בספורנו ששהבאתי נראה לכאורה לא כך.
ברבינו יונה כותב בשער ג', שהבחירה נמסרה לישראל ע"י הציווי 'ובחרת'.
ולכאורה משמע כדבריך, שרק לישראל שנצטוו בזה נמסרה הבחירה משא"כ לאומות העולם, אלא שלכאורה דבריו אלו סותרין למש"כ הספורנו שעצם צורת האדם היא שהוא 'בוחר'.
אמנם שמעתי בעבר מהגר"מ שפירא שברבינו יונה שם מודגש שמדבר על המעלה העליונה שבבחירה שהיא בהכרח נמסרה ע"י מצוווה. [וכן שמעתי בבעבר מא' גדולי הת"ח שבירושלים, שבאר שכח הבחירה 'האמיתי' אינו יכול לבוא אלא ע"י כח מצוה,]. אך יש כח בסיסי באדם של בחירה שנמצא מעצם היותו אדם וכדברי הספורנו.