ספרים והוצאות, טובים ופחות | אוצר הספרים| דף 2 | פורום אוצר התורה ספרים והוצאות, טובים ופחות | אוצר הספרים| דף 2 | פורום אוצר התורה
כל הסלטים שהם עשו עם הגרסאות שרק בלבלו את כולם.

בנוסף, הם עשו כמעט את כל מה ששטינזלץ עשה (חוץ מלשנות את צורת הדף), הם שינו גרסאות בגמרא ומחקו ממש מילים ברש"י.
יש הרבה כעס עליהם, אבל הם הכי טובים בשוק והכי....
בנוסף יש לשים לב לפתיחת הראשי תיבות יש הרבה מקומות שהם עשו עבודה טובה,
אך יש מקומות שנראה שנתנו לג'יפיטי לעשות את זה, ממש דברים בלי קשר, ככה מצאתי במשנ"ב, בכמה מקומות.
 
בנוסף יש לשים לב לפתיחת הראשי תיבות יש הרבה מקומות שהם עשו עבודה טובה,
אך יש מקומות שנראה שנתנו לג'יפיטי לעשות את זה, ממש דברים בלי קשר, ככה מצאתי במשנ"ב, בכמה מקומות.
וכבר ראיתי קוב"מ על זבחים שבמקום קדשים קלים, פתחו קצת קשה...
 
מיהו (מלבד הגרח"ק) שיוכל "לא לטעות" בפירוש הירושלמי?
יש לידע מה כוונת הרב @נדיב לב 'טעות'.
הם כתבו בהערות למטה חידוש שיוצא מדברי הפני משה. ולא היא, ממש הפוך. (הראיתי לעוד כמה שגם תמהו). בלנ"ד כשיגיע לידי שוב, אעלה את הפנ"מ הזה.
בירושלמי שבת פ"ז ה"ב נא. איתא הצר צורה הראשון חייב משום כותב והשני משום צובע חיסר בה אבר ובא אחר וגמרה חייב משום מכב"פ עי"ש.

וכתב הפני משה על אתר וז"ל:
"הצר צורה. ודרך הוא שאחד מסמן הצורה באבר או באיזה דבר ואח"כ נותן בהסימן הצבע שהוא רוצה הרי הראשון שעשה הסימן חייב משום כותב והשני הוא שחייב משום צובע דבצביעה זו אין הסימן של הראשון ניכר ולפיכך לא שייך אצלו אלא משום כותב. והלכך הוא דנקיט לה בשני בני אדם דבכה"ג משכחת לה תרתי חיובי ולא באחד".

ובהערות שם (לא נמצא תח"י אפשר לעיין שם) פירשו אותו בטעות.

אתגר...
א. תעברו על הפני משה.
ב. כעת תעברו על הערות שם.
ג. כתבו את המסקנה באשכול....
 
וכבר ראיתי קוב"מ על זבחים שבמקום קדשים קלים, פתחו קצת קשה...
פעם ראיתי באחד מקבצי המפרשים שההדיר מחדש את הספר אור חדש על קידושין, ושם בתחילת הספר הוא דן באריכות על דברי התוס' הראשון על המסכת שיש מקומות שנכתב בה"א ויש מקומות שלא נכתב בה"א, ושם - בקובץ מפרשים - פתחו כל מקום שכתב 'בה"א', וכתבו במקום זה 'בית הלל אומרים'. [עשרות פעמים!].
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

יש לי סכום כסף לתרום לקראת יו"ט,
אני מסתפק למי...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה