תפילה עם כובע וחליפה ביחידות או בציבור בלי? | בית המדרש – דיונים תורניים תפילה עם כובע וחליפה ביחידות או בציבור בלי? | בית המדרש – דיונים תורניים
בבריסק נהגו להתפלל ביחידיות, וי"א שהוא בשביל כוונת עומד לפני המלך, ולפ"ז לכאו' מוכח שעומד לפני המלך קודם לציבור.
ואם נניח שכו"ח הם מסייעים לכוונת עומד לפני המלך, א"כ לכאו' ידחו תפילה בציבור.
 
אם הוא רגיל להתפלל עם כובע וחליפה הרי בלי זה חסר ב"הכון לקראת אלקיך ישראל", ומשום כך יש להעדיף להתפלל עם הש"ץ עם כובע וחליפה מאשר להתחיל להתפלל עם הציבור בלא כובע וחליפה. ראה משנ"ב סי' צא ס"ק יב, שו"ת צי"א חי"ג סי' יג וחלק י"ד סי' מט.
והגר"ח קנייבסקי בשו"ת דעת נוטה חלק א שאלה נט ובהערות שם כתב שעדיף שיפסיד תפילה בציבור ולא יתפלל בלי כובע וחליפה.

ואמנם בהליכות שלמה (תפילה, פ"ב סט"ו) הובא בשם הגרש"ז שאין להפסיד תפילה בציבור אם אין לו כובע וחליפה, [וכעין זה ויתירה מכך, כתבו המור וקציעה (סי' כה ד"ה וכן נלע"ד) ושו"ת אמרי יושר (ח"ב סי' רא אות ב) שמי שאין לו טלית יתפלל עם הציבור בלא טלית ולא ימתין לטלית כדי להתפלל ביחידות] אך נראה שמדובר שם להתפלל ביחיד ממש, אך כאן שתפילה עם הש"ץ נחשב לדעת רבים מגדולי הפוסקים לתפילה בציבור, [עי' אשי ישראל (פי"ב הערה כא -כג) בזה] יש להתפלל עם הש"ץ בצורה מכובדת.
 

הודעות מומלצות

וְלֹא תַשְׁבִּית מֶלַח בְּרִית...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון