מאמרים חדשים| דף 4 | פורום אוצר התורה מאמרים חדשים| דף 4 | פורום אוצר התורה

מאמרים חדשים

  • תוכן מומלץ
אוהב ספר
6 דקות זמן קריאה
צפיות
63
תודות
2
הטעם דמהני ברי וחזקה לכו"ע א. כתובות יב: א"נ עד כאן לא קאמר ר"ג התם אלא דאמרי' אוקמה אחזקה אבל הכא מאי חזקה אית ליה להאי, ומבואר בגמ' דהגם דנח' אמוראי בהאי דינא דברי ושמא, מ"מ היכא דאיכא חזקה בהדי הברי מהני לכו"ע. והנה בשלמא כאן גבי ספק מתי נבעלה אם תחתיו או לאו תחתיו הוי חזקת בתולה אמנם גבי...
  • תוכן מומלץ
גרינפלד
4 דקות זמן קריאה
צפיות
152
תודות
3
הערות
1
בהלכות ציצית – חלק א' הקדמה קצרה: על איזה מצוה חביבה וגדולה נאמר בה וראיתם אותו... וזכרתם את כל מצוות השם... מצות ציצית חיובה מן התורה גם בזמן הזה אע"פ שאין לו פתיל תכלת, כמסקנת הטור ושו"ע ושאר פוסקים בהלכות ציצית סימן י"ג סעי' ב' דקי"ל דתכלת ולבן אין מעכבין זה את זה, ומצוה יקרה היא וחשובה...
  • תוכן מומלץ
אוהב ספר
4 דקות זמן קריאה
צפיות
70
תודות
2
ברי גרוע ושמא טוב א. כתובות יב ע''ב אתמר מנה לי בידך והלה אומר איני יודע רב יהודה ורב הונא אמרי חייב ורב נחמן ורבי יוחנן אמרי פטור רב הונא ורב יהודה אמרי חייב ברי ושמא ברי עדיף רב נחמן ורבי יוחנן אמרי פטור אוקי ממונא בחזקת מריה, והקשו התוס' (ד"ה רב) תימה דרב יהודה גופיה אית ליה בריש הפרה (ב''ק...
  • תוכן מומלץ
אחד יחיד
2 דקות זמן קריאה
צפיות
171
תודות
4
הערות
1
מקום גניזת הבאר כפי שנתבאר לעיל, לאחר מיתת מרים חזרה הבאר בזכות משה ואהרן, והגמרא בתענית (דף ט.) אומרת שלאחר שמת אהרן המשיכה הבאר רק בזכות משה, וכשמת משה פסקה הבאר מלנבוע. וז"ל הגמרא: אבל מה קרה עם הבאר מאז שהפסיק לנבוע – אין בידינו מקור, אבל כפי שנראה בהמשך הבאר הגיעה לארץ ישראל ביחד עם עם...
  • תוכן מומלץ
הספרן
8 דקות זמן קריאה
5.00 כוכבים 1 דירוגים
צפיות
398
תודות
11
הערות
4
סקירות
1
את הסיפור שמעתי מרב באחת הקהילות שם מכלי שני אם כי מטבע הדברים הוספתי לו נופך, דמויות משנה ועיבוד ספרותי - שישרת את העלילה. פרק 1 שתיים לאחר חצות, דרום אמריקה רעש מנוע עוצמתי קרע את דממת הלילה ששררה עד לאותו רגע בשכונה היוקרתית. רכב מפואר דהר במהירות על פני הרחובות המצוחצחים ונעצר בסמוך לבית דו...
  • תוכן מומלץ
אוהב ספר
4 דקות זמן קריאה
צפיות
176
תודות
2
הערות
2
א. כתובות יב: אתמר מנה לי בידך והלה אומר איני יודע רב יהודה ורב הונא אמרי חייב ורב נחמן ורבי יוחנן אמרי פטור רב הונא ורב יהודה אמרי חייב ברי ושמא ברי עדיף רב נחמן ורבי יוחנן אמרי פטור אוקי ממונא בחזקת מריה. הנה סברת ר"נ ור"י הוא דאמרי' אוקי ממונא בחזקת מריה, ומבואר דמה דלא ס"ל ברי עדיף היינו...
חזור
חלק עליון