תגובות חדשות באשכול זה נשלחות לאישור מנהל
מעשה ששמעתי מדודי הרצ''פ דנציגר שליט''א שבעל המעשה סיפר לו כמדומני וכן הרב א''א כתב מעשה זה בקונטרסו שעלה להר הבית והראש כולל שלו בא למרן הגרי''ג זצ''ל ורצה להעיפו מן הכולל והגרי''ג שאלו האם הוא למד את הסוגיא ובררה וענהו שכן אז ענהו הגרי''ג אז מה הבעיה ? [תוספת מהרב א''א: הראש כולל העיר הרי זה כרת וענהו הגרי''ג שרק בעזרה הוא כרת ולא בהר הבית ונזף בו שאינו יודע זאת המשב''ק העיר הרי רבותינו גזרו שלא לעלות והגרי''ג ענה שאין זה גזירה אלא שכך אמרו לעמי הארץ ע''כ]
 
רבי יוסף שלום אלישיב:

הגריש אלישיב.png
לזק''א יש פסק מהגרי''ש אלישיב כמדומה שאם יש טומאה במקום המקדש שיכנסו להוציאה כסדר המבואר בגמ' בסוף ערובין ומקום המקדש הוא כפי המבואר בספרו של הרב טיקוטינשסקי ומבואר שכל המכתב במקרה שאין סיבה
 
מעשה ששמעתי מדודי הרצ''פ דנציגר שליט''א שבעל המעשה סיפר לו כמדומני וכן הרב א''א כתב מעשה זה בקונטרסו שעלה להר הבית והראש כולל שלו בא למרן הגרי''ג זצ''ל ורצה להעיפו מן הכולל והגרי''ג שאלו האם הוא למד את הסוגיא ובררה וענהו שכן אז ענהו הגרי''ג אז מה הבעיה ? [תוספת מהרב א''א: הראש כולל העיר הרי זה כרת וענהו הגרי''ג שרק בעזרה הוא כרת ולא בהר הבית ונזף בו שאינו יודע זאת המשב''ק העיר הרי רבותינו גזרו שלא לעלות והגרי''ג ענה שאין זה גזירה אלא שכך אמרו לעמי הארץ ע''כ]
לזק''א יש פסק מהגרי''ש אלישיב כמדומה שאם יש טומאה במקום המקדש שיכנסו להוציאה כסדר המבואר בגמ' בסוף ערובין ומקום המקדש הוא כפי המבואר בספרו של הרב טיקוטינשסקי ומבואר שכל המכתב במקרה שאין סיבה
@ישעיהו מנחלת דן
ברור שגדו"י ישראל לא ימציאו כרת על דבר שאין לזה כרת
אלא וודאי רק גדרו וסייגו שלא יגרור מכשול
ובעת צורך גדול מאוד וודאי שאפשר להתיר
אולם לא בתור הוראה לרבים ולפרסום
והגרי"ג רק רצה לומר שאי"ז סיבה להעיף מהכולל
ומסתבר שהגזירה היא לא רק לע"ה אלא משום ע"ה
וודאי לא חלק על רוב מנין ובנין של גדו"י שאסרו העליה להר
 
בלי שום דבר לעצם הנושא,

עצם ההתנגדות והכרוזים וכו' כמדומני מוכרים לכל, ולא נ"ל שמאן דהו ישנה דעתו בגלל זה.

אם רוצים להפיק תועלת מהנושא, צריך חדא מתרתי:

(א) להוכיח ולבסס ע"פ כללי ההלכה, שגם שיש ת"ח שביררו את הסוגיא ולדעתם יוצא שמותר לעלות, אפ"ה הם מחוייבים לכוף דעתם לדעת גדולי הרבנים שאסרו, ושגם אם יש רב שמתיר, אסור לפי כללי ההלכה לשמוע לו.

(ב) להוכיח בראיות ענייניות שהעליה בעייתית מבחינה הלכתית.
 
@ישעיהו מנחלת דן
ברור שגדו"י ישראל לא ימציאו כרת על דבר שאין לזה כרת
ברור הם תמיד אמרו חשש
אלא וודאי רק גדרו וסייגו שלא יגרור מכשול
נכון
ובעת צורך גדול מאוד וודאי שאפשר להתיר
זה משפט שכמדומני הרבה מהחברים כאן אם לא כולם יתנגדו אליו וכן המינסטריים החרדי כולל אברכים ת''ח
אולם לא בתור הוראה לרבים ולפרסום
מי דיבר על הוראה לרבים
והגרי"ג רק רצה לומר שאי"ז סיבה להעיף מהכולל
הוא שאל מה הבעיה אם הוא למד את הסוגיא אל תכניס בפה שלו מה שהוא לא אמר
ומסתבר שהגזירה היא לא רק לע"ה אלא משום ע"ה
שוב זו דעתך (ודעתי) לא דעתו
וודאי לא חלק על רוב מנין ובנין של גדו"י שאסרו העליה להר
אחז שהאיסור רק לע''ה בלבד ושאינו איסור גמור כי אין בידם כוח לגזור גזירות
 
זה משפט שכמדומני הרבה מהחברים כאן אם לא כולם יתנגדו אליו וכן המינסטריים החרדי כולל אברכים ת''ח
כוונתי שלא אני ואתה יכולים להתיר אלא גדו"י כדוגמת הגרי"ש
מי דיבר על הוראה לרבים
פרסום מעשה זה בפורום תורני מכובד זה
הוא שאל מה הבעיה אם הוא למד את הסוגיא אל תכניס בפה שלו מה שהוא לא אמר
הוא נשאל לגבי להעיף אותו מהכולל ותו לא אל תכניס בפה שלו מה שלא אמר
שוב זו דעתך (ודעתי) לא דעתו
זה דעת הרב א"א שציטטת, בטוחני שלא זה מה שאמר ולא דייק בציטוט
אחז שהאיסור רק לע''ה בלבד ושאינו איסור גמור כי אין בידם כוח לגזור גזירות
כנ"ל
 
כוונתי שלא אני ואתה יכולים להתיר אלא גדו"י כדוגמת הגרי"ש
ומהם אפשר ללמוד למקרים דומים
פרסום מעשה זה בפורום תורני מכובד זה
בפורום כזה ודומיו שהר הבית הוא חומר נפץ של מזרח התיכון האנטרנטי פרסום הוראה זו רק מצנן במעט אולי את הלהבות ולא מביא שום מכשול אל דאגה
הוא נשאל לגבי להעיף אותו מהכולל ותו לא אל תכניס בפה שלו מה שלא אמר
דודי הוא דייקן גדול והוא אמר בהאי לישנא בל' בערך כזו 'אז מה אתה רוצה' ותאר שלא הבין בכלל את ההו''א של העפה מהכולל
זה דעת הרב א"א שציטטת, בטוחני שלא זה מה שאמר ולא דייק בציטוט
הרב א''א אינו עיקר הסימוכין שלי והבאתי ממנו רק את התוספת המשלימה
 
דודי הוא דייקן גדול והוא אמר בהאי לישנא בל' בערך כזו 'אז מה אתה רוצה' ותאר שלא הבין בכלל את ההו''א של העפה מהכולל
הוא אשר דברתי שאין שום סיבה להעיף בגלל זה מהכולל כמו שלא מעיף מי שמדבר לה"ר
הרב א''א אינו עיקר הסימוכין שלי והבאתי ממנו רק את התוספת המשלימה
שזה גזירה רק לע"ה זה לא הבאת מדודך הדייקן אלא מהרב א"א
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון