שיהיו ד"ת מחודדים בפיך.. | בית המדרש – דיונים תורניים שיהיו ד"ת מחודדים בפיך.. | בית המדרש – דיונים תורניים

כיצד אתה משמר את תלמודך שלא ישתכח ממך ויהיה מחודד בפיך?

  • שיטות חזרה טכנולגיות כמו אנקי קל לזכור וכדו'

    קולות: 1 4.5%
  • שיטת מזומנים [4,8,5]

    קולות: 1 4.5%
  • יש לי סדר חזרות שבניתי לעצמי, וזה עובד

    קולות: 12 54.5%
  • אני זוכר גם בלי לחזור יותר מפעם אחת, ב"ה זכרוני חד

    קולות: 6 27.3%
  • אחר [נא לפרט בהודעה]

    קולות: 2 9.1%

  • סה"כ בוחרים
    22
פשוט שאין שיטה אחת להמונים לזכור דפי גמרא. זה פשוט לא עובד ככה.
אני ניסיתי כמה וכמה צורות, עד שמצאתי את הדרך שבה אני הכי זוכר, ובעז"ה זה די עובד.
(אני לומד דף ליום, אחרי 30 דף חוזר בקצב של 2 דף ליום, ואחרי 90 דף חוזר 3 דפים ליום, וחוזר חלילה...)
 
אני משתדל ללמוד כמה שיותר בברירות את הדברים, ולסדר לעצמי את מה שמתבאר בסוגיא, מהשקו"ט, שיטות הראשונים, ומה שמתתחדש מדבריהם,
לא אומר שאני זוכר הכל, אבל בהחלט זה נשמר לזמן רב.
 
לרוב בני האדם אין קיצורי דרך, ומי שרוצה לזכור חייב לחזור..
אבל מה לעשות שטבע השי"ת, שקשה עתיקי מחדתי,
בחזרה כבר אין את החדווה של ההתחלה, את הסקרנות,
וע"כ בלא מחייב רציני לחזור, אפשר יחזור פעם אחת ועוד, אולם מזמן לזמן יחלש חזרתו, ויפגם זכרונו,

בשנים האחרונות צצו כל מני שיטות חזרה,
להדגיש אין בשיטות אלו שיטות זכרון, כמו שחושבים מי שלא מכיר שיטות אלו, אין קיצורי דרך לזיכרון..
הדרך הבטוחה והיעילה ביותר היא החזרה,
אולם שיטות אלו שכללו את צורת ודפוסי החזרה שיתאים לצורת הזכרון של רוב האנשים,

שיטת אנקי, [קל לזכור], (זה אותו תוכנה רק תצוגה שונה, ושיפורים קלים לכאן ולכאן)
מבנה השיטה.
אחר הלימוד היסודי, הופכים את החומר לשו"ת מקיף ומסכם, ומכניסים אותו לתוכנה הממוחשבת, ועליו חוזרים,
דהינו שהמחשב מציג שאלה, ועונים את התשובה בלב או בפה, ואח"כ המחשב מציג התשובה, ואז נותונים ציון, ולפי רמת הציון יבוא החזרה, לציון טוב מאוד החזרה הבאה תהא מאוחר יותר, לציון פחות טוב החזרה הבאה תהא קרובה יותר,
מעלות השיטה.
אין כאן חזרה מונטונית, אלא מגרה את המוח, ונותנת סיפוק.
אפשר להכניס למאגר כל מידע שרוצים לזכור, גם אם הוא לא בתוכנית לימוד מסודרת.
חזרה מרובה רק על מה שלא יודעים טוב, מה שיודעים טוב חזרה מועטת רק כדי לא לשכוח.
חסרונות השיטה.
חייבים עקביות גם בזמני עומס, א"א לקחת פסק זמן, המערכת שולחת כל יום שאלות, ואם מפספסים יום נצבר חובות, [אפשר להפסיק להכניס שאלות חדשות, אבל עם הישנות חייבים להתמודד,]
אין אפשרות לשננן את החומר בפנ"ע, הוא לא נמצא בזכרון בצורה כזו, אלא רק כששואלים אותך שאלה אתה יודע היטב.
צריך מחשב.

שיטת מזומנים [4,8,5]
מבנה השיטה.
לומדים כל חומר בצורה יסודית 4 פעמים, [לא באותו יום], לאחר מכן מסכמים אותו בתימצות, וחוזרים על הסיכום 8 פעמים, כדי שיתקע בראש, [זה כן באותו יום או לכה"פ בימים סמוכים,] ולאחר מכן במשך שבוע כל יום חוזרים על הסיכום פעם אחת, ומכאן והלאה חוזרים כל שבוע פעם אחת על הסיכום, וכשמצטבר הרבה חומר אפשר פעם בחודש.
מעלות השיטה.
זכרון של הגפ"ת בצורה של שקו"ט, ואפשרות לשנן אותם בכל זמן ומקום,
לא נצרך למחשב
אפשרות לחזור על עשרות דפים במספר מועט של שעות, כמו 50 דף בשעתיים שלוש,
יש אפשרות לקחת פסק זמן בזמני עומס ולא ללמוד חומר חדש, ומספיק לשנן את החומר הקודם במספר דקות ביום.
חסרונות השיטה.
א"א להתקדם מדי הרבה בבת אחת עד דף וחצי שתים לשבוע.
אפשר רק על תוכנית וחומר לימודים מסודר ולא על כל מידע חשוב.
והכי חשוב לא לשכוח לאוקמי גירסא סייעתא דשמיא
 
שיטת מזומנים [4,8,5]
מבנה השיטה.
לומדים כל חומר בצורה יסודית 4 פעמים, [לא באותו יום], לאחר מכן מסכמים אותו בתימצות, וחוזרים על הסיכום 8 פעמים, כדי שיתקע בראש, [זה כן באותו יום או לכה"פ בימים סמוכים,] ולאחר מכן במשך שבוע כל יום חוזרים על הסיכום פעם אחת, ומכאן והלאה חוזרים כל שבוע פעם אחת על הסיכום, וכשמצטבר הרבה חומר אפשר פעם בחודש.
מעלות השיטה.
זכרון של הגפ"ת בצורה של שקו"ט, ואפשרות לשנן אותם בכל זמן ומקום,
לא נצרך למחשב
אפשרות לחזור על עשרות דפים במספר מועט של שעות, כמו 50 דף בשעתיים שלוש,
יש אפשרות לקחת פסק זמן בזמני עומס ולא ללמוד חומר חדש, ומספיק לשנן את החומר הקודם במספר דקות ביום.
חסרונות השיטה.
א"א להתקדם מדי הרבה בבת אחת עד דף וחצי שתים לשבוע.
אפשר רק על תוכנית וחומר לימודים מסודר ולא על כל מידע חשוב.
והכי חשוב לא לשכוח לאוקמי גירסא סייעתא דשמיא
 
ועדין הוא חידוש
ניחונת במתנה נפלאה...
תודה,
לא מדובר כמובן בזכרון לכל החיים,
חייבים מידי פעם לחדש את הנושא,

ואם יש גמרא שסיכמתי אותה לפרטי פרטים היא לא תמחק ממוחי כל כך מהר,

לכן ההמלצה הכי גדולה שלי היא "קנה לך חבר" עט ודף זה מה שישאיר את הגמרא בראש.
 
שיטת אנקי, [קל לזכור], (זה אותו תוכנה רק תצוגה שונה, ושיפורים קלים לכאן ולכאן)
מבנה השיטה.
אחר הלימוד היסודי, הופכים את החומר לשו"ת מקיף ומסכם, ומכניסים אותו לתוכנה הממוחשבת, ועליו חוזרים,
דהינו שהמחשב מציג שאלה, ועונים את התשובה בלב או בפה, ואח"כ המחשב מציג התשובה, ואז נותונים ציון, ולפי רמת הציון יבוא החזרה, לציון טוב מאוד החזרה הבאה תהא מאוחר יותר, לציון פחות טוב החזרה הבאה תהא קרובה יותר,
מעלות השיטה.
אין כאן חזרה מונטונית, אלא מגרה את המוח, ונותנת סיפוק.
אפשר להכניס למאגר כל מידע שרוצים לזכור, גם אם הוא לא בתוכנית לימוד מסודרת.
חזרה מרובה רק על מה שלא יודעים טוב, מה שיודעים טוב חזרה מועטת רק כדי לא לשכוח.
חסרונות השיטה.
חייבים עקביות גם בזמני עומס, א"א לקחת פסק זמן, המערכת שולחת כל יום שאלות, ואם מפספסים יום נצבר חובות, [אפשר להפסיק להכניס שאלות חדשות, אבל עם הישנות חייבים להתמודד,]
אין אפשרות לשננן את החומר בפנ"ע, הוא לא נמצא בזכרון בצורה כזו, אלא רק כששואלים אותך שאלה אתה יודע היטב.
צריך מחשב.
קישור להורדת התוכנה [חינמי]
 

הודעות מומלצות

מה היהודים אמרו בליל הסדר במצרים כאשר היו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון