למה מתחילים בכוללים כ''כ מאוחר את הזמן!!!. האם עבודה חשובה יותר? ח''ו. | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2 למה מתחילים בכוללים כ''כ מאוחר את הזמן!!!. האם עבודה חשובה יותר? ח''ו. | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2
נכון מאוד.
והנה בזמן שאחנו רוצים שהממשלה ואחינו התועים (שיחזרו בתשובה אמן) יבינו את חשיבות התורה, עלינו מוטל קודם כל באמת באמת קצת להבין את גודן חשיבותה!!!.
למה אם צריך לקחת ילד מהחידר מכל סיבה שהיא אז הבעל צריך, כי האשה בעבודה!!, וואוו הבעל בכולל מחזיק את העולם ואסור להפריע [אז ירד 30 שקל מהעבודה + מונית], [לו נשאל את הגרח''ק מסתמא יסכים לזה שהאשה תשתחרר כשמתאפשר].
למה מאחרים יותר מכל עבודה למינהו, שלפחות נגיע בזמן בכל מחיר ובכל מצב, וכמו בעבודה שאין שום תירוצים חתונה וכדו'.
למה בברית על הבוקר [כל אחד ומנהגו] להם מותר להזרז כי יורד להם כסף, ולאברכים הם ממילא לא מפסידים כלום ומחויבים להישאר (תקצרו תסעודה ושכולם ישארו בזריזות ושיתחיל מוקדם ובכך יהיה לכולם סדר יום נורמלי)
וזאת למודעי שלא ח''ו לקנטר על נזר הבריאה, אלא פשוט שאני או עוד צדיק אחד שיראה את זה, יתחזק וישנה את סגנון חשיבתו, והמודל לחקות עובדים זה מחייב גדול כי שמה לא שמענו כ''כ על תירוצים. [את זה שמעתי מגדול אחד בדורינו!!! (שבדר'כ חפץ בעילום שם) טענה זו אינספור פעמים, וכן שעל אברכים ללמוד הלכות פועלים מחשש גזל כשמפטפטים וכודו' (ואכמ''ל בזה).
@יהודי פשוט ממש למה לקטנר על עם ישראל למרן הגרא''מ שך לא הפריע למרן הגרי''ש אלישיב לא הפריע וד''ל
אני חושב שהכי טוב שאין מסגרת כמה חודשים בשנה עדיף שאברך לפעמים יתרגל ללמוד לבד ולהשקיע בכל מיני סוגיות שלא לומדים בכולל אפי' שהוא ילמד בפחות זה תורה לשמה מבוררת ומנופה
 
וכבר הכה על קודוקודם מרן הגרמ"ה שליט"א שרצו לסגור את ביה"ז בכל מיני מצבים.
הנהגת הישיבות והכוללים מסורה לגדולי התורה ולא למצבי רוח של מה יאמרו.
 
@יהודי פשוט ממש למה לקטנר על עם ישראל למרן הגרא''מ שך לא הפריע למרן הגרי''ש אלישיב לא הפריע וד''ל
אני חושב שהכי טוב שאין מסגרת כמה חודשים בשנה עדיף שאברך לפעמים יתרגל ללמוד לבד ולהשקיע בכל מיני סוגיות שלא לומדים בכולל אפי' שהוא ילמד בפחות זה תורה לשמה מבוררת ומנופה
וגם אם הוא לא ילמד אלא יתאוורר קצת גם טוב.
להתאורר זה לא מילה גסה.
 
וכבר הכה על קודוקודם מרן הגרמ"ה שליט"א שרצו לסגור את ביה"ז בכל מיני מצבים.
הנהגת הישיבות והכוללים מסורה לגדולי התורה ולא למצבי רוח של מה יאמרו.
חושב להוסיף על דברי @רבי יש פה פורום מספיק מעניין ומגוון חברי יקירי למה לשבת ולקשקש על דברים למה כובע עף לגובה די אין בזה תועלת רק מביא לבעיות בבין אדם לחבירו לשון הרע רכילות
 
@יהודי פשוט ממש באמת שאין לי כלום נגדך.
רק הטענה הזו מרתיחה אותי לכ פעם מחדש.

אני מתעסק קצת עם רחוקים, והרבה שואלים למה אנחנו רואים את החרדים פה ושם.
והתשובה שלי בחיקי, אני לא חופר לכם איפה אתם נופשים וכמה אתם נופשים, אנא השאירו לי את הנופש שלי לעצמי.

הרבה פעמים מבלי להשים לב אנחנו נופלים למלכודת שלהם בכל מיני טענות שונות ומשונות.
 
@יהודי פשוט ממש באמת שאין לי כלום נגדך.
רק הטענה הזו מרתיחה אותי לכ פעם מחדש.

אני מתעסק קצת עם רחוקים, והרבה שואלים למה אנחנו רואים את החרדים פה ושם.
והתשובה שלי בחיקי, אני לא חופר לכם איפה אתם נופשים וכמה אתם נופשים, אנא השאירו לי את הנופש שלי לעצמי.

הרבה פעמים מבלי להשים לב אנחנו נופלים למלכודת שלהם בכל מיני טענות שונות ומשונות.
יש איזה מוטו חדש בהרבה מן החרדים לקנטר הגאון המופלג הרב @יהודי פשוט ממש אתה באמת חושב כך או סליחה מכבודך הרב והנשגב חיפשת על מה לפתוח אשכול חבל פעם הבאה תחשוב על אשכול למענם של לומדי התורה אל לך להקטינם ולפרט כמה גרוע
ברוך ה' זה הדור הכי משופע בתורה בכל הבחינות וברוך ה' שיש בין הזמנים להתוארר וכן ללמוד בשעות אחרות אמנם אולי פחות כמות אבל איכות רוגע וחיבור לתיירה
ואמת אני מבין אות גם אני רוצה ליהות תמיד בפורנט ולפתוח אשכולות וכך עשיתי בהתחלה עד שהבנתי הגזמתי
אם אתה רוצה לדעת להתנהל נכון בפורום הבט על הגדולים כדוגמת ההגאון ר'@נדיב לב הגאון ר@עוזי ומגני הגאון ר @בד קודש הגאון ר'@רבי ועוד כהנה אני עדיין באמצע ללמוד
 
נערך לאחרונה:
וא''ל שכך תיקנו גדולי הדורות, כי אני יודע על הרבה שמדרבנים להתחיל מקודם יותר, ועכ''פ א'ז הלמ''מ לומר חוקה היא וסתום פיך, ואיך יתכן שגרע ח''ו מעבודה ששם עובדים עד הסוף בלי תירוצים כידוע, והבן
 
כולל הוא לא עבודה.
הוא עבודת ה'. אין ספק שצריך לייקר את התורה. אבל בין הזמנים בניסן ובתשרי היה כבר אצל תלמידי רבא.
אוקירו לנשייכו כי היכי דתיעתרו.
כלומר, תהיו קצת בבית עם הילדים, תעניקו קצת שם. וזה לא מגרע ממעלת התורה כלום.
לגבי החילונים, הם תמיד ישנאו ושום דבר לא צריך לפעול על פיהם.
כן אמר מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצ"ל ומשום הכי בכולל חזו"א אין שמירת סדרים כלל משום שכולל זה לא עבודה ואברכים אינם פועלים.

ולגופו של ענין במלחמת יוה"כ התחילו את הזמן יותר מוקדם ויש הטוענים משם הרב שך זצ"ל שאמר שהזמן היה יותר חלש מחמת זה. (איני יודע מקור לזה כלל אך כך שמעתי).
 
@יהודי פשוט ממש למה לקטנר על עם ישראל למרן הגרא''מ שך לא הפריע למרן הגרי''ש אלישיב לא הפריע וד''ל
אני חושב שהכי טוב שאין מסגרת כמה חודשים בשנה עדיף שאברך לפעמים יתרגל ללמוד לבד ולהשקיע בכל מיני סוגיות שלא לומדים בכולל אפי' שהוא ילמד בפחות זה תורה לשמה מבוררת ומנופה
אני לא חושב שזה קנטור, זו שאלה אמיתית, מצד אחד מדברים על שקיעות בתורה וחומר עוון ביטול תורה, ומצד שני מאפשרים לזה לקרות.
וכל ההצטדקויות לא מתיישבות עם עם כל מה שמדברים ומטיפים על חשיבות הזמן וכו'.
 
למה אם צריך לקחת ילד מהחידר מכל סיבה שהיא אז הבעל צריך, כי האשה בעבודה!!, וואוו הבעל בכולל מחזיק את העולם ואסור להפריע [אז ירד 30 שקל מהעבודה + מונית], [לו נשאל את הגרח''ק מסתמא יסכים לזה שהאשה תשתחרר כשמתאפשר].
אני שמעתי בשם הגרי"ש אלישיב, כי כאשר יש ילד חולה וכדו', הבעל צריך להישאר עם הילד ולא האשה, ונתן שני טעמים, א - כי האשה משועבדת למקום עבודתה ואילו הבעל לא משועבד לכולל, ב- הבעל יכול איך שהוא ללמוד גם בבית, והאשה לא יכולה.
 
ככלל,
היחס של אברך אמור להיות שהוא לומד תורה 24/7, אבל הגוף גם צורך את שלו, שינה, אכילה, וכמובן התאווררות.
וכמובן יש מצוות שא"א לעשותם ע"י אחרים, כגון לקחת את הילד מהחיידר וכדו', [שהאשה משועבדת בחו"מ למקומם עבודתה, וכמשנ"ת],
סדרי הכולל הם ב' סדרים בלבד, אבל כל שאר הזמן הוא תחת אחריות האברך,
וממילא אפשר להתחיל את הזמן בר"ח לסימנא טבא, ואפשר ללכת לברית משום שזה מצווה שא"א לעשותה ע"י אחרים [חסד בגופו], ועוד כהנה וכהנה...

אמנם אברך שלא זה המוטיב אצלו, והוא לומד רק בסדרים של הכולל, ואצלו זה כמו עבודה שאחרי הכולל שוכח מהכל,
אה"נ צריך להתנהג כבעבודה, לא ללכת לבריתות, ולא לפחות מ9.5 שעות ביום, ולהתחיל מיד באיסרו חג את הזמן
 
@יהודי פשוט ממש למה לקטנר על עם ישראל למרן הגרא''מ שך לא הפריע למרן הגרי''ש אלישיב לא הפריע וד''ל
דבריכם צודקים וכן המעירים בהודעות הבאות. אני לא ביארתי את עצמי מספיק.
זה לא ח''ו שאני מחפש חסרונות, אלא נקודות שאפשר לתקן, ולכן אם למשל אברך אחד ברכסים ובק''ס וכו' ... ידבר עם הר''כ, והבהסכמת האברכים יתחילו מוקדם יותר בזמן הבא, [א''ז מתאפשר, וכמו שהעירו הקודמים שיש הרבה דברים חשובים] אבל במידה שאפשרי, והיה זה שכרנו שעוד כמה כוללים של עשרות אברכים ילמדו עוד שעות, וכל כולל גורם לעוד כולל לקנאת סופרים.
וכנ''ל בשמירת הזמן שזה לא לקנטר, אלא שעי''כ נשים לב שלפעמים הזמן יכול להימרח על ויכוח 'חשוב' בחדר קפה. כנלע''ד
 
אפשר ללכת לברית משום שזה מצווה שא"א לעשותה ע"י אחרים [חסד בגופו], ועוד כהנה וכהנה...
להגיע לכולל בשביל שהחברותא לא ירדם על הגמ' זה גם מצווה שא''א לעשותה ע''י אחרים בדר'''כ.
ובפרט במשפחות שיש הרבה שמחות בליעהה''ר ובשמחות אצל כולם, כדאי לזרז את סעודת הברית בשביל שיהיה חיים נורמליים.
 
להגיע לכולל בשביל שהחברותא לא ירדם על הגמ' זה גם מצווה שא''א לעשותה ע''י אחרים בדר'''כ.
ומבשרך אל תתעלם נאמר על המשפחה
ובפרט במשפחות שיש הרבה שמחות בליעהה''ר ובשמחות אצל כולם, כדאי לזרז את סעודת הברית בשביל שיהיה חיים נורמליים.
אצלנו במשפחה עשו תיקון גדול, שזמן סיום הסעודה, הוא כשעתיים אחרי הזמן שהברית היתה אמורה להתחיל,
וכבר הרבה שנים שעומדים בזה בהצלחה.
 
התשובה הפשוטה לעניין היא
כי כך התקבע הדבר

אנו חיים בדור של מסגרת וקיבעון,
 
נכון מאוד.
והנה בזמן שאחנו רוצים שהממשלה ואחינו התועים (שיחזרו בתשובה אמן) יבינו את חשיבות התורה, עלינו מוטל קודם כל באמת באמת קצת להבין את גודן חשיבותה!!!.
למה אם צריך לקחת ילד מהחידר מכל סיבה שהיא אז הבעל צריך, כי האשה בעבודה!!, וואוו הבעל בכולל מחזיק את העולם ואסור להפריע [אז ירד 30 שקל מהעבודה + מונית], [לו נשאל את הגרח''ק מסתמא יסכים לזה שהאשה תשתחרר כשמתאפשר].
למה מאחרים יותר מכל עבודה למינהו, שלפחות נגיע בזמן בכל מחיר ובכל מצב, וכמו בעבודה שאין שום תירוצים חתונה וכדו'.
למה בברית על הבוקר [כל אחד ומנהגו] להם מותר להזרז כי יורד להם כסף, ולאברכים הם ממילא לא מפסידים כלום ומחויבים להישאר (תקצרו תסעודה ושכולם ישארו בזריזות ושיתחיל מוקדם ובכך יהיה לכולם סדר יום נורמלי)
וזאת למודעי שלא ח''ו לקנטר על נזר הבריאה, אלא פשוט שאני או עוד צדיק אחד שיראה את זה, יתחזק וישנה את סגנון חשיבתו, והמודל לחקות עובדים זה מחייב גדול כי שמה לא שמענו כ''כ על תירוצים. [את זה שמעתי מגדול אחד בדורינו!!! (שבדר'כ חפץ בעילום שם) טענה זו אינספור פעמים, וכן שעל אברכים ללמוד הלכות פועלים מחשש גזל כשמפטפטים וכודו' (ואכמ''ל בזה).
טענה לא נכונה
נכון עם הילד חולה או מאחר הבעל מהכולל נשאר אתו
ולא האישה אפי' שברור שהבעל יותר חשוב שילמד אבל
עם האישה תישאר עם ילד שחולה או שצריך להשתחרר ללכת לרופא וכדו'
היא תישאר בעבודה כי יפטרו אותה כי יש לה 7 ילדים זה קורה כמעט על בסיס דו חודשי לפחות
ואז לא יהיה בכלל כסף והבעל יצטרך לצאת לעבוד לגמרי ולא להחסיר שעה שעתיים
פעם בשבועיים


נ.ב שמעתי מילים אלו מהגר"מ גרוס שליט"א
 
לא רק גובה הסכום.
אין פנסיה, אין ביטוח לאומי.
נדירים הכוללים שבהם התשלום הוא בזמן.
מישהו פעם הגיע לאחד מראשי הכוללים החשובים ואמר לו שהוא מפסיק לעשות שמירת סדרים .
אז הרה''כ אמר לו אן בעיה לא תקבל מלגה
אותו אברך המשיך להגיע לכולל במקום ב 9 הגיע ב 10 ועשה שטייגען וחיל
לאחר כמה חודשים הגיע אליו כבוד הראש כולל ושאלו. הרי ידוע שאתה דחוק א''כ איך אתה לא עושה שמי''ס ומגיע ולומד בהתמדה גדולה?
ענה לו האברך. החלטתי לעבוד כל יום שעה לפני הכולל ואני מקבל פי 3 מהמלגה הזעומה אז מחדא אין לי לחץ של שמי''ס ומחדא ברוך ה' יש געלט
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

וְשִׁלַּח אֶת הַצִּפֹּר הַחַיָּה עַל...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה