השיר "השם יתברך תמיד תמיד אוהב אותי", אהבת ה' הנצחית לכל יהודי | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 4 השיר "השם יתברך תמיד תמיד אוהב אותי", אהבת ה' הנצחית לכל יהודי | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 4
חבל שאתה בוחר להתנסח בצורה כזאת.
במקום להעיר על הנוסח, עדיף לדבר לגופם של דברים. אם לדברים עצמם אתה מסכים לא כ"כ משנה הנוסח.
אם אין בינינו מחלוקת על העיקר חבל להעמיד אותה על הטפל... (ואם יש, אמור. למען נוכל לישב את הדברים בדרך כבוד)
 
במקום להעיר על הנוסח, עדיף לדבר לגופם של דברים. אם לדברים עצמם אתה מסכים לא כ"כ משנה הנוסח.
אם אין בינינו מחלוקת על העיקר חבל להעמיד אותה על הטפל... (ואם יש, אמור. למען נוכל לישב את הדברים בדרך כבוד)
זה כן חשוב הניסוח, כי בניסוח לא טוב גם מי שמסכים איתך יחפש על מה אפשר להתווכח.
 
התייחסתי לא רק למה שנכתב בכתבה, אלא לכל דעתו בעניין זה. בראיון הוא ציין שיש לו תורה שלמה נגד השיר ולא פירט מהי, אך אני שמעתי את טענותיו מפיו. (ההוא שדיברתי עמו לומד באיזה כולל בעלי בתים שקשור אליו, והוא הביא לי הסרטה. אני לא מעוניין להפיץ את זה פה, אך אולי בפרטי, מי שרוצה)
צר לי אבל אני חייב לנקות את שמו של הרב פלאי
שקר וכזב!
הוא היה בבין הזמנים האחרון בועידת בני הישיבות של 'האיחוד' בעכו, שם הוא חזר על דבריו ואמר מפורשות שהמילים לכשעצמם נכונות אבל הביקורת שלו היא-
א. זה לא שיר שאמור להתנגן בפיותיהם של בני הישיבות.
ב. המשורר בא ממקום של "עכשיו עלינו דרגה, אתה אוהב אותנו! אתה מדבר בשמו של הקדוש ברוך הוא? זה שיח שמעולם לא נשמע." זה הכל.
 

הודעות מומלצות

[URL='https://tablet.otzar.org/#/b/239...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון