כללי - קבלת הוראות מרן אשכנזים וספרדים | הלכה ומנהג כללי - קבלת הוראות מרן אשכנזים וספרדים | הלכה ומנהג

כללים

משתמש חדש
gem
הודעות
2
תודות
2
נקודות
2
האם הכלל "קבלת הוראות מרן" זה גם לאשכנזים במקום שהרמ"א לא חולק ואין מנהג אחר שסותר?
 
באמת צ"ע מנין נולד כלל זה ומה התקדימים שלו?
בשלמא מצאנו כשהרב חי הוא היה המרא אתרא דמקומו, באתריה דר"א אכלו עוף בחלב
אבל לאחר פטירתו? מנין?
 
באמת צ"ע מנין נולד כלל זה ומה התקדימים שלו?
בשלמא מצאנו כשהרב חי הוא היה המרא אתרא דמקומו, באתריה דר"א אכלו עוף בחלב
אבל לאחר פטירתו? מנין?
החיד"א רבי משה חגיז בהלכות קטנות רבי משה גלנטי ועוד.
רבי יוסף מולכו בשו"ת אהל יוסף, חלק יורה דעה סימן ל כותב: "שכיון שקיבלנו הוראות מרן הכי נקטינן, ואפילו כשהרמ"א ואלף פוסקים כמותו חולקים עליו, אנו בני ספרד בתר מרן גררינן, הן לקולא ואין לחומרא".
 
תשובה שאין בה כדי שיעור 'תשובה'
שאלתי מנין זה נובע, ולא מי כתב כך
והתמיהה שלי היא גם מנין שיש מחויבות אבסולוטית כזו גם לספרדים?
 
נערך לאחרונה:
באופן כללי כדאי מאוד לדעת שאליבא דרוב ככל חכמי הספרדים תוקף הכלל של קבלת הוראות נרן הוא משתנה בהתאם לתנאים מסויימים.
ממליץ לצפות (בקישור) בשיעור המצורף של הגאון הגדול רבי יוסף אליהו שליט״א ראש מוסדות דרכי הוראה לרבנים בעניין. מוסבר בטוב טעם ודעת.
 
לא הבינותי את השאלה.
במקום שהרמ"א לא נחלק ואין מנהג אחר,
מהיכן מגיע פסק הסותר לשו"ע?

זה כמו לומר שהן אמנם שהלכה כרבי מחבריו, אבל במקום שרבי לא אמר כלום אז הלכה כחבריו...
 

הודעות מומלצות

1. פסח מצה מרור גי' קרע שטן וכן בגי' יעקב...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון