הלכות שבת - מקוה פושר בשבת | הלכה ומנהג | פורום אוצר התורה הלכות שבת - מקוה פושר בשבת | הלכה ומנהג | פורום אוצר התורה

חיים ש

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
152
תודות
234
נקודות
80
האם הפושר של ימינו (תלוי באיזה מקוה, ואני מתכוון בערך 35 מעלות{אם אני טועה - תתקנו אותי}),
זה נקרא פושר בחז"ל,
או פושר נקרא שאינו חם ואינו קר? וא"כ אסור לטבול בשבת רק במים קרים (לאוסרים חם)
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
האם הפושר של ימינו (תלוי באיזה מקוה, ואני מתכוון בערך 35 מעלות{אם אני טועה - תתקנו אותי}),
זה נקרא פושר בחז"ל,
או פושר נקרא שאינו חם ואינו קר? וא"כ אסור לטבול בשבת רק במים קרים (לאוסרים חם)
יד סולדת כמדומני זה ארבעים מעלות.
ויש מקוואות שהבור החם הוא הרבה יותר.
לגבי הבור הפושר, לא נשמע לי שהוא 35 מעלות, כי זה חם יחסית.
 
האם הפושר של ימינו (תלוי באיזה מקוה, ואני מתכוון בערך 35 מעלות{אם אני טועה - תתקנו אותי}),
זה נקרא פושר בחז"ל,
או פושר נקרא שאינו חם ואינו קר? וא"כ אסור לטבול בשבת רק במים קרים (לאוסרים חם)
אגרות משה רחיצה בחמין.jpg
 

קבצים מצורפים

הגרמ"פ כותב להחמיר מ43 מעלות
זה נשמע מאד גבוה, אין מסתבר שאסור רק ביד סולדת שהרי גזירת רחיצה הייתה על שיעור חום שאנשים רוחצים בו ואילו יד סולדת הוא שיעור שמקבל כויה
ולמעשה לפי הידוע לי השיעור המינימלי שמתירים הוא 36,5 מעלות ולדעת האגר"מ מתירים אפילו 38 מעלות
ובספר ארחות שבת פרק כ"א האריך להביא כמה אחורנים בעניין ואינו תחת ידי להעלותו כאן.
 
זה נשמע מאד גבוה, אין מסתבר שאסור רק ביד סולדת
לרגע לא כתבתי לתלות את האיסור ביד סולדת, וראה מה שהבאתי בשם הגרמ"פ בתשובה בהודעה שאחריה
הגבתי לדברי הרב שלפני שכתב ש
יד סולדת כמדומני זה ארבעים מעלות.
וע"ז כתבתי שהגרמ"פ כותב להחמיר מ43 מעלות ומעלה שנחשב יד סולדת
 
תודה לכל המשיבים,
לגבי חמים ידועה המחלוקת, והקרבן נתנאל מתיר גם במים חמים,
אך שאלתי הייתה לגבי הפושרים,
האם זה נקרא חם או פושר,
(כמדומני שבתשעת הימים המים פחות חמים מבשבת,
אומנם יותר חם מקר, לא שאינו חם ואינו קר,
אך בכל אופן פחות חם משבת)
 
כעת מצאתי במכלול
יש שאסרו טבילה במקווה מחומם בשבת, שהרי זה בכלל גזירת רחיצה.
אולם יש שהקלו בטענה שטבילת טהרה אינה בכלל גזירת רחיצה כלל.
 
נערך לאחרונה:
כעת מצאתי במכלול
יש שאסרו טבילה במקווה מחומם בשבת, שהרי זה בכלל גזירת רחיצה.
אולם יש שהקלו בטענה שטבילת טהרה אינה בכלל גזירת רחיצה כלל.
פתח בכד וסיים בחבית?
מה מצאת כעת? שיש המתירים חם? הרי מראש נידון רק לדעת האוסרים
אך שאלתי הייתה לגבי הפושרים,
האם זה נקרא חם או פושר,
וע"ז כתבתי לעיל את דברי הגרמ"פ באגרו"מ
 

הודעות מומלצות

מהו המקור שיש מצוה במעשה מצוה ללא קשר לקיום המצוה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון