מאמרים חדשים| דף 4 | פורום אוצר התורה מאמרים חדשים| דף 4 | פורום אוצר התורה

מאמרים חדשים

גרינפלד
5 דקות זמן קריאה
צפיות
41
תודות
3
ראש השנה – חלק א' בארבעה פרקים העולם נידון כו', יל"ע דעל ג' פרקים אכן נתפרש מקור בברייתא, אבל על שבראש השנה כל באי העולם עוברין לפניו כבני מרון כו' לא נתפרש בברייתא מקור! א. ראש השנה ט"ז א' מתניתין בארבעה פרקים העולם נידון, בפסח על התבואה, בעצרת על פירות האילן, בראש השנה כל באי העולם עוברין...
  • תוכן מומלץ
גרינפלד
5 דקות זמן קריאה
צפיות
45
תודות
3
בדיני מוקצה מחמת "חסרון כיס" הגדרת מוקצה מחמת חסרון כיס: ענינו שמחמת הפסד של פגם או קלקול מקפיד שלא לטלטלו אלא מייחד להם מקום ומקצה אותם מדעתו, לא שנא מה יהיה שויו של החפץ יקר או זול. הדין: דחשיב מוקצה גמור ואסור לטלטלו אפי' לצורך גופו, היינו אפי' אם צריך את גוף הדבר למלאכה אחרת של היתר, או...
  • תוכן מומלץ
מילין
7 דקות זמן קריאה
צפיות
126
תודות
3
הערות
2
כידוע בראש השנה עוברים כל באי עולם לפני בורא העולם כבני מרון. ונגזר על כל אדם בדיוק מה יעלה לחלקו בשנה הבאה, בכל התחומים. וכדברי הפייטן ב'ונתנה תוקף', מי יחיה ומי ימות וכו', מי יעני ומי יעשר, מי ישפל ומי ירום. והשאלה, המנקרת והנשאלת היא, מה ענין יש, אם כן, להתפלל במשך השנה, ג' תפלות כל יום, הרי...
  • תוכן מומלץ
גרינפלד
7 דקות זמן קריאה
צפיות
39
תודות
3
בפרטי דיני "כלי שמלאכתו להיתר" כלי שמלאכתו להיתר מותר לטלטלו בשבת אף מחמה לצל א. שו"ע סימן ש"ח סעיף ד' כלי שמלאכתו להיתר מותר לטלטלו אפי' אינו אלא לצורך הכלי שמא ישבר או יגנב, אבל שלא לצורך כלל אסור לטלטלה, כתבי הקודש ואוכלין מותר לטלטלם אפי' שלא לצורך כלל. הגדרת "מלאכתו להיתר" הוא גם כאשר...
פלפולא חריפתא
מעודכן
12 דקות זמן קריאה
צפיות
51
תודות
3
מדוע קוראים פרשת נצבים לפני ראש השנה??? >>> מה הביאור אתם ניצבים 'היום'??? >>> מתי זמן הדין בראש השנה??? >>> האם ג' ספרים שנפתחים נגד שלש כתות??? >>> מתי התשובה קורעת גזר דין??? >>> האם הדין בראש השנה על עולם הבא או עולם הזה??? >>> מתי הוא יום הדין הגדול והנורא??? >>> האם צריך פשפוש במעשים בראש...
חיים ארוכים
2 דקות זמן קריאה
צפיות
46
תודות
3
א. בגמרא ראש השנה דף טז כ' למה תוקעין, רחמנא אמר תקעו, אלא למה מריעין, רחמנא אמר זכרון תרועה, אלא למה תוקעין ומריעין כשהן עומדים תוקעין ומריעין כשהן יושבים, כדי לערבב השטן. ובהמשך הגמ', כל שנה שאין מריעין לה בתחילתה מריעין לה בסופה, ועיי' בריטב"א דכ' דזה קאי על שנה שאין חוזרים ומריעים גם בישיבה...
חזור
חלק עליון