כללי - נשים שרוקדות בחתונה כשיש גבר שמצלם | הלכה ומנהג| דף 2 כללי - נשים שרוקדות בחתונה כשיש גבר שמצלם | הלכה ומנהג| דף 2
ושלא תלכנה לים שמא מישהו יעשה חורים במחיצות ויציץ, ושלא תעמודנה בתור בסופרמרקט שמא מישהו יעמוד בתור מאחריהן ויעבור על לא ילך אחורי אשה, ושלא תלכנה ברחוב שמא מישהו יבחר לשזוף את עיניו בהן, ושלא תכנה קליפים לנשים שמא מישהו יצפה בזה, וכו' וכו' וכו'.
ביחזקאל ג' כתוב
בְּאָמְרִי לָרָשָׁע מוֹת תָּמוּת וְלֹא הִזְהַרְתּוֹ וְלֹא דִבַּרְתָּ לְהַזְהִיר רָשָׁע מִדַּרְכּוֹ הָרְשָׁעָה לְחַיֹּתוֹ הוּא רָשָׁע בַּעֲוֹנוֹ יָמוּת וְדָמוֹ מִיָּדְךָ אֲבַקֵּשׁ:
וְאַתָּה כִּי הִזְהַרְתָּ רָשָׁע וְלֹא שָׁב מֵרִשְׁעוֹ וּמִדַּרְכּוֹ הָרְשָׁעָה הוּא בַּעֲוֹנוֹ יָמוּת וְאַתָּה אֶת נַפְשְׁךָ הִצַּלְתָּ
כלומר כשהזהרת את הרשע - הוא בעוונו ימות ואתה את נפשך הצלת [ושימו לב שכשהזהרת אותו - כבר לא כתוב בפסוק שהוא רשע, כשהאזין לתוכחה לפחות (הערת הרב אפרים כהנא)]
אין חיוב להתנהג באופן משונה, אשה רוקדת אצל נשים - הוא לגיטימי לחלוטין, ואם מישהו בוחר לצפות בהן - זבש"ו, ומה הקשר אליהן?
 
כי הסרטת ריקוד נשים זהו פירצה למכשול.
בדיוק כמו שנטפרי חוסמים שירת נשים למרות שיש נשים שרוצות לצפות בזה.
מה הקשר?
נטפרי חוסם משהו שפתוח לכל המעוניין, אבל להסריט אירוע סגור והההסרטה אינה מופצת, מה הבעיה?

יכל להיות שההוראה הבאה של סמינר וולף תהיה, שאם אמא מצלמת את הילדות בבית, פשוט צריך לקום וללכת מהבית, בדיוק כמו נטפרי...
 
אין חיוב להתנהג באופן משונה, אשה רוקדת אצל נשים - הוא לגיטימי לחלוטין, ואם מישהו בוחר לצפות בהן - זבש"ו, ומה הקשר אליהן?
בהחלט.
לכן מותר לנשים לרקוד בחתונה....

אבל כשמישהו מסריט, זה משהו אחר.
זה כמו ללכת לים בידיעה שאנשים צופים בה כעת.

לא אמרו שיש בזה איסור גמור מהפן ההלכתי,
אבל גדר לבנות בית יעקב - יש.
נטפרי חוסם משהו שפתוח לכל המעוניין, אבל להסריט אירוע סגור והההסרטה אינה מופצת, מה הבעיה?
איני יודע למה אתה קורא "לא מופץ".
מספיק שזה נמצא במשפחה המורחבת כדי לעורר בעיה.
ובהרבה מהמקרים שיש הסרטת נשים, זה עובר לכלל המשפחה, לפעמים גם בקבוצות המשפחתיות, לפעמים גם בנוספות, עבודה וכו' ואכמ"ל.
יכל להיות שההוראה הבאה של סמינר וולף תהיה, שאם אמא מצלמת את הילדות בבית, פשוט צריך לקום וללכת מהבית, בדיוק כמו נטפרי...
לעשות צחוק אפשר מכל דבר.
אבל ברור שיש בזה עניין וגדר לבנות בית יעקב הכשרות והצנועות.
 
אבל כשמישהו מסריט, זה משהו אחר.
זה כמו ללכת לים בידיעה שאנשים צופים בה כעת.
כשאשה מסריטה נשים - שום איש לא צופה בהן
ומה שיעשו בהמשך - לא העסק שלהן יותר מאשר כל החיים הנורמאלים של אשה שהולכת ברחוב ולא יודע מה עובר בראש של ההולכים ברחוב
 
כשאשה מסריטה נשים - שום איש לא צופה בהן
ומה שיעשו בהמשך - לא העסק שלהן יותר מאשר כל החיים הנורמאלים של אשה שהולכת ברחוב ולא יודע מה עובר בראש של ההולכים ברחוב
א. יש חיים נורמלים, שזה כולל הליכה ברחוב, לים, וכו'.
ויש מחוץ לזה, את החוויות החברתיות כמו חתונה וכו'.

ב. אין הבדל בין "ידוע שאיש צופה בהן עכשיו"
לבין "ידוע שאיש יצפה בהן בעוד 24 שעות".
 
נראה לי ים זה יותר חויה חברתית מאשר חתונה שזה חיים נורמלים ותקינים
הגדרתי את זה לא טוב.

ההגדרה הנכונה היא שאדם לא צריך להמנע מדברים שהוא עושה לעצמו בגלל חשש ממכשול של אנשים אחרים.
אבל אדם כן צריך להזהר מאירועים פומביים או דברים ציבוריים שיכולים להביא מכשול.
 
א. יש חיים נורמלים, שזה כולל הליכה ברחוב, לים, וכו'.
ויש מחוץ לזה, את החוויות החברתיות כמו חתונה וכו'.

ב. אין הבדל בין "ידוע שאיש צופה בהן עכשיו"
לבין "ידוע שאיש יצפה בהן בעוד 24 שעות".
קשה לי להזדהות עם דבריך, החילוק הזה מלאכותי ובלי בסיס - אא"כ באמת תביא לו ראיה לא מסברתך אלא מהמקורות הברורים.
ואם אתה אומר שאין הבדל בין איש כעת לאח"כ - הרי ששניהם מותרים! היא עושה מה שצריכה לעשות כעת - לשמח כלה, ובמקום שזה צריך להיות - בין הנשים ועם מחיצה, ולא אמור לעניין אותה שאיש שמגיע למחיצה כדי לקרוא לאשתו - יראה אותה רוקדת - כי זו הבעיה שלו ולא שלה.
 
קשה לי להזדהות עם דבריך, החילוק הזה מלאכותי ובלי בסיס - אא"כ באמת תביא לו ראיה לא מסברתך אלא מהמקורות הברורים.
לא מלאכותי כלל.
אולי תוכל לבאר את הבעיה בחילוק,
במילים קצת יותר הגיוניות וסברתיות מ"מלאכותי" או "בלי בסיס"
ואם אתה אומר שאין הבדל בין איש כעת לאח"כ - הרי ששניהם מותרים! היא עושה מה שצריכה לעשות כעת - לשמח כלה, ובמקום שזה צריך להיות - בין הנשים ועם מחיצה, ולא אמור לעניין אותה שאיש שמגיע למחיצה כדי לקרוא לאשתו - יראה אותה רוקדת - כי זו הבעיה שלו ולא שלה.
לפי דעתך, אישה יכולה לשיר אף שמגיע גבר, כי לא אמור לעניין אותה שהוא נכשל, ו"זו בעיה שלו ולא שלה"?
 
חילוק שאין לו בסיס בגמ' או ראשונים - הרי שהוא חילוק בלי בסיס
אולי הוא נכון, אבל הוא צריך ביסוס
לומר סברות זה הדבר הכי קל לאדם חכם, ואדם חכם יכול לומר סברות לכל כיוון אפשרי, כמעט

אשה יכולה לשיר במקום של נשים, ששום גבר לא אמור להגיע לשם, ואם מישהו מגיע - זה לחלוטין הבעיה שלו ולא שלה, שילך משם
 
אשה יכולה לשיר במקום של נשים, ששום גבר לא אמור להגיע לשם, ואם מישהו מגיע - זה לחלוטין הבעיה שלו ולא שלה, שילך משם
ואם גבר אמור להגיע לשם?

ומה לעשות שהפוסקים אומרים להפסיק לשיר כשמגיע גבר??
 
לעשות צחוק אפשר מכל דבר.
זה לא צחוק, זה מראה בפרצוף.
אבל ברור שיש בזה עניין וגדר לבנות בית יעקב הכשרות והצנועות.
לשמח כלה יותר חשוב מ'עניין וגדר'..

שמת לב שזה התחיל מ'פרצה למכשול' ונגמר ב'עניין וגדר',
והכול על חשבון שמחת כלה.

חסידות של שטות.
 
זה לא צחוק, זה מראה בפרצוף.

לשמח כלה יותר חשוב מ'עניין וגדר'..

שמת לב שזה התחיל מ'פרצה למכשול' ונגמר ב'עניין וגדר',
והכול על חשבון שמחת כלה.

חסידות של שטות.
סליחה?
בכמה חתונות היית כשהסריטו נשים?

בבני ברק זה לא קיים בכלל, בירושלים זה קיים במיעוט!

בקשה לא להפוך את הגדר הזה שקיים בכל בתי ישראל הכשרים,
לבעיה וחוסר "שמחת כלה" כביכול.
 
סליחה?
בכמה חתונות היית כשהסריטו נשים?
אני לא נמצא בעזרת נשים בדר"כ.. אבל מה שידוע לי שבקהילות רבות בליטאים יש הסרטות בגברים ובנשים,
וגם בקהילות החסידים (אלו שאין להם בעיה עם הסרטות בעצם גם בגברים),
בבני ברק זה לא קיים בכלל, בירושלים זה קיים במיעוט!
לא נכון
בקשה לא להפוך את הגדר הזה שקיים בכל בתי ישראל הכשרים,
לבעיה וחוסר "שמחת כלה" כביכול.
לא התכוונתי שאי הצילום מהווה חוסר בשמחת כלה, אלא שאם יש הסרטה ומחמתה החברות עוזבות את המעגל זה ממש 'בעיה וחוסר' בשמחת כלה.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
לא התכוונתי שאי הצילום מהווה חוסר בשמחת כלה, אלא שאם יש הסרטה ומחמתה החברות עוזבות את המעגל זה ממש 'בעיה וחוסר' בשמחת כלה.
העניין הוא שזה לא קורה.
לך תברר את המציאות לפני שאתה זועק - קשקוש...
 
הדיון כאן התחיל בהשגת גבול של צלם שנכנס לעזרת נשים והמשיך בהשגת גבול של האשכול ד'לפני עיוור'...
בלפני עיוור יש גדר והפסק להלכה בו, יחייב גם כאן.
 
נערך לאחרונה:
ואם גבר פתאום נכנס בכח לחוף של נשים - כולן אמורות לברוח הביתה?
ברור.
תשאל את הפוסקים.
הדעה הרווחת היום שלנשים אסור להכשיל את הגברים. נקודה.
אם גבר מגיע יש ללכת משם.

זה לא סותר את עובדה שצריך להיות נורמלי ולא להשתגע בגלל רשע אחד שמקפיד לעבור איסורים....
 

הודעות מומלצות

היום חל היא''צ של הגרא''י ברטלר זצ''ל
מגדולי...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון