חיים כפולים בעולם ווירטואלי - סיבה ופתרון | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית חיים כפולים בעולם ווירטואלי - סיבה ופתרון | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית
מענין מאוד
כשהחלתי את דרכי בעולם הווירטואלי בחרתי בשם של משחק ילדים מסוים, שאיך נאמר, לא הוסיף לי כבוד, אמרתי לעצמי ביום שזה יפריע לי אני יבין שהעולם הוירטואלי נהפך לחלק מהזהות האישית שלי וחבל.
 
מענין מאוד
כשהחלתי את דרכי בעולם הווירטואלי בחרתי בשם של משחק ילדים מסוים, שאיך נאמר, לא הוסיף לי כבוד, אמרתי לעצמי ביום שזה יפריע לי אני יבין שהעולם הוירטואלי נהפך לחלק מהזהות האישית שלי וחבל.
בשלב הגישושים -עם העולם הווירטואלי- אדם לא לוקח אותו.. ברצינות.
אבל זה רק בשלב ההיכרות.
ככל שצוברים קילומטראז', אדם מפתח זהות וירטואלית, ואז זה כבר לא משחק ילדים..
ואגב שים לב להבדלי הניסוח, שבעיני יש לזה משמעות רבה.
אתה בחרת להתנסח "שהעולם הוירטואלי נהפך לחלק מהזהות האישית".
ואילו במאמר, נסיתי להסביר, שבמקרים רבים אדם מפתח זהות אחרת לגמרי מהזהות בעולם האמתי. וממילא הפער בין שני הזהויות.
 
אתה בחרת להתנסח "שהעולם הוירטואלי נהפך לחלק מהזהות האישית".
ואילו במאמר, נסיתי להסביר, שבמקרים רבים אדם מפתח זהות אחרת לגמרי מהזהות בעולם האמתי. וממילא הפער בין שני הזהויות.
זה לא סתירה, כי אחרי שמתפתחים שני זהויות, מתחילה השאלה מה היא הזהות הדומיננטית...
 
זה לא סתירה, כי אחרי שמתפתחים שני זהויות, מתחילה השאלה מה היא הזהות הדומיננטית...
מעולה, וחשוב להדגיש זאת.
אדם שמתמכר להימורים, לא מפתח זהות משנית.
אדם שמתמכר לעולם הווירטואלי, מפתח זהות נוספת, והפער בין שני הזהויות, גורם ללחץ ומפח נפש (למה בעולם האמתי לא מעריכים אותי?) ובמקרים חריגים ניתוק מהעולם האמיתי (אם נתפוס דוגמא קיצונית. לפני כמה שנים התפרסם סיפור עם אסאייתי שהתמכר לעולם הווירטואלי עד כדי הרעבה עצמית).
 
בעקבות סיפור שאני עומד ב"ה לפרסם בפורמינו (כולל פרקים חדשים), עלילה שמתארת אדם שמשלב חיים כפולים. מוצא את הערכתו בעולם וירטואלי, אך בעולם האמיתי מרגיש בינוני ולא מוערך
 

תקציר המאמר.
נושא: חיים הכפולים שמנהלים אנשים בעידן הדיגיטלי.
תקציר: המאמר עוסק בניתוח של החיים הכפולים שמנהלים אנשים בעידן הדיגיטלי, שם הם יכולים להציג זהות שונה ומרשימה מאשר בחיים האמיתיים. המאמר גם בודק את הפער בין הזהות האמיתית לזהות הווירטואלית, ומסביר איך התלות בעולם הווירטואלי יכולה להוביל לתסכול ולתחושת ניתוק מהמציאות.
נקודת עיקריות:
א.
המאמר מציע דרכים להתמודד עם הפער הזה, כמו לקיחת פסק זמן, בחינה פנימית של הצורך בהערכה חיצונית, ומציאת תחליפים בעולם האמיתי שיביאו להכרה אמתית.
ב. המאמר מחדד את הרעיון שהעולם הווירטואלי עשוי להיות מקום לבריחה מהמציאות, אך יכול גם לשמש כלי לצמיחה אישית שיתבטא בהרחבת ידע תורני וכללי, לו רק נשתמש בו בצורה מושכלת.
למי הוא מיועד: המאמר פונה לכל אדם שמשתתף בעולם הווירטואלי. בפרט מי שמרגיש נתק בין הזהות שהוא מציג בעולם הווירטואלי לבין זהותו האמיתית, ומציע לו כלים להתמודד עם הדילמה ולשלב את שני העולמות בצורה מאוזנת ונכונה.
 
הרב @נדיב לב ייש''כ גדול, דברים נפלאים ומרוממים, נותנים מראה ומחדדים מודעות.

והנוסח ששמעתי מחכ''א שהאיר עייני ואולי יזכו בו הרבים :
הבריחה לעולם הוירטואלי נובעת ממאיסה בחיצוניות, שקר המעמד, הבל האדם. רצון לקדש את הנכתב ולא את הכותב.
אך סו''ס זוהי בריחה !!!!

אמת מארץ תצמח, מהמקום הארצי השפל והנמוך, זה שבוחן אדם לפי מראהו מעמדו והשתייכותו, זה שאינו נותן הפרדה בין כותב לנכתב, זה שבוחן המעשה ולא הכוונה, דווקא ממנו תצמח האמת.
כי תמצית התכלית אינה לקדש טקסט, לגבש עמדה ולהסכים על דעה. אלא ליצור אדם בדמות הדעה שכל מהותו אותה אמירה, ליצור עולם שזועק מכל פינה ראהו מי יוצרי ולמה יצרי, האמת אינה צריכה להיאמר כי אם צריכה היא לאומר- משמע אינה, היא צריכה לצמוח - משמע היא קיימת.​
 
נערך לאחרונה:
יאו!

איזה מאמר - בול! פגעת בנקודה.

והכתיבה, מדהימה, זרימה וקלילה ביותר. פשוט עונג צרוף ורצוף - שכוייח גדול.

לך בכוחך זה והחכם את ישראל...
 
כל זאת רק חיזוק להחלטה שלי להופיע בשמי האמיתי, בבחינת חלון ראווה שקוף.
לקריאה בהרחבה על "מעללי" ר' יואל ומקוריותו, באשכול המקוש"ב.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

היום א' ניסן יארצייט של הגאון רבי שמחה...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון