דיון - ספרי פנטזיה חרדים?| דף 3 | פורום אוצר התורה דיון - ספרי פנטזיה חרדים?| דף 3 | פורום אוצר התורה
שעצם האכילה יותר מהצורך היא דבר מגונה מאוד שעליה נהרג הבן סורר
אלא שרק אם הרגיל עצמו כן בתחילת דרכו נהרג
אצלינו בישיבה לימדו שכל דבר מתחיל עם סיבה ונגמר בגדר.

הסיבה לדין בן סורר, כותב החינוך שהוא בגלל שזה דבר מגונה.

אבל הגדר כתוב במפורש שהוא עתיד ללסתם את הבריות, ונדמה לי (לא הגעתי לעסוק בסוגיא הזו כבר מספר שנים) שהחינוך עצמו אומר שבלי שזה יגיע לחשש רציחה לא החמירה תורה באדם למרות זלילתו.
 
אצלינו בישיבה לימדו שכל דבר מתחיל עם סיבה ונגמר בגדר.

הסיבה לדין בן סורר, כותב החינוך שהוא בגלל שזה דבר מגונה.

אבל הגדר כתוב במפורש שהוא עתיד ללסתם את הבריות, ונדמה לי (לא הגעתי לעסוק בסוגיא הזו כבר מספר שנים) שהחינוך עצמו אומר שבלי שזה יגיע לחשש רציחה לא החמירה תורה באדם למרות זלילתו.
אמת.
רק הבאתי משם עד כמה מגונה הוא הגבר שאתה מראה לילדיך
 
ככלל, אין ענין לעשות מהומה על לא מאומה.
זה זולל סתם אנרגיה ומפנה את העיסוק מדברים חשובים באמת.
אף ילד לא יבין משהו לא טוב מציור של אלישמע ואפרים.
 
אף ילד לא יבין משהו לא טוב מציור של אלישמע ואפרים.
תעשה סקר.
לך לחיידר ותעבור בכיתה עם הציור הנזכר,
אתה תתפלא וגם תתפלץ מהתשובות.
אמת.
רק הבאתי משם עד כמה מגונה הוא הגבר שאתה מראה לילדיך
מעניין להראות עד כמה דבר מגונה ממקום שכלל אינו ראיה.
ספר מסילת ישרים שמאריך על מעלת הפרישות מהווה מקור יותר טוב.
 
תעשה סקר.
לך לחיידר ותעבור בכיתה עם הציור הנזכר,
אתה תתפלא וגם תתפלץ מהתשובות.
לא זכור לי שכילד ראיתי שם משהו לא טוב
מעניין להראות עד כמה דבר מגונה ממקום שכלל אינו ראיה.
ספר מסילת ישרים שמאריך על מעלת הפרישות מהווה מקור יותר טוב.
נו נו...
 
לא זכור לי שכילד ראיתי שם משהו לא טוב
כנראה אתה בר מעלה מאד גדול...

אני רק רוצה לציין, שאני גם מכניס את הספרים הללו לביתי,
אבל זה עדיין צורם לי לראות את צורת ההתייחסות הזו.
חושבני שהיה אפשר לצייר זאת ביותר רגישות מתבקשת.
 
אז למה אתה כותב דברים שאתה לא אוחז מהם?
נדמה לי שבתחילה כתבתי מאד בעדינות.
אבל עם הויכוח התלהטה רוחי ונסערה, חזיתי בעיני דמיוני את הזאטוט המעיין בספר וצוחק מלא פיו, רגזתי על מר ועל דעימיה שאינם יורדים לסוף דעתי,
ויצא לו עגל הזהב הזה...
מחילה אם זה מפריע למר...
 
ולעוד כמה,

תחשוב אתה מתווכח עם מישהו שעות ובסוף הוא אומר לך 'בעצם אני אוחז כמוך, אני רק חולק על איזה נקודה קטנה...'
זה נכון מאד.
אבל אם יעיין מר שוב בתחילת הדיון הרי ש-
אבל אם כן, ההימנעות צריכה להיות על כל ספרי אלישמע ואפרים ושות', ובעצם על כל ספר שמתאר את הדורות שמבריאת העולם ועד לראשונים.
או אולי שגם האחרונים כמו רבי עקיבא אייגר והקצות החושן לא אמורים להיות מתוארים?
היכן בדיוק עובר הגבול?
כאן עוד הצגתי את העניין כשאלה, האם זה באמת כך.
א. לא תמיד תיאור בדייקנות הוא מעלה. אם ילד רואה תיאור עסיסי של כהן בעל בשר מתיישב על קערה מלאה נתחי בשר, אוכל בידים וקורא "הביאו עוד שלא ישאר נותר", זה מתחבר לילד התמים עם מה שהוא יודע על זלילה ואכילה גסה... רח"ל.
וכאן הוספתי את הילד התמים, (כמובן שילדי לא כאלו תמימים...).
בהמשך זה הקצין יותר...
 
זה נכון מאד.
אבל אם יעיין מר שוב בתחילת הדיון הרי ש-

כאן עוד הגתי את העניין כשאלה, האם זה באמת כך.

וכאן הוספתי את הילד התמים, (כמובן שילדי לא כאלו תמימים...).
בהמשך זה הקצין יותר...
ובכל זאת, אי''ז ראוי, לדעתי העניה
 
תעשה סקר.
לך לחיידר ותעבור בכיתה עם הציור הנזכר,
אתה תתפלא וגם תתפלץ מהתשובות.
אני כילד קראתי הרבה את הספר ולא הפריע לי בכלל.
אני זוכר מאד טוב את התמונה הזאת, ובכל זאת לא הסתכלתי על זה כמשהו שלילי.
 
אתה כבר יודע שאני מקצין בכתיבה...
נדמה לי שבתחילה כתבתי מאד בעדינות.
אבל עם הויכוח התלהטה רוחי ונסערה, חזיתי בעיני דמיוני את הזאטוט המעיין בספר וצוחק מלא פיו, רגזתי על מר ועל דעימיה שאינם יורדים לסוף דעתי,
ויצא לו עגל הזהב הזה...
מחילה אם זה מפריע למר...
כבר הערתי לך מיד כשהתחלת לכתוב בפורום, שחבל שאתה כותב בצורת ניסוח כזאת - כי זה מעורר אנטגוניזם.
אם אתה לא יודע מה זה אנטגוניזם - אז הכוונה שאתה מעורר תחושת התנגדות, גם למי שחושב בעצם כמוך.
 
כבר הערתי לך מיד כשהתחלת לכתוב בפורום, שחבל שאתה כותב בצורת ניסוח כזאת - כי זה מעורר אנטגוניזם.
אם אתה לא יודע מה זה אנטגוניזם - אז הכוונה שאתה מעורר תחושת התנגדות, גם למי שחושב בעצם כמוך.
חשבתי שהתכוונת רק לצורה שהצגתי את הדברים כמוסכמים על כולם ולא על עצם הסגנון עצמו.
תודה לכם.
אקח זאת לתשומת ליבי ובעז"ה אשנה את גישתי.
 
חשבתי שהתכוונת רק לצורה שהצגתי את הדברים כמוסכמים על כולם ולא על עצם הסגנון עצמו.
תודה לכם.
אקח זאת לתשומת ליבי ובעז"ה אשנה את גישתי.
אני מעריך אותך באמת על קבלת ההערה.
 

הודעות מומלצות

את ההדרכה המעשית לא העתקתי וניתן לקוראה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון