הלכות שבת - מי מגדולי ישראל היקל בחשמל בשבת | הלכה ומנהג| דף 3 הלכות שבת - מי מגדולי ישראל היקל בחשמל בשבת | הלכה ומנהג| דף 3
כבוד הרב שילה, נראה לי שאתה מנסה לעשות צחוק. הרי כבר ידוע, שהחזו"א כשידברו איתו על מעשה שבת הוא אמר, מה אתם מדברים על מעשה שבת דרבנן, כשזה חילול השם דאוריתא. לכן להעלות תשובה למה זה לא מעשה שבת, זה זלזול באינטלגנציה של החברים פה.
א- אני לעולם לא 'עושה צחוק'!!! לא באופי שלי
ב- השבתי למה ששאלו. שאלו מה מועיל מה שכתבתי שהשארת כל המכשירים דלוקים מע"ש מונעת את החשש של לפני עיוור, ודנו האם כוונתי ל'לפני דלפני', ולכן העלתי את הסיכום בנושא זה.
ג- אם היו שואלים על חילול השם - הייתי מפנה לפרק שכתבתי על חילול השם.
 
אבל בשביל מה כתבת על מעשה שבת, כשאף אחד לא עוסק בזה.
לא הבנתי מה אתה רוצה
מי כתב על מעשה שבת?
לפני דלפני לא שייך למעשה שבת אלא לחשש דאורייתא היחיד המוגדר שיש כאן - ששמו בישראל לפני עיוור
[חילול השם איננו משהו מוגדר]
לגבי מעשה שבת זה פרק נפרד, עם ניתוח מקיף של הסוגיות
פשוט צריך לקרוא את כל המאמר שלי
 
נערך לאחרונה:
אכן, ועל זה כתבתי בראש האשכול שדעתו היתה להקל מצד טעם זה.
הדיון באשכול הוא על שימוש בחשמל בשבת, מכל סיבה שהיא.
ולא רק מצד מעשה שבת
וכידוע שעיקר טעמו של מרנא החזוא היה משום חילול השם שבזה
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

היכן ניתן להשיג את הספרים הנ"ל או את שיעוריו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון