רבי שניאור זלמן אהרן שניאורסון תקופת הנהגתו | אוצר החסידות | פורום אוצר התורה רבי שניאור זלמן אהרן שניאורסון תקופת הנהגתו | אוצר החסידות | פורום אוצר התורה

רבי שניאור זלמן אהרן שניאורסון תקופת הנהגתו

זרח לווין

משתמש רגיל
פרסם מאמר
הודעות
135
תודות
264
נקודות
96
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
לאחר פטירת האדמו"ר המהר"ש בשנת תרמ"ג, בנו הבכור, רבי שניאור זלמן אהרן שניאורסון (הרז"א), קיבל על עצמו את הנשיאות במשותף עם אחיו הצעיר, רבי שלום דובער שניאורסון (הרש"ב). עם זאת, לאחר תקופה קצרה, פרש הרז"א מההנהגה, והרש"ב המשיך לכהן כאדמו"ר החמישי בשושלת חב"ד.
מקור
 
לאחר פטירת האדמו"ר המהר"ש בשנת תרמ"ג, בנו הבכור, רבי שניאור זלמן אהרן שניאורסון (הרז"א), קיבל על עצמו את הנשיאות במשותף עם אחיו הצעיר, רבי שלום דובער שניאורסון (הרש"ב). עם זאת, לאחר תקופה קצרה, פרש הרז"א מההנהגה, והרש"ב המשיך לכהן כאדמו"ר החמישי בשושלת חב"ד.
מקור
החבדנקי"ם משכתבים את ההיסטוריה כפי ראות עינהם וכדי שהרמ"מ יחשב לנשיא השביעי. ואכמ"ל.
לפחות כעשור. שימש הרז"א כאדמו"ר לכל דבר וענין.
סיבת הורדתו מגדלותו נחלקו בזה ההיסטוריונים וחוקרי החסידות.
האם זה מחמת שאחיו יותר 'מוצלח' ממנו
או שפרש מעצמו ויצא למסחר.
 
החבדנקי"ם משכתבים את ההיסטוריה כפי ראות עינהם וכדי שהרמ"מ יחשב לנשיא השביעי. ואכמ"ל.
לגבי זה אינני רואה צורך כיון שאין הם טוענים להיותו האדמו"ר השביעי אלא האדמו"ר לדור השביעי.
הרז"א והרש"ב ודאי משוייכים לדור אחד.
הסיבה לטשטוש הנושא כאן היא משום חוסר ההזדהות עם הרז"א מטעמים אחרים.
בדומה מעט לטשטוש בנוגע להמשכיות אדמו"ר הצ"צ שהייתה בעיקרה אצל בנו הבכור (או לכה"פ הגדול) מקאפוסט
וכן ציור הראגאטשאבער כחסיד חב"ד כשמשמעות הדבר כיום היא ליובאוויטש בעוד הוא היה חסיד קאפוסט והתנגד לדרך ליובאביטש כנודע.
 
החבדנקי"ם משכתבים את ההיסטוריה כפי ראות עינהם וכדי שהרמ"מ יחשב לנשיא השביעי. ואכמ"ל.
לפחות כעשור. שימש הרז"א כאדמו"ר לכל דבר וענין.
סיבת הורדתו מגדלותו נחלקו בזה ההיסטוריונים וחוקרי החסידות.
האם זה מחמת שאחיו יותר 'מוצלח' ממנו
או שפרש מעצמו ויצא למסחר.
ההיפך,הליטאים הם אלופים בשכתוב ההיסטוריה בסילופים על החבדניקים וחסידים כמשכתבי ההיסטוריה.

אף אחד לא כתב על הרוגצובי שהיה ליובאוויטשער אלא שהיה מיודד עם אדמור"י ליובאוויטש ויש צילום כתב יד שלו שקורא לאדמו"ר הרש"ב בתואר כ''ק.

אם כבר המשכתבים הם הכותבים שבעל ההפלאה לא היה חסיד כי אין זה מוצא חן בעיניהם או שהרש"ב לא היה מיודד עם בית בריסק או שהרוגצובי לא היה חסיד כלל ועוד דוגמאות רבות בדומה לזיופים מבית בריסק בהעתקת סיפורי חסידים והדבק לסיפורי בריסק בשינוי הדמויות.


אם הרז"א היה הנשיא החמישי יוצא א"כ שהאדמו"ר האחרון היה מספר עשר מהבעש"ט כנגד ספירת המלכות ויוצא א"כ שזה לטובתם בהיות שיש כאן קומה שלימה של עשר ספירות וכמובן שלא חשבו ע"כ..


אולי מספיק עם הדמיונות???
 
נערך לאחרונה:
אם הרז"א היה הנשיא החמישי יוצא א"כ שהאדמו"ר האחרון היה מספר עשר מהבעש"ט כנגד ספירת המלכות ויוצא א"כ שזה לטובתם בהיות שיש כאן קומה שלימה של עשר ספירות וכמובן שלא חשבו ע"כ..
בחב"ד התואר נשיא דור אינו בהכרח רק מי היה האדמו"ר, אלא בעיקר רובד בעבודה, מי שבקיא בתורת חב"ד ישים לב שהנשיאים אינם חיקוי אחד של השני, אלא לכל אחד יש צורת הסתכלות התבטאות ורובד נוסף בעבודת ה', בהתבסס על דרך חב"ד המקורית.
זו הסיבה לפיה הבעש"ט הקד' והמגיד אינם נחשבים נשיא, כיוון שהם היו האור בעצמו, ולא הטביעו דרך להכנסתו לעבודה (כמובן, ע"פ השקפת חב"ד).
זו גם הסיבה מדוע הפרי הארץ אינו נחשב נשיא ואף כמעט אינו מוזכר בשושלת למרות היותו רבו של הבעל התניא (כמבואר בהקדמה לספרו).

הרז"א שימש תקופה מסוימת באדמורו"ת, אך לא ידוע על רובד מיוחד בעבודת ה' ע"פ דרך חב"ד שפירש.
 
בחב"ד התואר נשיא דור אינו בהכרח רק מי היה האדמו"ר, אלא בעיקר רובד בעבודה, מי שבקיא בתורת חב"ד ישים לב שהנשיאים אינם חיקוי אחד של השני, אלא לכל אחד יש צורת הסתכלות התבטאות ורובד נוסף בעבודת ה', בהתבסס על דרך חב"ד המקורית.
זו הסיבה לפיה הבעש"ט הקד' והמגיד אינם נחשבים נשיא, כיוון שהם היו האור בעצמו, ולא הטביעו דרך להכנסתו לעבודה (כמובן, ע"פ השקפת חב"ד).
זו גם הסיבה מדוע הפרי הארץ אינו נחשב נשיא ואף כמעט אינו מוזכר בשושלת למרות היותו רבו של הבעל התניא (כמבואר בהקדמה לספרו).

הרז"א שימש תקופה מסוימת באדמורו"ת, אך לא ידוע על רובד מיוחד בעבודת ה' ע"פ דרך חב"ד שפירש.
מהיכן לקחת זאת?

עכ"פ לשיטת חב"ד כפשוט שגם הבעש"ט והמגיד היו נשיאים ויש בלשונות אדמור"י חב"ד גבי תלמידי הבעש"ט נשיאי החסידות הכללית.
 
ההיפך,הליטאים הם אלופים בשכתוב ההיסטוריה בסילופים על החבדניקים וחסידים כמשכתבי ההיסטוריה.
אני לא דובר של הליטאים הייתי שמח..
אף אחד לא כתב על הרוגצובי שהיה ליובאוויטשער אלא שהיה מיודד עם אדמור"י ליובאוויטש ויש צילום כתב יד שלו שקורא לאדמו"ר הרש"ב בתואר כ''ק.
הוא היה רבם של חסידי חב"ד בדווינסק...
אם כבר המשכתבים הם הכותבים שבעל ההפלאה לא היה חסיד כי אין זה מוצא חן בעיניהם או שהרש"ב לא היה מיודד עם בית בריסק או שהרוגצובי לא היה חסיד כלל ועוד דוגמאות רבות בדומה לזיופים מבית בריסק בהעתקת סיפורי חסידים והדבק לסיפורי בריסק בשינוי הדמויות.
אני לא רוצה להיות דובר של קהילת בריסק
אבל גוזמאות ודמיונות בסיפורי בריסק נשמע מאוד רחוק לאור הקפדתם על דיוקים בכל סיפור שלהם
פעם שמעתי ויכוח בין שני גדולי תלמידי הגרי"ז על ... באיזה יום בשבוע היה הסיפור...
אם הרז"א היה הנשיא החמישי יוצא א"כ שהאדמו"ר האחרון היה מספר עשר מהבעש"ט כנגד ספירת המלכות ויוצא א"כ שזה לטובתם בהיות שיש כאן קומה שלימה של עשר ספירות וכמובן שלא חשבו ע"כ..
דווקא חשבו ע"ז...
אבל כנראה יותר מוצלח להם השביעי מאשר שלמות העשר ספירות וד"ל.
אולי מספיק עם הדמיונות???
ואולי תפסיק לרעות בשושנים
ותלמד קצת היסטוריה !!!!
 
חזור
חלק עליון