ד' תעניות בין המצרים ת"ב - לקנות בגד שחייב בשהחיינו בשלשת השבועות | ענייני דיומא ד' תעניות בין המצרים ת"ב - לקנות בגד שחייב בשהחיינו בשלשת השבועות | ענייני דיומא
  • פורום אוצר התורה מאחל לכל חברי הפורום שליט"א
    שנה טובה ומתוקה כתיבה וחתימה טובה בספרן של צדיקים גמורים 🌸
פשטות נראה מלשון המ''ב דשהחיינו הוא סיבה לשמחה והשאלה אם מי שלא מברך זה אומר שהוא לא שמח או שסב''ל ואם הוא שמח רק סב''ל פשטות אסור כי זה שמחה של שהחיינו
 
פשטות נראה מלשון המ''ב דשהחיינו הוא סיבה לשמחה והשאלה אם מי שלא מברך זה אומר שהוא לא שמח או שסב''ל ואם הוא שמח רק סב''ל פשטות אסור כי זה שמחה של שהחיינו
אני הבנתי שהעניין הוא לא השמחה אלא שא"א לומר שהחיינו על ימים אלו שהם פורענות
ממילא מי שאינו מברך [צ"ע למה אינו מברך...] יכול לחדש
מלבד זאת כתב המשנ"ב שכיון שזו חומרא יתירה והגר"א והט"ז אינם מסכימים עם דין זה, בשבת ודאי אפשר.
 
אני הבנתי שהעניין הוא לא השמחה אלא שא"א לומר שהחיינו על ימים אלו שהם פורענות
ממילא מי שאינו מברך [צ"ע למה אינו מברך...] יכול לחדש
מלבד זאת כתב המשנ"ב שכיון שזו חומרא יתירה והגר"א והט"ז אינם מסכימים עם דין זה, בשבת ודאי אפשר.
איפה כתוב שהסיבה לא להגיד שהחיינו בימי פורענות כי הרי על ילד מברכים
 
פשטות נראה מלשון המ''ב דשהחיינו הוא סיבה לשמחה והשאלה אם מי שלא מברך זה אומר שהוא לא שמח או שסב''ל ואם הוא שמח רק סב''ל פשטות אסור כי זה שמחה של שהחיינו
במשנ"ב סי' תקנ"א ס"ק מ"ה מבואר שכל האיסור הוא מצד הברכה [ולכן אם בירך קודם אין בעיה לחדש עד ר"ח].
 
איפה כתוב שהסיבה לא להגיד שהחיינו בימי פורענות כי הרי על ילד מברכים
משנה ברורה סי' תקנ"א סעיף י"ז
אז איך על ילד מברכים?
עי' במשנ"ב שם שאם יפסיד הברכה אם ימתין [כגון שלא יהיה לו פרי חדש] מברכים גם בבין המצרים.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

רבי מרדכי טברסקי (ר' מאטאלע, תקצ"ט, 1839 - י"ז...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון