למה מתחילים בכוללים כ''כ מאוחר את הזמן!!!. האם עבודה חשובה יותר? ח''ו. | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 3 למה מתחילים בכוללים כ''כ מאוחר את הזמן!!!. האם עבודה חשובה יותר? ח''ו. | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 3
ככלל,
היחס של אברך אמור להיות שהוא לומד תורה 24/7, אבל הגוף גם צורך את שלו, שינה, אכילה, וכמובן התאווררות.
וכמובן יש מצוות שא"א לעשותם ע"י אחרים, כגון לקחת את הילד מהחיידר וכדו', [שהאשה משועבדת בחו"מ למקומם עבודתה, וכמשנ"ת],
סדרי הכולל הם ב' סדרים בלבד, אבל כל שאר הזמן הוא תחת אחריות האברך,
וממילא אפשר להתחיל את הזמן בר"ח לסימנא טבא, ואפשר ללכת לברית משום שזה מצווה שא"א לעשותה ע"י אחרים [חסד בגופו], ועוד כהנה וכהנה...

אמנם אברך שלא זה המוטיב אצלו, והוא לומד רק בסדרים של הכולל, ואצלו זה כמו עבודה שאחרי הכולל שוכח מהכל,
אה"נ צריך להתנהג כבעבודה, לא ללכת לבריתות, ולא לפחות מ9.5 שעות ביום, ולהתחיל מיד באיסרו חג את הזמן
לאחר מחשבה..
לפעמים יתכן שהאברך השני יגיע למספר שעות לימוד ביום גבוה מהראשון,
מ"מ השני הוא עובד אצל הקב"ה, הראשון דבוק בקב"ה..
וההבדל בין שניהם כההבדל בין הרקיע הראשון לשני...
 
אני מתאמץ להבין מה לא מובן
לא אמרתי שכולל הוא עבודה, ח''ו, אמרתי שיש לנו ללמוד מהאנשים שעובדים ששם אין כ''כ תירוצים. כי כשיורד כסף אז נזהרים יותר, ואני לא מצליח להבין איך הגענו לגובה מלגת הכוללל וכו', מי מעלה בכלל על הדעת שכולל הוא עבודה, הכוונה היא על ניצול הזמן מתי שרק אפשרי
ואם יהיה שש אנכי על אמרתך כמוצא שלל רב אז בוודאי שיגרום לחיזוק בזמנים וכדו' ככה אני מבין עכ''פ
 
ענה לו האברך. החלטתי לעבוד כל יום שעה לפני הכולל ואני מקבל פי 3 מהמלגה הזעומה אז מחדא אין לי לחץ של שמי''ס ומחדא ברוך ה' יש געלט
אני רק שאלה קטנה...
בעבודה אין לחץ של שמירת סדרים? לאותה שעה שבה הוא כביכול עובד, אינו מחוייב להתייצב בדיוק בשעה היעודה?
 
כי כשיורד כסף אז נזהרים יותר,
איני סבור שזאת הסיבה.
לאדם עובד יש מחוייבות למעביד, ובשל כך הוא אינו תלוי בעשיית הנכון והראוי, אלא בעשיית צורכי המעביד והעבודה

ב"ה שאברך הלומד, אינו עובד אצל ראש הכולל, אלא אצל הקב"ה, ומעבידו זה חפץ בעשיית הנכון והראוי.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה