מגילה - אשר לו (לא) חומה | ים התלמוד | פורום אוצר התורה מגילה - אשר לו (לא) חומה | ים התלמוד | פורום אוצר התורה
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

הרב מרודוש

משתמש ותיק
gemgemgemgem
הודעות
236
תודות
657
נקודות
82
בפסוק הזה יש קרי עם ואו וכתיב עם אלף
ודרשינן מיניה מגילה ג' ב' שאפי' אם היה לו חומה ועכשיו אין לו חומה
ובתפא"י שם ביאר אבל כשהיתה מוקפת בימי יהושע וגם כשעלה עזרא, אף שחרב חומתה בינתיים, וגם השתא אין לה חומה, אפ"ה דינה כערי חומה, מדכתיב אשר לא חומה באל"ף, ואפ"ה צריך הקורא לחשוב בשעה שקורא כאילו כתוב לו בוי"ו

אשר לפי זה יש לנו נערוון לשבת הקרובה
 
כל קרי וכתיב הוא נקרא בצורה אחרת ממה שהוא נכתב
אבל כאן הקרי והכתיב הוא אותו דבר
ברור שזה דבר שצריכים לשים לב אליו במיוחד הפעם, אבל זה שזה צעכב הוא לכאו' פשוט ולא צריך להגיע לד' התפא''י
 
ברור שזה דבר שצריכים לשים לב אליו במיוחד הפעם, אבל זה שזה צעכב הוא לכאו' פשוט ולא צריך להגיע לד' התפא''י
אני אסביר
כל קרי וכתיב צריך לקרא את הקרי וזה לעיכובא
אבל כאן הקריאה היא אותו דבר
ולא מצאנו מי שיאמר שאם הבעל קורא חשב שקוראים לו עם אלף לא יצא
 

הודעות מומלצות

מתוך ה'מגדלות מרקחים':...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון