ספירת העומר - ספירת העומר על ידי תרגיל חשבון | ענייני דיומא ספירת העומר - ספירת העומר על ידי תרגיל חשבון | ענייני דיומא

לי נראה

משתמש רשום
gemgem
הודעות
46
תודות
129
נקודות
30
כתב המשנ"ב בהלכות ספירת העומר דמי שאמר היום ארבעים חסר א' יצא
ויל''ע מה יהיה הדין באומר היום שלשים ושנים פחות שמנה האם ג''כ יצא
וראיתי בספר אגן הסהר שהביא דעת ר' אברהם גנחובסקי שלעולם יצא יד''ח ודעת החוט שנ שרק תרגיל א' יצא
ונראה שכו''ע מודו שאם ספר היום אלף תתקל"ו פחות אלף תתק''ו שלא יצא
 
ייתכן לומר שארבעים חסר א'
שכולם יודעים את החשבון
אם משום שזה לשון התורה
אם משום שזה חשבון שכולם יודעים לעשות אותו
וכך כולם הבינו מה התכוון לספור
משא"כ בחשבון יותר קשה
שאולי אינו יוצא
כי לא הבינו מה המספר של היום
 
סברא נפלאה ומתקבלת על הדעת
ליתר דיוק לשון התלמוד
בתורה כתוב ארבעים
כמדומה שברעק''א כתב להדיא גם שלשים חסר אחת
וכן נראה מסתימת המשנ''ב שאם דין זה לא היה שייך בכל התרגילים היה צריך לומר את זה
 
בשו"ת פרי הארץ ((מזרחי) ח"א או"ח סי' י בשם ר"י מולכו) שהוא מקור המשנה ברורה צידד שאם אין ניכר מדבריו שאומר כן בתורת ספירה, כגון ששאלו חבירו כמה היום לעומר וענה לו כן, לא יצא.

עי' באנציקלופדיה
 
אבל השו''ע לא פסק כן
שהרי כתב להדיא שהשואל חברו כמה היום לא יענה לו היום כך וכך אלא אתמול היה כך וכך
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון