פורים - מתנות לאביונים לבני ט"ו בפורים המשולש | פורום אוצר התורה

פורים מתנות לאביונים לבני ט"ו בפורים המשולש

כותרת האשכול

טורנוסטרופוס

משתמש חדש
הודעות
1
תודות
2
נקודות
5
ידועים דברי המג"א שאין לתת מתנות לאביונים קודם פורים שמא יאכלנו האביון קודם פורים ולכאו' יוצא שבהאי שתא שחיוב מתנות לאביונים הוא ביום שישי ומשתה ושמחה הוא ביום ראשון אין לתת לבני מוקף משום החשש דשמא יאכלנו ויצא חומרא שצריך לתת לבני פרוז דווקא וזה ג"כ צ"ע דהרי הרבה פוסקים מחמירים שבן טו יתן רק למוקף כדי שיהיה חייב בסעודה באותו יום של הנותן
 
ידועים דברי המג"א שאין לתת מתנות לאביונים קודם פורים שמא יאכלנו האביון קודם פורים ולכאו' יוצא שבהאי שתא שחיוב מתנות לאביונים הוא ביום שישי ומשתה ושמחה הוא ביום ראשון אין לתת לבני מוקף משום החשש דשמא יאכלנו ויצא חומרא שצריך לתת לבני פרוז דווקא וזה ג"כ צ"ע דהרי הרבה פוסקים מחמירים שבן טו יתן רק למוקף כדי שיהיה חייב בסעודה באותו יום של הנותן
בגמ' נאמר שעיניהם של עניים נשואות למקרא מגילה, אז האם אתה מתכוין להקשות על המ"א שמהגמ' משמע דלא כוותיה, או קושייתך שאם כן צריך לומר שחיוב הסעודה הוא בשישי.
 
ידועים דברי המג"א שאין לתת מתנות לאביונים קודם פורים שמא יאכלנו האביון קודם פורים ולכאו' יוצא שבהאי שתא שחיוב מתנות לאביונים הוא ביום שישי ומשתה ושמחה הוא ביום ראשון אין לתת לבני מוקף משום החשש דשמא יאכלנו ויצא חומרא שצריך לתת לבני פרוז דווקא וזה ג"כ צ"ע דהרי הרבה פוסקים מחמירים שבן טו יתן רק למוקף כדי שיהיה חייב בסעודה באותו יום של הנותן
לא מצאתי מי שמחמיר לא לתת לעני פרוז בשנה זו,
אבל עיקר דבריך אינם, שכל דברי המג"א היינו דוקא בנותן קודם זמנו, אבל כאן הלא זהו זמנו.
 
לא מצאתי מי שמחמיר לא לתת לעני פרוז בשנה זו,
אבל עיקר דבריך אינם, שכל דברי המג"א היינו דוקא בנותן קודם זמנו, אבל כאן הלא זהו זמנו.
ואז מה?
אם הטעם הוא מחמת הסעודה שמא יאכלנו קודם אז גם השתא שהסעודה בראשון שייך הך חששא
 
ואז מה?
אם הטעם הוא מחמת הסעודה שמא יאכלנו קודם אז גם השתא שהסעודה בראשון שייך הך חששא
אבל לא שייך בגלל זה לעקור את עיקר תקנת מתנות לאביונים.
ודברי המ"א אמורים כשנותן קודם הזמן, ורוצה לצאת בזה כשיגיע זמנו, ועל זה אמרינן שלא יעשה כן שמא יאכלנו העני קודם זמנו ונמצא שבבא זמנו כבר כלו המעות ולא יצא. אבל כשנותן בזמנו הרי כבר יצא מהרגע שנתן, ומה לי אם אכלו העני.
 
ידועים דברי המג"א שאין לתת מתנות לאביונים קודם פורים שמא יאכלנו האביון קודם פורים ולכאו' יוצא שבהאי שתא שחיוב מתנות לאביונים הוא ביום שישי ומשתה ושמחה הוא ביום ראשון אין לתת לבני מוקף משום החשש דשמא יאכלנו ויצא חומרא שצריך לתת לבני פרוז דווקא וזה ג"כ צ"ע דהרי הרבה פוסקים מחמירים שבן טו יתן רק למוקף כדי שיהיה חייב בסעודה באותו יום של הנותן
איך שיהיה הרי בני המוקפין מקיימים מתל''א ביום יד מטעמא דעיניהם של עניים וכו'
ועל כרחך דלא חיישי רבנן להכי הכא, ומהי''ת ניחוש טפי לגבי בני יד'?
ואם תאמר דשאני בני מוקפין דאין להם תקנה, אדרבה נימא דגם הם יתנו דוקא לבני יד', ונפיק מיניה חוכא.

נ.ב. @טורנוסטרופוס כמדו' דבחירת שם זה הוא היפך ממאמרם ז''ל שם רשעים ירקב ומה ראה לבחור בכיו''ב?
 
חזור
חלק עליון
זוכה שני בהגרלת פורום אוצר התורה
לפרטים >>>
בפורום אוצר החידות כבר ביקרת?
השתתף כאן! >>>
קראת את המאמרים החדשים?
לפרטים >>>