דיון - ספרי פנטזיה חרדים? | עט הסופרים| דף 2 | פורום אוצר התורה דיון - ספרי פנטזיה חרדים? | עט הסופרים| דף 2 | פורום אוצר התורה
גם על הליצנות ניתן להסביר...
מראה עיניים חזק מדיבור, כמו שראיה אסורה אחת מקלקלת הרבה יותר מדיבורים רבים.
מה ניתן להסביר על הליצנות, שהיא לא ליצנות?
משא''כ כאן הלא אם יסבירו לא לו תהיה כל בעיה בתמונה
אולי גם לא תאכל הרבה בסעודת שבת שמא הבן יראה ולא יבין מדוע אוכלים יותר מצורך קיום הגוף???
 
מה ניתן להסביר על הליצנות, שהיא לא ליצנות?
משא''כ כאן הלא אם יסבירו לא לו תהיה כל בעיה בתמונה
אולי גם לא תאכל הרבה בסעודת שבת שמא הבן יראה ולא יבין מדוע אוכלים יותר מצורך קיום הגוף???
מה תסביר לו? האם עד כדי כך מנותק שאתה חושב שמי שהסתכל על הכהנים ראה רעבתנות וזלילה? אתה לא חושב שזה היה כמו שאתה מתפלל שמו"ע של יוה"כ?
אתה באמת חושב שעבודת האכילה של קרבנות בתוככי היכל ד' דומה לעבודת האכילה שלך בסעודת שבת או אצל הרב'ה בטיש?
אתמהא.

ויותר מכך, האם אפשר להסביר לילד שרואה את שאול מנסה להרוג את דוד שוב ושוב ושוב, ששאול לא חטא? האם ילד שרואה את אבשלום יכול להבין שזה ממש לא בדרגות שלנו? האם ילד יכול להבין את העובדה שעוזא שחטא עם ארון ברית ד' היה יותר צדיק מכל צדיק אחר שהוא מכיר?

מה שכן אפשר להסביר לו שזה לא ממש מדוייק, ואת זה אפשר להסביר גם על ליצנות.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
מה תסביר לו? האם אתה עד כדי כך מנותק שאתה חושב שמי שהסתכל על הכהנים ראה רעבתנות וזלילה? אתה לא חושב שזה היה כמו שאתה מתפלל שמו"ע של יוה"כ?
תסביר לו למה הוא אוכל, פשיטא שבמח של ילד אין הבדל בין אכילה זו לאכילה כזו
אתה באמת חושב שעבודת האכילה של קרבנות בתוככי היכל ד' דומה לעבודת האכילה שלך בסעודת שבת או אצל הרב'ה בטיש?
אתמהא.
אז איך אתה אוכל לעיני הילד בסעודת שבת ולא חושש שהוא יראה בזה רעבתנות?
אתמהא.
 
תסביר לו למה הוא אוכל, פשיטא שבמח של ילד אין הבדל בין אכילה זו לאכילה כזו

אז איך אתה אוכל לעיני הילד בסעודת שבת ולא חושש שהוא יראה בזה רעבתנות?
אתמהא.
א. אסביר ביתר פירוט. הילד לא רואה איך הם אכלו שצריך להסביר לו את ההבדל בין אכילה לאכילה. הילד רואה איך אנחנו אוכלים.
הספר כולו מתאר את הדורות הגדולים של אז בעינים הקטנות שלנו. האם באמת יתכן שהייתה איזושהי זלילה בבשר הקודש?
כמו כן, ישנם דברים שכמה שנסביר לילד, הוא לא יבין כי פשוט אין לו את המושגים.
אצלינו אדם שרוצה לרצוח את אביו הוא הרבה יותר מרשע. אבל אבשלום היה צדיק בלי השוואה בכלל לצדיק דורינו, אצלינו אדם שיש בו גאווה הוא רשע, אבל כלאב בן דוד שלא בו בחר ד' היה צדיק יותר מאבשלום. ועוד כהנה וכהנה.

ב. אני באמת לא אוכל ברעבתנות ומאותה סיבה אני גם לא אוכל כמו התיאור בספר...
לא כל אכילה היא רעבתנות. אבל כשיושב כהן בעל בשר, נרכן אל השולחן שעליו קערה מלאה נתחי בשר, לוקח בידיו את השוקיים וקורא הביאו עוד, - בימינו זו רעבתנות לשמה.
 
ב. אני באמת לא אוכל ברעבתנות ומאותה סיבה אני גם לא אוכל כמו התיאור בספר...
לא כל אכילה היא רעבתנות. אבל כשיושב כהן בעל בשר, נרכן אל השולחן שעליו קערה מלאה נתחי בשר, לוקח שידיו את השוקיים וקורא הביאו עוד, - בימינו זו רעבתנות לשמה.
אבל אתה אוכל יותר מכפי הנצרך לקיום הגוף?
אתה אוכל מפרוסה יותר מכביצה?
ואת זה הילד רואה...
 
אבל אתה אוכל יותר מכפי הנצרך לקיום הגוף?
אתה אוכל מפרוסה יותר מכביצה?
ואת זה הילד רואה...
אני לא רואה שום בעיה שילדי הקטן רואה שאני לא פרוש...
אני רואה בעיה שהוא רואה בכהנים בבית המקדש רעבתנים ח"ו
 
א. לא תמיד תיאור בדייקנות הוא מעלה. אם ילד רואה תיאור עסיסי של כהן בעל בשר מתיישב על קערה מלאה נתחי בשר, אוכל בידים וקורא "הביאו עוד שלא ישאר נותר", זה מתחבר לילד התמים עם מה שהוא יודע על זלילה ואכילה גסה... רח"ל.
תיקח נשימה, הכל בסדר, אפשר להירגע.
ולגופו של ענין, התיאור המוגזם שלך חוטא לאמת.
 
תיקח נשימה, הכל בסדר, אפשר להירגע.
ולגופו של ענין, התיאור המוגזם שלך חוטא לאמת.
ממש לא.
וזה לא רק התיאור הזה.
זה כל העיסוק בדורות הקודמים שאין לנו שמץ הבנה בהם, וההורדה שלהם לציור ברמה שלנו.

כמובן, לא אמרתי שהדבר אסור, וחלילה לי לומר שהמוציאים של הספרים עברו עבירה כלשהי. אבל יש אנשים שזה מפריע להם.
כנראה זה עניין של רגש...
 
הספר כולו מתאר את הדורות הגדולים של אז בעינים הקטנות שלנו. האם באמת יתכן שהייתה איזושהי זלילה בבשר הקודש?
זלילה לא, אבל ברור שאכלו במהירות יתר
אני לא רואה שום בעיה שילדי הקטן רואה שאני לא פרוש...
אני רואה בעיה שהוא רואה בכהנים בבית המקדש רעבתנים ח"ו
אתה לא רואה צורך לחנך על מצוות קדושים תהיו???
שהרמב''ן אומר שבן סורר נהרג עליה?
 
זלילה לא, אבל ברור שאכלו במהירות יתר

אתה לא רואה צורך לחנך על מצוות קדושים תהיו???
שהרמב''ן אומר שבן סורר נהרג עליה?
אחרי שאני מתחיל להתדיין בצורה שפויה, אני רואה בכולם את הבעיות...

מה שאמרתי זה שמהירות היתר שנעשתה בבית המקדש ביראה ובמורא מקדש, תוך כדי "שוויתי" מוחלט, נראית בדורינו זלילה חסרת עכבות רח"ל.
לכן א"א לתאר זאת לילדים בדורינו בציור כזה.

חלילה לומר שהרמב"ן מדבר על כל מי שאוכל קצת יותר ממה שהוא צריך...
המילים שנאמרו על בן סורר זה - "זולל וסובא" ודו"ק.
 
חלילה לומר שהרמב"ן מדבר על כל מי שאוכל קצת יותר ממה שהוא צריך...
המילים שנאמרו על בן סורר זה - "זולל וסובא" ודו"ק.
בחשבון הכי מחמיר תרטימר בשר זה 250 גרם,
וחצי לוג יין 300 מ''ל...
 
בחשבון הכי מחמיר תרטימר בשר זה 250 גרם,
וחצי לוג יין 300 מ''ל...
אנחנו לא מתחילים ללמוד את דיני בן סורר... להכל יש תשובות, אבל לא כל אדם שני בימינו נחשב לזולל וסובא, ואמור להיות חייב מיתה דבן סורר, לולי מגבלות הגיל. נכון?
 
א. לא תמיד תיאור בדייקנות הוא מעלה. אם ילד רואה תיאור עסיסי של כהן בעל בשר מתיישב על קערה מלאה נתחי בשר, אוכל בידים וקורא "הביאו עוד שלא ישאר נותר", זה מתחבר לילד התמים עם מה שהוא יודע על זלילה ואכילה גסה... רח"ל.
תמיד הוא מעלה, תיאור שאינו מדוייק אף פעם אינו נכון.
זה שלא כל דבר צריך לתאר לילד, ובפירוט. לא אומר שצריך לשנות ולתאר דברים שאינם נכונים
 
א. לא תמיד תיאור בדייקנות הוא מעלה. אם ילד רואה תיאור עסיסי של כהן בעל בשר מתיישב על קערה מלאה נתחי בשר, אוכל בידים וקורא "הביאו עוד שלא ישאר נותר", זה מתחבר לילד התמים עם מה שהוא יודע על זלילה ואכילה גסה... רח"ל.
ב. נדמה לי שבאיזשהו מקום כתוב שליצנותא דע"ז מותרת, ולא נראה לי שזה רק בע"ז ממש... ממה שאני ראיתי הליצנות של אילו וכאילו זה רק ברשעי אומות העולם ודו"ק.
נדמה לי שאלישמע ואפרים וכו' היה למראה עיני הגרח"ק, ואם איני טועה זה מובא בספריו
חוץ מזה שהוא גם מביא מקורות לכל מה שכותב ומצייר
 
תמיד הוא מעלה, תיאור שאינו מדוייק אף פעם אינו נכון.
זה שלא כל דבר צריך לתאר לילד, ובפירוט. לא אומר שצריך לשנות ולתאר דברים שאינם נכונים
זה מה שאמרתי.
שכדאי שלא לצייר זאת כלל.
לרגע לא עלתה על דעתי להראות מה שלא נכון, ועי' בשאר הודעותי.

נדמה לי שאלישמע ואפרים וכו' היה למראה עיני הגרח"ק, ואם איני טועה זה מובא בספריו
ואתה באמת בטוח שהגרח"ק עבר על כל הציורים? נו באמת...

חוץ מזה שהוא גם מביא מקורות לכל מה שכותב ומצייר
ואז?
לא אמרתי שזה לא נכון, אלא שלא צריך לצייר את זה.
 

הודעות מומלצות

שבועות יג.

א"ל אביי דוקא קאמר מר רבי סבר לה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון