פלא הנקרא חזון איש - נבואה שהתגשמה | פורום אוצר התורה פלא הנקרא חזון איש - נבואה שהתגשמה | פורום אוצר התורה

פלא הנקרא חזון איש - נבואה שהתגשמה

  • צפיות: 44
אחד משבעת פלאי תבל,
והגדול שבהם,
הוא החזון איש.

איש חלוש ותשוש, מסובב בצרות,
בלא משרה תורנית, בלא כושר רטורי, בלא כריזמה,
אין לו ישיבה, ובקושי מנין פלוס תלמידים צעירים,
לא חיבר סט ספרי הלכה שתופס מדף שלם בארון ספרים, אלא כשש שבע כרכים,
ומעל הכל כבר עברו למעלה מ70 שנה מפטירתו...

ובכל זאת הוא חי וקיים, וחקוק בלב כל אחד ואחד מתופסי תורה, וגם פשוטי העם.
אין ספור נידונים הלכתיים שכל צורב יודע את דעת החזו"א בנידון זה,
מושגי הלכה רבים שהשם חזו"א מופיע בצמוד כשם לוואי, [כמו סוכת חזו"א, אתרוג חזו"א, שיעור חזו"א, ועוד...]
וכן בכל מקצועות התורה, תורתו שהשאיר בספרו החזו"א, נלמדת בכל בתי המדרשות, כמעט בכל סוגיא.

אבל, אין בכך פלא, זו היא הבטחה שהבטיח הקב"ה ביד ישעיה הנביא,

כִּי כֹה אָמַר ידוד לַסָּרִיסִים אֲשֶׁר יִשְׁמְרוּ אֶת שַׁבְּתוֹתַי וּבָחֲרוּ בַּאֲשֶׁר חָפָצְתִּי וּמַחֲזִיקִים בִּבְרִיתִי:

מרנא החזו"א, אשר מסר נפשו, חלבו, ותמצית דמו, עבור שמירת השבת ,ועבור שמירת התורה, בכלל ישראל.
זכה להבטחה הנצחית,

וְנָתַתִּי לָהֶם בְּבֵיתִי וּבְחוֹמֹתַי יָד וָשֵׁם טוֹב מִבָּנִים וּמִבָּנוֹת שֵׁם עוֹלָם אֶתֶּן לוֹ אֲשֶׁר לֹא יִכָּרֵת:

תגובות אחרונות

זה שדברים אלו חסרים לסריסים, זה נכון. אבל ליתום אין מי שיעזור לו בילדותו, ולמה לא מצאנו הבטחה כזאת? וכן ר' יוחנן - ששיכל את עשרת בניו בחייו - אין מי שיזכור אותו בעוה"ז לאחר 120 (כמובן לולא תורתו), אז למה ההבטחה היא רק לסריסים?
מענה לכל שאלותיך תמצא בהקדמה לספר שם עולם למרן הח"ח זצ"ל.
יד - הי' שיהי' מיש ייסייע להם בהגיעם לגבורות. שם עולם - פירושו שיזכרו אותם בעוה"ז גם לאחר 120.
שני אלה מאוד חסרים למי שאין לו ילדים.
זה שדברים אלו חסרים לסריסים, זה נכון. אבל ליתום אין מי שיעזור לו בילדותו, ולמה לא מצאנו הבטחה כזאת? וכן ר' יוחנן - ששיכל את עשרת בניו בחייו - אין מי שיזכור אותו בעוה"ז לאחר 120 (כמובן לולא תורתו), אז למה ההבטחה היא רק לסריסים?
על איזה קטע אתה חולק?
על הצגת הדברים, הקורא מקבל את הרושם, על אדם שאינו מרשים, אבל מכח הנבואה זוכה ל'שם', ולא היא.
מרן החזו''א לא היה איש מסכן הוא היה איש הכי מאושר הכי שמח הכי טוב לו בכל העולם הוא נהנה יותר מכולנו בעולם הזה ולא במובן של החומר אלא מהרוח חייו היו מלאי שמחה ואושר נכסף כי פשוט הבין מה הוא עושה פה
דקדקתי לא לכתוב מסכן
אלא חלוש ותשוש
ומסובב בצרות
וודאי שהיה שמח ומאושר
וכמו שכתוב באיגרות
האומנם? דומני שתיאור זה חוטא לאמת ביחס למרנא החזו"א זללה"ה
מה אתה רוצה שאביא לך ראיות?
על איזה קטע אתה חולק?
שהיה לו ישיבה?
שלא היה חלוש ותשוש?
שהיה לו כושר רטורי? כריזמה?
על מס' התלמידים?

פוסטים אחרונים בבלוגים

חזור
חלק עליון
למעלה