בשר שנתעלם בישיבות. | הלכה ומנהג | פורום אוצר התורה בשר שנתעלם בישיבות. | הלכה ומנהג | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

אוראל סולטן

משתמש רשום
gemgem
הודעות
45
תודות
248
נקודות
45
בהיותי בישיב"ק היה לנו מנקה א"י, שהיה עוזר לטבחית גם בבישולים וכו'.
לאחר שהטבחית סיימה להכין את האוכל היא הייתה הולכת, והעוזר היה נשאר לבד במטבח.

ובאמת תמהתי: איך יתכן שנותנים לו להישאר לבד, ולא חוששים מבשר שנתעלם?

אשמח לתשובות ומקורות.
 
שו''ע יו''ד סי' ס''ג ס''ב
ויש מתירין בשר שנתעלם מן העין אם מצאו במקום שהניחו. הגה: והמנהג להקל כסברא האחרונה. ואפילו אם היה ביד נכרים, במקום שכל המוכרים הם ישראלים המוכרים בשר כשר.
 
נערך לאחרונה:
בהיותי בישיב"ק היה לנו מנקה א"י, שהיה עוזר לטבחית גם בבישולים וכו'.
לאחר שהטבחית סיימה להכין את האוכל היא הייתה הולכת, והעוזר היה נשאר לבד במטבח.

ובאמת תמהתי: איך יתכן שנותנים לו להישאר לבד, ולא חוששים מבשר שנתעלם?

אשמח לתשובות ומקורות.
על בשר שנתעלם לא חלים דיני ייחוד?
כוונתי להתיר מחמת 'טבחה בעיר' וכו'...
 
נערך לאחרונה:
שו"ע יו"ד קי"ח סעיף י
המניח עובד כוכבים בביתו ובו דברים שאם הוחלפו יש בהם אפילו איסור תורה אם הוא יוצא ונכנס[1] או אפילו שהה זמן רב ולא הודיעו שדעתו לשהות מותר ולא חיישינן שמא החליף אפילו אם הוא נהנה בחליפין והוא שלא סגר הבית עליו (טור והמחבר ריש סימן קכ"ט) לפי שהוא מתיירא בכל שעה לאמר עתה יבוא ויראני אבל אם הודיעו שדעתו לשהות אסור, ואם אינו נהנה בחליפין מותר בכל ענין דלא חיישינן שמא החליף להכשילו כיון שאין לו הנאה בדבר


[1] ואפי' קטן יוצא ונכנס מהני, ואפילו באיסור דאורייתא, [ש"ך סקל"ג].
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה