שינויים בניקוד שלא משנים את משמעות המילה | אוצר הסידור והתפילה שינויים בניקוד שלא משנים את משמעות המילה | אוצר הסידור והתפילה

שינויים בניקוד שלא משנים את משמעות המילה (4 צופים)

ראיתי בעלון של הרב מאזוז שמי שאומר הגשם בסגול צריך להגיד גם הגפן בסגול
הנידון האם לומר בקמץ או בסגול הוא לא האם יש מילה כזו בקמץ אלא האם נגמר משפט אחרי מוריד הגשם (עי' שופטים ט' י"ב-י"ג ומלכים א' י"ח מ"ד-מ"ה שמובא גם גפן וגם גשם גם בקמץ וגם בסגול) ובהגפן ודאי מסתיים המשפט
 
ראיתי בעלון של הרב מאזוז שמי שאומר הגשם בסגול צריך להגיד גם הגפן בסגול
הנידון האם לומר בקמץ או בסגול הוא לא האם יש מילה כזו בקמץ אלא האם נגמר משפט אחרי מוריד הגשם (עי' שופטים ט' י"ב-י"ג ומלכים א' י"ח מ"ד-מ"ה שמובא גם גפן וגם גשם גם בקמץ וגם בסגול) ובהגפן ודאי מסתיים המשפט
וכן לא תרצח לטעם העליון והתחתון האם מנקדים בפתח או בקמץ
ולכאו' ניקוד בקמץ מופקע לחלוטין דאי נטעים את הברכה בטעמים ע"פ הכללים המילה גשם טעמה יהיה זקף קטן כיון שהיא הפסקה קלה בלבד
ובזקף קטן אין שמים קמץ.
בנוסף אם אומרים הגשם בחורף בסגול יש לומר בקיץ הטל בפתח כיון שדינם שווה
 
בנוסף אם אומרים הגשם בחורף בסגול יש לומר בקיץ הטל בפתח כיון שדינם שווה
כך הוא הפשטות, אמנם ראיתי שיש המחלקים ביניהם.
וכמדו' לי שנימוקם היה שמצינו בתורה טל בקמץ אף בזקף קטן.
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון