה עָלֵינוּ הַר כְּגִיגִית, וַאֲנַחְנוּ וְהַר־סִינַי הֵם דָּבָר אֶחָד מַמָּשׁ, וְאָנוּ זוֹכִים לְקַבָּלַת הַתּוֹרָה, וְהַכֹּל נִמְשָׁךְ מֵהַיּוֹם הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה, הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה.

היינו דאמרי בזוה''ק הקב''ה והתורה וישראל חד הם!!!
ולפי דברי הרב @הייליג הרי שבחג השבועות מתחדש גם הצירוף המיוחד הנשגב והמרומם הזה!!!!!
 
א. זה ניגוני יראה מחמת שמציירים את האש הגדולה על ההר וקול שופר חזק מאוד.
ב. אולי זה דומה לניגוני קינה אבל זה בא בהחלט ממקום אחר דהיינו זה לא ממקום של ריחוק כמו קינות אלא ממקום של אהבה בתוספת יראה שמחייבת לעשות הגבלות ולעמוד מרחוק ומכל מקום רצוננו לראות את מלכנו ומחמת היראה אמרו דבר אתה עמנו ונשמעה.
ג. אתן דוגמא ומשל לזה יש אדם שמתרחקים ממנו כי לא ראוי לעמוד בקרבתו אך יש אדם שמתרחקים ממנו כי מבינים שיש לנו עוד הרבה מה להשיג כדי לזכות להיות בקרבתו הנעימה.
אשריך שלא ראית זאת אך אני ראיתי במו עיני בחורים כאלו וכמובן ששנה שנתיים אחרי זה הם לא היו מוכנים לשמוע אף שיחה על החג וחבל
 
אשריך שלא ראית זאת אך אני ראיתי במו עיני בחורים כאלו וכמובן ששנה שנתיים אחרי זה הם לא היו מוכנים לשמוע אף שיחה על החג וחבל
מי שמתפלל בצורה נכונה כל ימות השנה לא יפול לבעיה שהנך מציג
בחורים שהנך מציג לענ''ד חסר להם יסודות התפילה בכל השנה
כך שבחג השבועות הם נופלים
התקנה שלהם לענ''ד ללמוד את יסודות התפילה בכל השנה
דהיינו להגיע בזמן לתפילה להתפלל במתינות ולא במרוצה מתוך שמחה שזוכה לזכות הזאת לבקש בקשותיו מהשם יתברך.
 
מי שמתפלל בצורה נכונה כל ימות השנה לא יפול לבעיה שהנך מציג
בחורים שהנך מציג לענ''ד חסר להם יסודות התפילה בכל השנה
כך שבחג השבועות הם נופלים
התקנה שלהם לענ''ד ללמוד את יסודות התפילה בכל השנה
דהיינו להגיע בזמן לתפילה להתפלל במתינות ולא במרוצה מתוך שמחה שזוכה לזכות הזאת לבקש בקשותיו מהשם יתברך.
התפילה זה דוגמא מי שזה לא בתפילה זה בתענ"ד כל הסעודה ועוד ע"ז הדרך דברים המכניסים לצעירים עצבות
 

הודעות מומלצות

הרמב"ם כותב שאין לוקין על לא תשנא אחיך בלבבך...

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון